Strona 1 z 2

[A6-2.5 TDI AEL] Falujące obroty na biegu jałowym

: 2017-04-18, 12:38
autor: Kubson879
Witam, jak w temacie, mam problem z obrotami na biegu jałowym, wskazówka delikatnie lata góra-dół, w tym czasie czuć też drżenie/telepanie całej budy.Dzieje się tak zarowno na zimnym jak i ciepłym silniku Moje pytanie to co to może być ?

: 2017-04-18, 19:08
autor: Marcinek
Poduszka pod silnikiem łapa. Albo skrzyni. Przenoszą drgania. Ja tak mam przy 1200 obrotów.

: 2017-04-18, 19:37
autor: various
Zloguj proszę na jałowych grupę 000.
Na 99% za duża dawka.

Pzdr

: 2017-04-18, 20:29
autor: Marcinek
W sumie możliwości jest parę. U mnie było to. U cb może być co innego. Udanego szukania ;)

: 2017-04-18, 23:52
autor: Kubson879
Poduchy sa zdrowe, sprawdzane byly gdy wykręcałem skrzynie :P Zloguj ? Sorka ale jestem zielony w te klocki :P

Dodam ze gdy lekko musne pedał gazu wszystko ustaje i jest okej

: 2017-04-19, 10:02
autor: gustav
Zapodaj logi. Ciekawi mnie kwestia temperatury paliwa. Prosuzałem ten temat ale Afro robił podobne testy co jak i u niego obroty stoją równo pomimo iż paliwo jest ciepłe.

: 2017-04-19, 20:34
autor: various
Kubson879 pisze:Dodam ze gdy lekko musne pedał gazu wszystko ustaje i jest okej
Będzie lekko za duża dawka :)
Zrób VAGiem logi grupy 000 na postoju.

: 2017-04-27, 19:58
autor: munior
Zbyt duża dawka , i owszem ,ale tylko jak ktoś odkręcał nastawnik ,bo sama to ona się zmienic nie może .Więc jak to falowanie obrotów pojawialo się z dnia na dzień ,a nikt przy pompie nie grzebał ,to objawy ewidentne do zanieczyszczonego opiłkami nastawnika.Dawka przy brudnym nastawniku bedzie "latała " góra dół o kilka mg i wtedy mamy "falowanie " obrotów

: 2017-05-19, 13:19
autor: Czaku
Brudny nastawnik albo podstawowa sprawa - nieszczelność na pompie.

: 2017-06-09, 22:31
autor: krystu_88
Witam. Od niedawna posiadam A6tkę 2,5 AEL. Jak silnik jest rozgrzany to obroty tańcują na biegu jałowym. Dziś podłączyłem vaga na postoju i oto co otrzymałem:
http://vaglog.pl/log-013_6PubI.html
http://vaglog.pl/log-011_zPO4M.html
http://vaglog.pl/log-007_ht70hi8.html
http://vaglog.pl/log-003_8Y1hCZ.html
http://vaglog.pl/log-001_81nLo.html

Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu. I tak mam zamiar wyciągnąć wtryski i pompę do sprawdzenia, ale jestem ciekaw co Vag pokazał...:) logu 000 nie dałem rady sczytać :/

: 2017-06-09, 23:13
autor: munior
Zanim wyciagniesz wtryski ,czy pompę ,radzę odkręcić nastawnik i sprwadzić od spodu czy nie widać śladów opilków na szpilkach ,czy magnesie ...bo objawy dość charakterystyczne dla opiłków w nastawniku

: 2017-06-12, 01:25
autor: krystu_88
Chciałem dać pompę i wtryski do gruntownego sprawdzenia, aby wiedzieć na czym stoję. Ponadto sama pompa delikatnie się poci, więc i tak trzeba będzie ją uszczelnić.
Poniżej wrzucam logi wykonane podczas jazdy. Proszę o pomoc w rozszyfrowaniu. Czy ciśnienie powietrza w kol. dolotowym nie powinno być wyższe?
http://vaglog.pl/log-001_5JA95z7.html
http://vaglog.pl/log-003_j57MAO.html
http://vaglog.pl/log-008_8E89AsV.html
http://vaglog.pl/log-010_uMno8Dn.html
http://vaglog.pl/log-011_H2zNs.html

: 2017-06-12, 08:21
autor: gustav
Masz dziurę przy map sensorze.

ustaw dawkę na 4.1 mg.

: 2017-06-12, 21:28
autor: krystu_88
gustav pisze:Masz dziurę przy map sensorze.

ustaw dawkę na 4.1 mg.

Możliwe, że ten czujnik jest do wymiany?
Ustawiłem dawkę w okolicach 4.1, tak jak piszesz, ale są spore wahania . Ustawienie było nie lada wyzwaniem. Znalazłem opis jak to robić w linku:
http://a6forum.pl/zmiana-dawki-paliwa-t35.html.
Wystarczyło tylko lekko popuścić śruby i przesunąć o dychę, a dawka zmieniała się diametralnie. Samo ustawianie zajęło mi dobre 3 godziny. Czy to normalne?
Niżej wysyłam jeszcze raz loga 001 z obecnym rezultatem:
http://vaglog.pl/log-001_4Ch3JP.html

: 2017-06-13, 08:58
autor: gustav
Być może że masz bardzo duże przecieki wewnątrz pompy wtryskowej. Z reguły regulacja dawki nastawnikiem to tak około 10-20 min.

Wiesz tak ogólnie gdzie jest map sensor ?