[A6-2.5TDI AEL] Wibracje na biegu jałowym

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
zbynio4x4
Adept
Adept
Posty: 26
Rejestracja: 2015-01-07, 21:19
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

[A6-2.5TDI AEL] Wibracje na biegu jałowym

Post autor: zbynio4x4 »

Witam. Pacjent A6 C4 AEL 2.5 tdi. Jak silnik zimny i ciepły to chodzi równo i spokojnie,wręcz idealnie.Jednak jak jest już całkiem gorący to trzęsie całym silnikiem i lekko obroty falują.Moc ma. Gdy dodam gazu na 1000 obrotów to trzęsienie/wibracja ustaje.

Dodam że odpala na zimnym i ciepłym od strzała.

Ktoś miał podobny przypadek ?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 770
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k

Post autor: Dodek »

wyrąbane poduszki silnika i skrzyni
AEL INSIDE
iparts
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2016-12-08, 12:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: iparts »

Tak jak pisze Dodek, bardzo możliwe że chodzi o poduszki silnika i skrzyni
Ostatnio zmieniony 2020-03-02, 08:45 przez iparts, łącznie zmieniany 1 raz.
Części samochodowe do Audi: https://www.iparts.pl/auto/audi,5.html
Awatar użytkownika
TheStig95
Mechanik
Mechanik
Posty: 152
Rejestracja: 2017-08-01, 10:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Serock

Post autor: TheStig95 »

iparts pisze:Przyczyny mogą być naprawdę różne. Bardzo możliwe, że doszło do uszkodzenia układu zapłonowego, np. jedna z cewek. Jeśli tak to warto wymienić cały komplet cewek, a przy okazji nowe świece zapłonowe. Wibrowanie silnika mogą też oznaczać uszkodzone przewody wysokiego napięcia, a przez to możemy też mieć problemy z odpaleniem silnika.
W 2.5 TDI? 😂😂😂😂 Czasem warto przeczytać o czym jest temat i post, zanim zrobi się z siebie już nie powiem kogo ;)
Daewoo Lanos SX 99r 1.6 A16DMS BYŁ
Opel Astra GTC COSMO 2008r 1.7 DTH CDTI BYŁA
Seat Arosa 1999r 1.0 ANV MPi BYŁA
Audi A6 C4 1994r 2.6 ABC V6 BYŁA
Audi A8 D2 2001 2.8 AMX Quattro Tiptronic JEST I BĘDZIE
Seat Arosa Sport 2002r 1.4 AUB JEST
Awatar użytkownika
lukaszz2369
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 269
Rejestracja: 2012-11-14, 15:53
Imię: Łukasz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Konin
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: lukaszz2369 »

iparts,

Nazwa użytkownika taka sama jak jednego sklepu w internecie :looka:

Przypadek??? :zdegustowany:
falek56
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-01-18, 16:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: gdynia

Post autor: falek56 »

Czy poduszki silnika w ael są identyczne po lewej i prawej?
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 386
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol

Post autor: msk »

falek56, tak. Jak znajdziesz to powiedz gdzie i za ile, biorę dwie.

Nr części które są kompatybilne z C4 (TDI, ma grzane poduszki silnika, jedna z poduszek ma tylko inną wtyczkę, ale był adapter, a nawet jeśli nie, można polutować sobie ze starej poduszki).
4a0199382F, 4a0199382D, 443199382C
Ostatnio zmieniony 2020-03-09, 12:41 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
falek56
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 59
Rejestracja: 2015-01-18, 16:37
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: gdynia

Post autor: falek56 »

Czy poduszki można jakoś sprawdzić? Dodatkowo jak trzymam obroty 1200-1300 obr to czuć jakby buda się kołysała jakby ktoś bujał za relingi.To może też być objaw poduszek zużytych?
Ostatnio zmieniony 2020-04-28, 15:26 przez falek56, łącznie zmieniany 1 raz.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: gienkas »

Witam,
Mam podobny problem.

Duże wibracje na biegu jałowym - silnik AEL 6b Quattro.

