[A6-2.5TDI AEL] Stuki z okolic rozrządu - help
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
[A6-2.5TDI AEL] Stuki z okolic rozrządu - help
Ostatnio zobaaczyłem ze w moim AEL'u pojawił sie z okolic silnika lekki metaliczny stukot - dokładnie gdzies od przodu na dole.
Dzis poluzowałem i odkrecilem napiacz paska wielorowkowego i to nie to - bo dalej słuchac stuki - gdzies z okolic ni to z rozrządu - gdzies na dole .
Odchyliłem na chwile pokrywe paska rozrządu i dzwiek jest jakby bardziej głosniejszy - ale tez do konca nie wiem czy to tak - bo przystawiłem tam blisko ucho.
Wydaje mi sie ze moze cos byc nie tak z rozrządem - jak myslicie jakaś rolka mowi papa czy moze pompa wodna ???
Rozrząd z tego co wiem byl wyminiany w 2008r - rok przed tym jak ja go kupilem - tak mi powiedział gosciu - a zrobione na nim jest lekko ponad 35 tys km, na pasku widac jeszcze napisy - nie jest wogole wystrzepiony czy przytarty.
Dodam ze lekko ubywało mi plynu chlodzacego -tzn przez 1.5 roku musiałem dolać ok 1.5 l .
A moze to konczące sie turbo ? Ale znowu nie gwiźdze , nie dymi olejem
PS pewnie trzeba odjechać przodem - czy to bardzo skomplikowane ? Sa gdzies jakiej opisy jak to zrobić - krok po kroku ???
Wogole to opłaca sie wymienic ew tą jedną rolke czy pompe jak to bedzie to ?
I czy jest to bardzo skomplikowane ?
Dzis poluzowałem i odkrecilem napiacz paska wielorowkowego i to nie to - bo dalej słuchac stuki - gdzies z okolic ni to z rozrządu - gdzies na dole .
Odchyliłem na chwile pokrywe paska rozrządu i dzwiek jest jakby bardziej głosniejszy - ale tez do konca nie wiem czy to tak - bo przystawiłem tam blisko ucho.
Wydaje mi sie ze moze cos byc nie tak z rozrządem - jak myslicie jakaś rolka mowi papa czy moze pompa wodna ???
Rozrząd z tego co wiem byl wyminiany w 2008r - rok przed tym jak ja go kupilem - tak mi powiedział gosciu - a zrobione na nim jest lekko ponad 35 tys km, na pasku widac jeszcze napisy - nie jest wogole wystrzepiony czy przytarty.
Dodam ze lekko ubywało mi plynu chlodzacego -tzn przez 1.5 roku musiałem dolać ok 1.5 l .
A moze to konczące sie turbo ? Ale znowu nie gwiźdze , nie dymi olejem
PS pewnie trzeba odjechać przodem - czy to bardzo skomplikowane ? Sa gdzies jakiej opisy jak to zrobić - krok po kroku ???
Wogole to opłaca sie wymienic ew tą jedną rolke czy pompe jak to bedzie to ?
I czy jest to bardzo skomplikowane ?
Ostatnio zmieniony 2012-03-16, 19:08 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Dodek pisze:napisałem ze poluzowałem napinacz i kolo nie napedzało nawet paska -
i nic a nic nie bije .
To koło przykręca się do koła zębatego z klinem, napędzającego pasek rozrządu, które w R5 szczególnie lubi puszczać i ścinać ten klin. Sprawdź to szybko.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Tomek już napisał specjalnie dla ciebie
Pamiętaj że potrzebujesz klucz do blokowania tego koła i dobry, solidny nasadowy do śruby koła. Można na szybko zmajstrować z płaskownika i naciętej rury o odpowiedniej średnicy
Pamiętaj że potrzebujesz klucz do blokowania tego koła i dobry, solidny nasadowy do śruby koła. Można na szybko zmajstrować z płaskownika i naciętej rury o odpowiedniej średnicy
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
To od str chłodnicy zakładasz na koło pasowe wału korbowego, drugą str klucza do bloku przykręcasz kontrując go (jest na to miejsce w bloku), inaczej za nic w świecie nie ruszysz tej śruby, są i tacy co o ząbki koła zamachowego kontrują ale to ryzykowne, trudne w realizacji i wiesz czym się może skończyć dla ząbka przy sile ~400Nm.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
ogłaszam publiczną samokrytyke na temat mojej c4 - sama sie naprawiła
stukot ustał - niewiem czy tylko chwilowo czy na zawsze- - ojciec cos dzis grzebał przy oslonie rozrządu i mowi ze cos tam bylo poluzowane czy objemka spadła - cos mi sie to nie wydaje ,ale generalnie uspokoilo sie . dzis nawet nią jeździł i nic nie stuka
stukot ustał - niewiem czy tylko chwilowo czy na zawsze- - ojciec cos dzis grzebał przy oslonie rozrządu i mowi ze cos tam bylo poluzowane czy objemka spadła - cos mi sie to nie wydaje ,ale generalnie uspokoilo sie . dzis nawet nią jeździł i nic nie stuka
Ostatnio zmieniony 2012-03-20, 17:45 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Nie spotkałem się z tym w 2.5TDI co prawda ale było coś takiego w toyocie, że osłona rozrządu czepiała o koło pasowe i na jałowym brzmiało jak stukanie, wystarczyło odgiąć osłonę i cisza. Plastik z czasem się wypacza od temp.
Jednak obadaj to dokładniej, np luźne koło z klinkiem mogło wrócić na swoje miejsce stąd cisza.
Jednak obadaj to dokładniej, np luźne koło z klinkiem mogło wrócić na swoje miejsce stąd cisza.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13