Strona 1 z 2
[Inne] a4 1.9 tdi 110km siwy dym i telepanie
: 2014-12-28, 16:28
autor: adriang92
Siemka:) kolega ma problem ze swojm 1.9tdiq, zaczela mu wiecej palic, potem postala tydzien odpala i kupa siwego dymu a silnik tlucze jak sieczkarnia. Zgasil za jakis czas odpal i jeszcze gorzej. Z tego co wiem to takie objawy sa od problemow z wtryskiem. Jak do niej podejsc z diagnoza i vagiem bo chlopak juz silnika szukac chce
niedawno mial uszczelniana pompe z tym ze nie w boshu.. Podejzewam ze sie rozsypala, bo mowil ze jak podpinal na serwisie pokazalo blad zbyt wysokiego cisnienia na listwie
: 2014-12-28, 19:48
autor: afro89
Jakie zbyt wysokie ciśnienie na listwie?? Wtryski do sprawdzenia czy jakiś nie leje
: 2014-12-28, 22:41
autor: adriang92
afro89, Nie pytaj mnie bo ja jeszcze go nie podpinałem, jutro dopiero to zobie a gdzieś na serwisie był jak jeszcze jezdziła i mówił że takie coś mu typ powiedział na listwie i na wtrysku którymś, ja z diesli to wiem tyle że są także jak coś nie tak to sory
: 2014-12-28, 22:48
autor: afro89
No to podepnij i zobacz jakie są błędy. Zloguj jeszcze gr 013, będziemy wiedzieć jakie ma korekty na wtryskach, przydało by się także gr 000 i 004, oczywiście na wolnych obrotach to wszystko, i w miarę możliwości na jak najcieplejszym silniku, o ile się nie rozpadnie
: 2014-12-29, 14:34
autor: adriang92
afro89, I tu jest problem bo rozgrzać ją ciężko będzie bo po odpaleniu silnik z ramy wyrwać chce
Ale coś wykminimy, ma już czym jezdzic bo na szybko vitare złapał to z tym można się pobawic
: 2014-12-29, 18:09
autor: Matrix1540
Nawet nie powiedział co to jest za silnik, jakie zasilanie PD czy stara zwykla pompa? Raz że pompe uszczelnial a potem że coś z listwa. Nie czaje o jakim motorze jest mowa. Poza tym zeby wtryski sie skończyły w 1.9 tdi na pompie to chyba pierwszy raz w życiu widzę:)
: 2014-12-29, 19:55
autor: afro89
Matrix1540, Ja podejrzewam że na VP ponieważ:
-zaznaczył 1,9 tdi 110 km, a na PD nie było 110
-uszczelniał pompę no to już chyba wszystko wyjaśnia.
A jak by był na PD to i tak nie ma żadnej listwy z ciśnieniem, jedynie co to może zmierzyć miernikiem ciśnienie paliwa na pompie wstępnej, ale to trzeba wiedzieć gdzie.
: 2014-12-30, 13:19
autor: adriang92
Byłem u niego silnik to ATJ Błedy wywaliło dwa braku zapłonu cyl 4 i braku komunikacji CAN z zegarami. Nietety nie udało się jej na mrozie rozgrzać do prawidłowej temp szkoda było silnika męczyć bo dośc zdrowo klepał, logi przy 45-50stopniach, Tak patrząc na wskazania to poleciał 4 wtrysk? zaraz po odpaleniu miał 2.99 i stał ciągła wartościa gdzie inne były niżej i pracowały.
http://vaglog.pl/log_198339.html
http://vaglog.pl/log_198340.html
http://vaglog.pl/log_198338.html
http://vaglog.pl/log_198337.html
http://vaglog.pl/log_198336.html
http://vaglog.pl/log_198335.html
http://vaglog.pl/log_198333.html
: 2014-12-30, 14:10
autor: afro89
Po kodzie silnika wynika że to jest na PD-kach czyli silnik 115 KM. Do sprawdzenia kompresja na wszystkich cylindrach, jak będzie OK to wtrysk do sprawdzenia.
: 2014-12-30, 15:12
autor: adriang92
]afro89[/b], tak myslalem ze to pd jest jak tam głowe wsadzilem. To przekaże mu dobra wiesc ze sobie uszczelni pokrywe zaoworow jak sie do wtryskow dobieral będzie
dzieki pojedzie brzydula na warsztat. Tylko nie ogarniam jaka pompe uszczelniali gdzie mu sie tam cos lało
: 2014-12-30, 19:55
autor: GTR34
Jeśli to PD to pewnie uszczelniali mu tzw pompę tandemową, dość częsta przypadłość w PD, że podcieka z niej.
: 2014-12-30, 22:28
autor: Matrix1540
Właśnie tak podejrzewałem że pompowtrysk tam siedzi. 2.99 to wtryskiwacz do wyrzucenie/regeneracji. Ja jeszcze stosuje nowy komplet uszczelek i ustawianie jak któryś ma do 1,5 na VCDS-ie. Teraz mam takiego passata 130 KM AVF i po odpaleniu przy wartości 1,4 telepie budą przez ok. 10 s a potem chodzi już normalnie i korekcje też są ok.
: 2014-12-31, 14:30
autor: afro89
Matrix1540, korekty wtrysków nie są zależne tylko od wtrysków, ale również od stanu silnika/cylindra. Sprawdź kompresję, nie jest to dużo roboty, a na pewno najmniejszy koszt. Jak kompresja będzie OK no to wtrysk.
: 2015-01-01, 19:20
autor: adriang92
I to mu przekazałem, ma ją targać na warsztat do znajomka i sprawdzić kompreche, a dalej już rwanie dekla i wtrysków
Ale brak komprechy raczej jest niemożliwy bo ten silniczek ładnie latał do końca, odstawił na tydz i zwariował, choć mowił że zaczeła sporo chlać
Dzięki panowie za pomoc dobrze mądrych posłuchać i sie doszkolić
: 2015-01-11, 23:16
autor: adriang92
No i sprawa wyjaśniona, własnie otrzymałem info co było, wtryski poszły do regeneracji wszystkie ale i tak by to nie wiele zmieniło gdyż poleciał wałek i hydro popychacze