[A6-1.9TDI 1Z] Dziwne zapowietrzanie
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-03-31, 13:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Grójec
[A6-1.9TDI 1Z] Dziwne zapowietrzanie
Witam, mój problem polega na tym że Audi mi się zapowietrza ale nie zawsze. Zauważyłem że gdy mam pełny zbiornik problemu nie ma, natomiast po przejechaniu na nim około 400 km czyli coś koło 30l ropy zaczyna się problem. I tu pojawia się moje pytanie jak to rozwiązać ? Mam nadzieję że ktoś będzie w stanie mi pomóc.
Pozdrawiam Adam
Pozdrawiam Adam
-
- C4 Autorytet
- Posty: 478
- Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
kokosik, sprawdź pływak, może ktoś go przerobił z jakiegoś powodu lub jest w nim dziura po drodze i jak paliwo spada poniżej poziomu dziury to łapie powietrze przez dziurę razem z paliwem przez pływak. Dalej przewody i opaski, oraz podgrzewacz paliwa, ten którym wraca ciepła ropa do filtra, lubi zapowietrzac układ.
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-03-31, 13:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Grójec
Dzisiaj sprawdziłem pływak i przewody między zbiornikiem a filtrem paliwa, na oko bo niestety tylko tak mogę sprawdzić są szczelne a pływak jest zanurzony do końca.
Brat mi dzisiaj podpowiedział że może to być spowodowane tym że przez korek od wlewu nie dostaje się powietrze podczas zasysania paliwa ze zbiornika i przez to może być ten problem. Czy to jest możliwe ?
Brat mi dzisiaj podpowiedział że może to być spowodowane tym że przez korek od wlewu nie dostaje się powietrze podczas zasysania paliwa ze zbiornika i przez to może być ten problem. Czy to jest możliwe ?
-
- Mechanik
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-03-31, 13:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Grójec
pablo90 pisze:zbiornik powinien mieć osobne odpowietrzenie - prawodpododnie kawałek przewodu, u mnie kończy się pod siedzeniem, dzięki niemu zakręcony korkiem bak nie ma prawa wytworzyć podciśnienia
Patrzyłem pod siedzeniem ale nie mogę znaleźć, pablo mógłbyś opisać mniej więcej w którym miejscu a byłoby super gdybyś dał fotkę
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-03-31, 13:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Grójec
Pablo prawdopodobnie chodzi Ci o przewód do odprowadzania oparów z akumulatorów starego typu
Wracając do tematu.
Dzisiaj nastąpił wspaniały dzień kiedy to przy tankowaniu weszło mi 45l ropy :D czyli przekroczyłem magiczne 30l. Przyczyna okazała się banalna. Korek wlewu paliwa, mój stary był tak szczelny że nic nie przepuścił a powinien. Koszt całej "naprawy" niecałe 8 złoty za nowy korek wlewu
Problem został rozwiązany.
Wracając do tematu.
Dzisiaj nastąpił wspaniały dzień kiedy to przy tankowaniu weszło mi 45l ropy :D czyli przekroczyłem magiczne 30l. Przyczyna okazała się banalna. Korek wlewu paliwa, mój stary był tak szczelny że nic nie przepuścił a powinien. Koszt całej "naprawy" niecałe 8 złoty za nowy korek wlewu
Problem został rozwiązany.
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2014-03-31, 13:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Grójec
Od ostatniego czasu trochę się zmieniło, wymieniłem zasilenie i powrót całą drogę od filtra do zbiornika, filtr paliwa i aktualnie droga wejście do komory-filtr paliwa-pompa-filtr paliwa-wyjście z komory mam przeźroczyste dodatkowo na przewodzie filtr-pompa mam założoną pompkę ręczną w razie problemu i zawór zwrotny na kawałku filtr paliwa - wyjście z komory był on tam oryginalny. Zauważyłem że cofa mi się paliwo przed filtrem gdy Audi jest zgaszone.
I tu pojawia się pytanie czy powinien być jakiś zaworek zwrotny na zasileniu lub z w ssaku? Jeszcze chłopak na fb audi podpowiedział mi że może być za to odpowiedzialny zawór regulujący cisnienie wstepne w pompie wtryskowej, co o tym sądzicie ?
I tu pojawia się pytanie czy powinien być jakiś zaworek zwrotny na zasileniu lub z w ssaku? Jeszcze chłopak na fb audi podpowiedział mi że może być za to odpowiedzialny zawór regulujący cisnienie wstepne w pompie wtryskowej, co o tym sądzicie ?