[A6-2.5TDI AEL] Ustawienie wałka rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Pryncy pisze:Witam. Mam ten sam problem wszystko ustawione na znaki i nie pali. Możesz napisać jak sobie z tym poradziłeś?
Jeśli masz wszystko jak należy ustawione, to poluzuj kolo zębate od pompy wtryskowej i cofnij je w kierunku głowicy, tylko z wyczuciem. Być może będziesz się musiał z tym pobawić parę razy żeby znaleźć ten odpowiedni moment wtrysku paliwa.
Pryncy
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2017-02-14, 21:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Słubice

Post autor: Pryncy »

Ok. Jeszcze jedno pytanko co sie reguluje sterownikiem pompy? Zauważyłem ze po poluzowaniu go jest ruchomy?
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Pryncy pisze:Ok. Jeszcze jedno pytanko co sie reguluje sterownikiem pompy? Zauważyłem ze po poluzowaniu go jest ruchomy?
Co to jest sterownik pompy?? masz na myśli nastawnik? tym ustawiasz dawkę paliwa.
Pryncy
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2017-02-14, 21:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Słubice

Post autor: Pryncy »

Tak. Ma to tez wpływ na odpalanie?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Tak, 2-3mm w przód lub w tył od prawidłowej pozycji i w ogóle nie odpalisz. Możliwe, że przestawiłeś i dlatego nie pali.
Pryncy
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2017-02-14, 21:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Słubice

Post autor: Pryncy »

Ustawia się to na oko czy można komputerem? Mam Delphi jak coś i vcdsa z allegro.
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

Pryncy pisze:Ustawia się to na oko czy można komputerem? Mam Delphi jak coś i vcdsa z allegro.
Kolego jeśli miałeś znaki zrobione możesz w przybliżeniu tak ustawić potem jednak musisz podpiąć kompa inaczej nie ustawisz dokładnie dawki paliwa.
Pryncy
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2017-02-14, 21:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Słubice

Post autor: Pryncy »

Chodziło mi bardziej oto czy ustawie kompem zanim odpalę ;) Jakie powinny być wartości dla dawki ? Kat 65?

Po przestawieniu nastawnika auto zagadało ale tylko na samostart. Obroty okolo 1200 i nie reaguje na gaz. Jakies pomysły?
Ostatnio zmieniony 2017-02-16, 19:49 przez Pryncy, łącznie zmieniany 1 raz.
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

dawka na biegu jałowym w grupie 001 jak to mówią "książkowo" jest 3.8mg - 4.2mg, niżej jak 2.2mg nie można (im mniejsza wartość tym więcej paliwa dostaje) kąt wtrysku w grupie 000 55-65 jednostek
Ostatnio zmieniony 2017-02-16, 21:31 przez Scania V8, łącznie zmieniany 2 razy.
Pryncy
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2017-02-14, 21:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Słubice

Post autor: Pryncy »

Jutro powalczę i zobaczymy. A co z brakiem reakcji na gaz?
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Pryncy pisze:Obroty okolo 1200 i nie reaguje na gaz. Jakies pomysły?
W takim wypadku przesadziłeś z dawką, poluzuj nastawnik i przesuń o 2mm w kierunku kabiny. Najpierw zrób znak.

Dawka w grupie 000 powinna wynosić ok 15, widełki to 5-25.

Wartości kontrolne z opisami tutaj:
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1508
Pryncy
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2017-02-14, 21:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Słubice

Post autor: Pryncy »

Jak zmniejszę to nie odpali :( Nawet jak przesune o 0.5 mm to spadaja obroty i gasnie.

[ Dodano: |17 Lut 2017|, o 18:04 ]
Komputer nie odczytuje w ogóle dawki jest cały czas 0.
Blad 00765 Czujnik polozenia koncowki wtrysku.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

0 to za dużo, musisz ustawić ok 15.

Zdejmowałeś nastawnik czy tylko poluzowałeś?
Pryncy
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2017-02-14, 21:30
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Słubice

Post autor: Pryncy »

Zdejmowałem. Jak zmniejesze to juz nie odpala. Dziwna sytuacja.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

A trafiłeś trzpieniem nastawnika w otwór w pierścieniu dawkującym? Musisz mieć 102% pewności.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”