[A6-2.5TDI AEL] Stuki z okolic rozrządu - help

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[A6-2.5TDI AEL] Stuki z okolic rozrządu - help

Post autor: Dodek »

Ostatnio zobaaczyłem ze w moim AEL'u pojawił sie z okolic silnika lekki metaliczny stukot - dokładnie gdzies od przodu na dole.
Dzis poluzowałem i odkrecilem napiacz paska wielorowkowego i to nie to - bo dalej słuchac stuki - gdzies z okolic ni to z rozrządu - gdzies na dole .

Odchyliłem na chwile pokrywe paska rozrządu i dzwiek jest jakby bardziej głosniejszy - ale tez do konca nie wiem czy to tak - bo przystawiłem tam blisko ucho.
Wydaje mi sie ze moze cos byc nie tak z rozrządem - jak myslicie jakaś rolka mowi papa czy moze pompa wodna ??? :-(
Rozrząd z tego co wiem byl wyminiany w 2008r - rok przed tym jak ja go kupilem - tak mi powiedział gosciu - a zrobione na nim jest lekko ponad 35 tys km, na pasku widac jeszcze napisy - nie jest wogole wystrzepiony czy przytarty. :roll:
Dodam ze lekko ubywało mi plynu chlodzacego -tzn przez 1.5 roku musiałem dolać ok 1.5 l .

A moze to konczące sie turbo ? Ale znowu nie gwiźdze , nie dymi olejem :-/

PS pewnie trzeba odjechać przodem - czy to bardzo skomplikowane ? Sa gdzies jakiej opisy jak to zrobić - krok po kroku ???

Wogole to opłaca sie wymienic ew tą jedną rolke czy pompe jak to bedzie to ?
I czy jest to bardzo skomplikowane ?
Ostatnio zmieniony 2012-03-16, 19:08 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

a to nieszczęsne koło pasowe na wale? sprawdzałeś czy nie bije etc?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

napisałem ze poluzowałem napinacz i kolo nie napedzało nawet paska -
i nic a nic nie bije .
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

A to nie czasem sławetna vacu pompa ? Jak lekkie stukanie młotkiem w blok ?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

nie to nie pompa vacum - jak nacisne pedał nie ma róznicy :evil:

Panowie macie jakiś link z fotami albo opis jak odjechać przodem w c4 - no i dobrze zeby to robil ktos kto ma tdi - ????

Pisać pomagać - bo sprawa naprawde jest pilna !!!!
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dodek pisze:napisałem ze poluzowałem napinacz i kolo nie napedzało nawet paska -
i nic a nic nie bije .

To koło przykręca się do koła zębatego z klinem, napędzającego pasek rozrządu, które w R5 szczególnie lubi puszczać i ścinać ten klin. Sprawdź to szybko.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

ok tylko jak odjechać przodem?
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tomek już napisał specjalnie dla ciebie ;-)
Pamiętaj że potrzebujesz klucz do blokowania tego koła i dobry, solidny nasadowy do śruby koła. Można na szybko zmajstrować z płaskownika i naciętej rury o odpowiedniej średnicy
Obrazek
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

widzalem na allegro sa jeszcze jakies blokady od wałka rozrządu - ale z ktorej strony sie to przykreca niby od str chlodnicy - czyli od przodu , czy od 2 strony wałka ?
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

To od str chłodnicy zakładasz na koło pasowe wału korbowego, drugą str klucza do bloku przykręcasz kontrując go (jest na to miejsce w bloku), inaczej za nic w świecie nie ruszysz tej śruby, są i tacy co o ząbki koła zamachowego kontrują ale to ryzykowne, trudne w realizacji i wiesz czym się może skończyć dla ząbka przy sile ~400Nm.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

ogłaszam publiczną samokrytyke na temat mojej c4 - sama sie naprawiła :shock:
stukot ustał - niewiem czy tylko chwilowo czy na zawsze- - ojciec cos dzis grzebał przy oslonie rozrządu i mowi ze cos tam bylo poluzowane czy objemka spadła - cos mi sie to nie wydaje ,ale generalnie uspokoilo sie . dzis nawet nią jeździł i nic nie stuka :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-03-20, 17:45 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie spotkałem się z tym w 2.5TDI co prawda ale było coś takiego w toyocie, że osłona rozrządu czepiała o koło pasowe i na jałowym brzmiało jak stukanie, wystarczyło odgiąć osłonę i cisza. Plastik z czasem się wypacza od temp.
Jednak obadaj to dokładniej, np luźne koło z klinkiem mogło wrócić na swoje miejsce stąd cisza.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

koła nie podejrzewam bo kąt wtrysku ma wahania od 2-5 jednostek- jak co po nie ktorym tutaj lata o 10-15 nawet
pojeździmy zobaczymy :->
AEL INSIDE
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”