[100-2.5TDI AAT] patent na wykrecanie świec zarowych

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

pablo90, to i to chociaż bardziej o przedłużke :lol: :-P
160+PS
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

przed odkręceniem świec odpalcie silnik na 10 max 15 min każda wyjdzie i nie trzeba mechanika
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Mechanik
Mechanik
Posty: 149
Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse »

Swiece w szmelcwagenach łatwo się demontuje, w naszych 2.5 wystarcza długi klucz taki jak na zdjęciu z pierwszej strony, przedłużka i pokrętło, nie trzeba demontować rurek wysokiego ciśnienia - da rade bez tego. W każdym silniku nie tylko w 2.5 świece powinno się wykręcać na rozgrzanym motorze, wynika to z rozszerzalności metali. Zimną świece dużo łatwiej urwać. Np. w Mercedesach sprawa wykręcania świec (szczególnie w silnikach z 4zaworami na cylinder) nie jest taka przyjemna, na ogół większość, która nie ma o tym pojęcia urywa świece - ori świece w W210 miały nawet nacinany gwint - przy odkręcaniu cały czas w lewą stronę zgarniały cały nagar na gwint i zacierając się nie było możliwości odkręcenia, jedynie metota pół obrotu do tyłu i do przodu dawała jakieś rezultaty. Można stosować to też w przypadkach innych silników, kiedy świeca wykręca się z dużym oporem i boimy się o jej urwanie.
Ostatnio zmieniony 2012-02-05, 11:31 przez DJ_Mouse, łącznie zmieniany 1 raz.
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

panowie smar miedziany na gwint nowych świec zeby sie nie zapiekły czy niekoniecznie ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Mechanik
Mechanik
Posty: 149
Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse »

pablo90 pisze:panowie smar miedziany na gwint nowych świec zeby sie nie zapiekły czy niekoniecznie ?
Możesz dać, aczkolwiek gwint nie jest punktem uszczelniającym świece.
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
Cukier87
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2012-02-04, 23:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SJZ/DW

Post autor: Cukier87 »

Ja jestem świeżo po wymianie świec (wczoraj, na zimnym silniku). Kupiłem w Leroy Merlin klucz 10 z 20mm nasadką coś w ten desent: Obrazek dałem za niego 12zł i bez problemu odkręciłem wszystkie świece. Więc jak widać żadnych patentów nie trzeba oprócz dobrego klucza :ok:
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Cukier87, demontowałes przy tym coś z otoczenia silnika - np napinacz ?
AEL INSIDE
Cukier87
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2012-02-04, 23:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SJZ/DW

Post autor: Cukier87 »

Dodek, nic, zdjąłem tylko pokrywę plastikową aby odsłonić cały silnik i po kolei zdejmowałem przewody od świec i odkręcałem świece oraz zaraz zakręcałem nowe :ok: aaa przepraszam wtyczkę od czujnika co znajduję się przy drugiej świecy patrząc od przodu auta (o ile się nie mylę to czujnik temperatury jest) zdjąłem i to na prawdę wszystko :ok: uważaj aby nie połamać nasadek przewodów bo przy takiej temperaturze bardzo łatwo jest to połamać...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

wydawało mi sie jak patrzylem w tamte okolice :lol:
na jesieni , ze problem bedzie z wykreceniem 1 swiecy (licząc od chłodnicy) własnie przez obudowe napinacza
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Cukier87 pisze: połamać nasadek przewodów bo przy takiej temperaturze bardzo łatwo jest to połamać...
Jeżeli mówisz o fajkach na świece. Wnioskuję, że bałeś się o swoje by się nie połamały. ?
Polecam Ci je wymienić, ponieważ mogą Ci niezbyt dobrze "siedzieć" na świecy.
Hincó
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 331
Rejestracja: 2011-06-26, 14:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bochnia

Post autor: Hincó »

Lechu, można je gdzieś kupić? najlepiej zapodaj link ;)
160+PS
Cukier87
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2012-02-04, 23:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SJZ/DW

Post autor: Cukier87 »

Dodek pisze:problem bedzie z wykreceniem 1 swiecy (licząc od chłodnicy)
Nie ma najmniejszego problemu z tym :ok: 10 minut i świece wymienione :ok:
Lechu pisze:Jeżeli mówisz o fajkach na świece.
dokładnie o tym mówię :ok:
Lechu pisze:Wnioskuję, że bałeś się o swoje by się nie połamały.
dokładnie, ale i tak mi się one połamały :-/
Hincó pisze:Lechu, można je gdzieś kupić? najlepiej zapodaj link ;)
także czekam na tą wiadomość 8-)
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

Hincó, fajki do świec wymieniałem w zeszłym tygodniu u siebie bo tylko 2 dobrze stykały. Ja wyciągnąłem z 2.5 v6 TDi jak nówki, pasują idealnie później tylko polutować kabelki, jakaś izolacja i banan z nowiuśkich fajek :ok:
Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Mechanik
Mechanik
Posty: 149
Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse »

mati_A6 pisze:Hincó, fajki do świec wymieniałem w zeszłym tygodniu u siebie bo tylko 2 dobrze stykały. Ja wyciągnąłem z 2.5 v6 TDi jak nówki, pasują idealnie później tylko polutować kabelki, jakaś izolacja i banan z nowiuśkich fajek :ok:
Ja u siebie zarobiłem konektory okrągłe (do kupenia w każdym elektroniku - takie jak przy złaczach do siłowników przy wszystkich uniwersalnych autoalarmach) na to koszulka termokurczliwa i nie ma żadnych problemów ze stykiem ;-)
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Hincó pisze:Lechu, można je gdzieś kupić? najlepiej zapodaj link ;)
Dowiadywałem się w ASO 47 PLN /szt :shock:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”