Strona 1 z 1

[A6-2.5TDI AEL] Wymiana rozrządu .

: 2019-04-30, 12:48
autor: Tibia74
Chciałbym ustawić rozrząd bo pasek się poluzował .Czym się różni ustawianie w 2.5 tdi ael od 1.9 tdi https://www.youtube.com/watch?v=4C-pPOCQ964&t=664s ?

Mam skan z innego forum ale tam twórca pomija większość rzeczy + klucze specjalistyczne, a w filmie jest podane tak że każdy sobie poradzi.

: 2019-05-05, 12:36
autor: various
To zupełnie inne silniki. Nie bierz się za to jeśli nie masz podstawowej wiedzy.

: 2019-05-09, 10:45
autor: Tibia74
To z jakiego popularnego silnika mógłbym brać przykład jak to się robi w 2.5?

: 2019-05-09, 15:12
autor: ryba80
Do wymiany trzeba zdjąć przedni zderzak odkręcić chłodnicę i je podeprzeć. Potrzeba blokadę do odkręcenia koła pasowego https://allegro.pl/oferta/blokada-rozrz ... 7922329529 chyba że będziesz blokował śrubokrętem wieniec koła zamachowego. Ustawić w okienku koła zamachowego na 0. Górne koło rozrządu zaznaczyć mazakiem lub zdjąć dekiel zaworowy i ustawić wałek rozrządu liniałem, jest w w/w zestawie. Wymienić oczywiście pompę wody która występuje z 20 lub 18 zębami - reguły nie ma. Ja używam już trzeci raz taki zestaw: pasek- Dayco + napinacz SKF + pompa wody DOLZ, wymiana co 90 tys. Sprawdzić stan koła pasowego - popękane może narobić bałaganu w rozrządzie. Przy okazji wymienić simmering wału korbowego. Konieczne nowa śruba wału korbowego. Na koniec złożyć, pokręcić wałem korbowym 2-3 razy. Odpalić, podłączyć VAG-a sprawdzić i skorygować kąt wtrysku na kompie bo lubi się nieco zmienić po wymianie rozrządu. To tyle tak po krótce.

: 2019-05-09, 18:30
autor: Dodek
W tym zestawie jest wsio czy trzeba coś jeszcze dokupić ?
W sumie też mam ochotę sie za to zabrać , boje sie tylko 1 czy odkrece srubę koła pasowego bez pneumanta ??? Robota nie wydaje sie być kosmos najgorsze to odkrecanie zderzaka i pasa - nie ma manualna jak sie za to brać.

: 2019-05-10, 17:24
autor: Tibia74
Dodek akurat odkrecanie pasa i zderzaka to prosta robota , wyjmujesz kratki za nimi na górze masz długi imbus i wyciagasz zderzak, a pas to odkrecenie śrubek z góry

[ Dodano: |10 Maj 2019|, o 17:47 ]
Ryba80 czyli z tego co rozumiem z twojego opisu to wymiana rożni się od 1.9 rodzajem blokad?

: 2019-05-13, 18:32
autor: LuzaQ
Tibia74 pisze:Dodek akurat odkrecanie pasa i zderzaka to prosta robota , wyjmujesz kratki za nimi na górze masz długi imbus i wyciagasz zderzak, a pas to odkrecenie śrubek z góry

[ Dodano: |10 Maj 2019|, o 17:47 ]
Ryba80 czyli z tego co rozumiem z twojego opisu to wymiana rożni się od 1.9 rodzajem blokad?
nie. radze Ci nie brać sie za to bo nie obraz sie żeby za takie rzeczy sie brac nie wystarczy tylko obejrzec film co i jak.
Czesto i gesto nawet po "mechanika" trzeba poprawiac.

: 2019-05-13, 21:53
autor: various
Oczywiście nie jest powiedziane, że nie da się samemu. Ja uczyłem się sam, ale pierwsza wymiana była poprzedzona grubym research'em na ten temat włączając oficjalną dokumentację, różne fora (w tym ruskie :D) itd. Samo video nie wystarczy.

Wyobraź sobie, że nie potrafisz odkręcić śruby któregoś koła pasowego. Masz komplet narzędzi bądź spawarkę, by sobie takie wykonać? :)

Masz VAG'a aby ustawić kąt wtrysku? Wiesz jak to zrobić? Masz klucz dynamometryczny?

: 2019-05-14, 16:16
autor: Tibia74
Bez przesady gdybym miał c4 za 15k to bym wybrał się do dobrego mechanika ale że mam za 3k i prawdopodobnie przestawił sie rozrząd to mi nie szkoda . A wy odrazu

: 2019-05-14, 20:03
autor: various
No dobra ale masz VAGa? Jak nie ustawisz kąta wtrysku to nie odpalisz auta a tolerancja jest bardzo mała.

: 2019-05-14, 21:40
autor: afro89
A ja nie rozumiem po co te przepychanki. Jak człowiek chce zrobić sam za wszelką cenę niech robi, niech szuka już istniejących materiałów w sieci. Mnie pozostaje życzyć powodzenia.

: 2019-05-14, 22:35
autor: Tibia74
mam vaga

: 2019-05-15, 15:12
autor: ryba80
Tu masz trochę o ustawieniu rozrządu http://www.audi-c4.pl/printview.php?t=2 ... 5f2aea2176 tylko nie wiem czemu strona otwiera się w jakiejś innej formie. Ale rysunki i zdjęcia są może ci trochę rozświetlą co i jak.