[100-2.5TDI AAT] patent na wykrecanie świec zarowych
- DJ_Mouse
- Mechanik
- Posty: 149
- Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
Swiece w szmelcwagenach łatwo się demontuje, w naszych 2.5 wystarcza długi klucz taki jak na zdjęciu z pierwszej strony, przedłużka i pokrętło, nie trzeba demontować rurek wysokiego ciśnienia - da rade bez tego. W każdym silniku nie tylko w 2.5 świece powinno się wykręcać na rozgrzanym motorze, wynika to z rozszerzalności metali. Zimną świece dużo łatwiej urwać. Np. w Mercedesach sprawa wykręcania świec (szczególnie w silnikach z 4zaworami na cylinder) nie jest taka przyjemna, na ogół większość, która nie ma o tym pojęcia urywa świece - ori świece w W210 miały nawet nacinany gwint - przy odkręcaniu cały czas w lewą stronę zgarniały cały nagar na gwint i zacierając się nie było możliwości odkręcenia, jedynie metota pół obrotu do tyłu i do przodu dawała jakieś rezultaty. Można stosować to też w przypadkach innych silników, kiedy świeca wykręca się z dużym oporem i boimy się o jej urwanie.
Ostatnio zmieniony 2012-02-05, 11:31 przez DJ_Mouse, łącznie zmieniany 1 raz.
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2012-02-04, 23:44
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SJZ/DW
Dodek, nic, zdjąłem tylko pokrywę plastikową aby odsłonić cały silnik i po kolei zdejmowałem przewody od świec i odkręcałem świece oraz zaraz zakręcałem nowe aaa przepraszam wtyczkę od czujnika co znajduję się przy drugiej świecy patrząc od przodu auta (o ile się nie mylę to czujnik temperatury jest) zdjąłem i to na prawdę wszystko uważaj aby nie połamać nasadek przewodów bo przy takiej temperaturze bardzo łatwo jest to połamać...
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2012-02-04, 23:44
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SJZ/DW
Nie ma najmniejszego problemu z tym 10 minut i świece wymienioneDodek pisze:problem bedzie z wykreceniem 1 swiecy (licząc od chłodnicy)
dokładnie o tym mówięLechu pisze:Jeżeli mówisz o fajkach na świece.
dokładnie, ale i tak mi się one połamałyLechu pisze:Wnioskuję, że bałeś się o swoje by się nie połamały.
także czekam na tą wiadomośćHincó pisze:Lechu, można je gdzieś kupić? najlepiej zapodaj link
- DJ_Mouse
- Mechanik
- Posty: 149
- Rejestracja: 2011-03-22, 22:16
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Częstochowa
Ja u siebie zarobiłem konektory okrągłe (do kupenia w każdym elektroniku - takie jak przy złaczach do siłowników przy wszystkich uniwersalnych autoalarmach) na to koszulka termokurczliwa i nie ma żadnych problemów ze stykiemmati_A6 pisze:Hincó, fajki do świec wymieniałem w zeszłym tygodniu u siebie bo tylko 2 dobrze stykały. Ja wyciągnąłem z 2.5 v6 TDi jak nówki, pasują idealnie później tylko polutować kabelki, jakaś izolacja i banan z nowiuśkich fajek
SEAT Toledo 1.9 TDI ARL 150KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM
Golf mk1 81' 1.6 TDic SB 80KM