Strona 1 z 1

[A6-2.5TDI AEL] problem z nagrzewaniem się silnika

: 2018-01-18, 13:47
autor: mate1957
Panowie. Mój AEL ma dziwne problemy z temperaturą. mianowicie.
1. jeżdżę dużo km w trasie i różnie trwa nagrzanie się silnika (w takiej samej temperaturze zewnętrznej). grzeje się bardzo długo i rzadko osiąga 90 stopni. włożyłem już mu nawet karton w grill i nic to nie daje. silnik czasem potrafi się nagrzać szybciej a czasem całą trasę np 100 km ma około 65 stopni (temperaturę podaję z tego co widzę na liczniku). czasem jak wjadę w miasto i postoję w korku to osiągnie 90 stopni następnie jak wyjadę w trasę to też spadnie do tych 65. wąż który idzie od termosaatu taki krótki zgięty pod kątem jest zimny. dodam że jak ustawię temp nadmuchu na HI grzeje wrzątkiem z kratek.
2. ustawienie na panelu climatronic temp powiedzmy 21 stopni nie koniecznie daje 21 stopni. wydaje mi się że jest dużo cieplejsze powietrze. silniczek regulujący klape/ regulujący temperaturę - sprawny
3. mam wrażenie że zaczął więcej palić około litra więcej

gdzie szukać przyczyn?

: 2018-01-18, 18:36
autor: Dodek
wymien sobie termostat na dobry - behr lub wahler
2 zmierz jaką temp jest cyfrowo mierzona przez czujnik przed wyjsciem na nagrzewnice na kanale 51 klimatroniku

: 2018-01-19, 09:35
autor: mate1957
ok jak uruchomię auto to sprawdzę bo obecnie czekam na paczkę z wentylatorem to nie będę go męczył bez. termostat już w drodze mimo tego że rok temu założyłem wahlera właśnie. może po prostu się zepsuł zdarza się najlepszym a w sumie kilometrów też zrobiłem więc nie ma co narzekać. zmienie termostat i zobaczę wtedy co i jak śmiga.

: 2018-01-21, 00:24
autor: Look_s6
jak bedziesz mial to ogarniete już na TipTop to polecam zalozyc sobie podgrzewacz płynu z Volvo.

ja mam na 3 swiece .

: 2018-01-21, 03:24
autor: Dodek
Look_s6, jak masz to wysterowane ?

: 2018-01-21, 14:06
autor: LuzaQ
Ja cały ostatni rok sądziłem ze mam problem z temperatura silnika a w koncu wyszlo
ze mialem uszkodzony czujnik który daje info na zegary...
vag i klimatronik (51) pokazuje idealne 88-90 a ja ciagle sadzilem ze mam niedogrzany silnik i ze 10l na 100 w automacie po miescie to za duzo..

dodam że zegar od temperatury zyje swoim zyciem i czesto po dlugiej jezdzie wejdzie tez na 90 ale spada pozniej dosc szybko nie wiedziec czemu kiedy na klimatroniku dalej jest ładne 89-90

: 2018-01-21, 19:10
autor: Dodek
LuzaQ, mogła ci zaśniedzieć wtyczka (warto przeczyscić chemią) lub czujnik G62 świruje.

A tak sie sprawdza Vagiem w 000 kolumna 7 czy czujnik G62 podaje dobre wartości.
Obrazek
Obrazek
Obrazek