Wymieniłem:
- poduszki skrzyni Corteco
- poduszki silnika OE (w tym jedna nowa)
- koło pasowe INA
- robiony był kompletny rozrząd
- wtryskiwacze regenerowane WZM 216, ciśnienia ustawione
- ustawiony kąt wtrysku ~68
- dawka paliwa ~4mg/stroke
- nowe gumy wydechu
- założone puste puszki po katalizatorze.

Auto od początku jak posiadam miało wibracje na budę. Po wymianie poduszek silnika trochę się poprawiło, potem wymieniłem zawieszenie wydechu. W tym momencie wibracje silnika przekładają się na wibracje wydechu, który dotyka zderzaka tylnego i powoduje dodatkowo nieprzyjemne dźwięki. Auto chodzi dobrze, ma moc. Brak wibracji podczas jazdy, tylko w momencie, kiedy wyrzucam bieg na luz.

Dodatkowo zauważyłem dość duże spalanie(jeszcze przed mrozami): ~10l/100km

Z góry dziękuje za pomoc.
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 383
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

Miałem identyczny przypadek u siebie, jak był zimny to pracował ładnie i nie telepało budą, jak się rozgrzał to buda chodziła na wszystkie strony, zwłaszcza jak dostał obciążenie z klimy. Gdy dodałem lekko gazu i obroty weszły na ok. 1200 wibracje się zmniejszały. Ostatecznie winny był wtrysk sterujący, który jak padł całkowicie i go wymieniłem wibracje ustały.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: gienkas »

Witam,

Mój problem wygląda analogicznie do przedstawionego na filmie, bagnet lata na wszystkie strony od wibracji silnika:



Postaram się zlogować grupę 13, jak tylko będę miał możliwość. Wtryski mam zrobione, sterujący też ok, rezystancja na zimnym poniżej krytycznego progu, żadnych błędów od wtrysku sterującego. Auto przed zrobieniem rozrządu miało wibracje, ale odpalało od strzała. Aktualnie musi chwilę zakręcić.

Z góry dzięki za wszelkie sugestie.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: gienkas »

Dynamic:
Group 001: http://vaglogi.pl/log-001_js4s2.html
Group 003: http://vaglogi.pl/log-003_Z10XB.html
Group 004: http://vaglogi.pl/log-004_47um117.html
Group 005: http://vaglogi.pl/log-005_kLUM1H.html
Group 007: http://vaglogi.pl/log-007_iw097.html
Group 008: http://vaglogi.pl/log-008_9W0YVA.html
Group 009: http://vaglogi.pl/log-009_4A8cf9.html
Group 010: http://vaglogi.pl/log-010_ZkSuD.html
Group 011: http://vaglogi.pl/log-011_cwII0U4.html
Group 013: http://vaglogi.pl/log-013_s9593Hf.html
Group 015: http://vaglogi.pl/log-015_gIzQl6.html

Static:
Group 003: http://vaglogi.pl/log-003_hrZDXXX.html
Group 004: http://vaglogi.pl/log-004_hvx9T6R.html
Group 005: http://vaglogi.pl/log-005_V5PX012.html
Group 008: http://vaglogi.pl/log-008_3Zp9K.html
Group 010: http://vaglogi.pl/log-010_Ba67iU.html
Group 011: http://vaglogi.pl/log-011_xg3Q6.html
Group 012: http://vaglogi.pl/log-012_2U9F6t.html
Group 013: http://vaglogi.pl/log-013_nL3Zr.html
Group 015: http://vaglogi.pl/log-015_zT2OW.html
Group 001: http://vaglogi.pl/log-001_U6559j.html


Aktualne nagranie wibracji silnika na biegu jałowym, które są mniejsze na zimnym silniku, większe, gdy silnik jest rozgrzany:


Spalanie silnika dość duże ok. 10l/100km, AEL Quattro, Man 6b.

Nie jestem w stanie ustawić kąta zapłony na > 62 jednostki. Nie mogę przesunąć pompy w kierunku silnika, natomiast gdy odciągam pompę, kąt opóżnia się, wartości zmieniają się na VAG. Czy możliwe, ze napęd pompy został źle ustawiony po wymianie rozrządu(komplet 2 paski)?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”