[2.5 TDI AEL] spadek mocy / odcinka mocy

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
pawcio0706
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-06-28, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bartoszyce

[2.5 TDI AEL] spadek mocy / odcinka mocy

Post autor: pawcio0706 »

Witam

Od kilku dni mam problem z silnikiem w aucie. Zauważyłem spadek mocy oraz podczas przyspieszania na obroty (przy różnych prędkościach obrotowych) jakby odcinało całą moc i auto praktycznie już nie przyspiesza. (czuć mocne spowolnienie)

Dwa miesiące temu była robiona pompa wtryskowa, auto ma zaślepiony egr i nie posiada katalizatora.

Której grupy logi muszę zrobić żeby zlokalizować usterkę?
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

są jakieś błędy na komputerze ?
Awatar użytkownika
pawcio0706
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-06-28, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bartoszyce

Post autor: pawcio0706 »

były dwa po skasowaniu powrócił tylko ten był jeszcze 00523

Obrazek

http://vaglog.pl/log-001_oaemr.html po 3000 spada wartość i wtedy przestaje ciągnąć

http://vaglog.pl/log-011_7dfYp1.html
Ostatnio zmieniony 2016-10-23, 12:58 przez pawcio0706, łącznie zmieniany 1 raz.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Masz spieprzony kat wtrysku - logi grupa 000 BS +001 i cisnienie doładowania
ale raczej podejrzewam kąt.
na forumie jest instrukcja jak to samemu naprawić (ustawić kąt)
Ostatnio zmieniony 2016-10-23, 17:18 przez Dodek, łącznie zmieniany 2 razy.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
pawcio0706
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-06-28, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bartoszyce

Post autor: pawcio0706 »

Logi Grupy 000 statyczne czy dynamiczne?
Logi 001 wstawiłem wcześniej pierw są dynamiczne a niżej statyczne
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

chodzi o Basic settings - jest tam taka opcja w vag-comie - trzeba na to kliknąć
tu masz instrukcje co i jak http://www.audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1 ... ce64ad9aca
Ostatnio zmieniony 2016-10-24, 18:43 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

grupa 000 statyczne , jeśli będziesz miał kąt wtrysku 90 lub więcej taki błąd może wyrzucać, kąt wtrysku 55-65 taki jest książkowy
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Czy w tym wypadku tutaj, nie ma czasem przeładowania na suszarce ?
Ostatnio zmieniony 2016-10-25, 08:35 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pawcio0706
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-06-28, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bartoszyce

Post autor: pawcio0706 »

000 http://vaglog.pl/log-000_bQa1G8Y.html

000 BS http://vaglog.pl/log-000_Om04aE.html

001 statycznie http://vaglog.pl/log-001_N6802.html

sugerując sie wcześniejszymi postami to 2 okienko mieści sie w normie.

Czyli co tu zawiodło?

Dalej pojawia sie ten sam błąd i odcięcie podczas przyspieszania
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

sprawdź zaworek n75 wężyki czy żaden nie przetarty i rurkę na turbinie co idzie z przodu muszli do zaworu WG taka ze śrubami "holenderkami" lubi się przytykać ,
Awatar użytkownika
mojeaudia6c4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2013-08-29, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: mojeaudia6c4 »

Witam wszystkich ;)
pawcio0706, Jak n75 jest sprawny i wszystkie węże są ok to zerknij jeszcze do metalowej rurki z turbiny ;) (taka cieniutka stalowa rurka przykręcona do turbiny) Lubią się zatykać a potem takie cyrki się dzieją. Dobrze ją wyczyść drucikiem i przedmuchaj kompresorem :) Bez problemu odkręcisz ją od Turbawki :)

Jak dla mnie trochę niski masz ten kąt.

pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2016-11-15, 15:54 przez mojeaudia6c4, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
pawcio0706
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-06-28, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bartoszyce

Post autor: pawcio0706 »

Witam bo dłuższej nieobecności.
Auto po odebraniu z regeneracji pompy chodziło elegancko kręciło sie praktycznie do końca obrotomierza jedynie co mi sie nie podobało to ze gdy jest zimny to trochę dłużej musialem kręcic, jak gorący to praktycznie od razu odpala.

Ostatnio zastanawiałem sie czy to nie jest cos związane z pompa ponieważ gdy następuje odcięcie mocy praktycznie nie widzę ciemnej chmurki za sobą.
Która grupa w Vagcom pokazyje dawkę podczas jazdy?

A zaworek n75 to ten który steruje ta gruszką przy turbo?
Awatar użytkownika
mojeaudia6c4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2013-08-29, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: mojeaudia6c4 »

pawcio0706 pisze: Która grupa w Vagcom pokazyje dawkę podczas jazdy?

A zaworek n75 to ten który steruje ta gruszką przy turbo?
Grupa 001 okienko drugie

Tak ten zawór steruje podciśnieniem gruszki turbiny

1.Jaki masz kąt wtrysku?
2.Jak kopci po odpaleniu?
3.Jak kręci rozrusznik?
4.Czy grzeją wszystkie świece żarowe?
Ostatnio zmieniony 2016-11-16, 12:58 przez mojeaudia6c4, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pawcio0706
Adept
Adept
Posty: 30
Rejestracja: 2014-06-28, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bartoszyce

Post autor: pawcio0706 »

1) jak dobrze widzę to 65-70
2) taka mieszanka ciemno niebieska, juz dawno widziałem ze z odmy idzie mgiełka na wirnik turbiny
3) wydaje mi sie ze normalnie, nie mam jakiego punktu odniesienia
4) tak wszystkie sprawne

To patrząc na grupę 001 przy 3000 jest spadek dawki z 40mg na 20 a robiąc logi pedał był w podlodze
Awatar użytkownika
mojeaudia6c4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2013-08-29, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: mojeaudia6c4 »

pawcio0706, Zobacz logi z 010 gr. Może dostaje przeładowanie i pompa odcina mu paliwo.

Dawka spada mu do końca obrotów czy tylko przy 3000?
Ostatnio zmieniony 2016-11-16, 22:18 przez mojeaudia6c4, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”