Strona 1 z 1

[A6-1.9TDI 1Z] Audi A6 c4 1996 1,9 90 KM

: 2013-11-17, 20:54
autor: walkye
Witam wszystkich kupiłem niedawno Audi A6 c4 1996 1,9 TDI 90 KM.
Pojeżdzilem troche zalanczają się wentylatory a temperatura na wskazniku troche spada. Nastepnie po ostrzejszej jezdzie temperatura znowu podwyzsza się do około 90 stopnii (wg wskaznika na desce rozdzielczej ) ogrzewanie dziala super
a wentylatory kreca sie caly czas

moje pytanie
Wentylatory kreca sie caly czas, po zagrzaniu czy nie powinny sie krecic przy normalnej temperaturze plynu okolo 90 stopni

: 2013-11-18, 07:15
autor: Butterbean
masz klime?

: 2013-11-18, 10:16
autor: walkye
tak klima tronic rok prod 1996

: 2013-11-18, 12:27
autor: Butterbean
przy wlaczonym sterowniku klimy zawsze beda sie krecic wiatraki..
staraj sie w przyszlosc w tresci tematu zawierac problem..bo twoj temat opisuje auto a nie czego dotyczy temat i problem..

: 2013-11-23, 23:42
autor: walkye
Witam
mam problem gdy załaczam zapłon mała kostka buczy jakby zwarcie
kostka ma 3 przewody gumowe ( oplecione ) czarny czerwony i niebieski oraz dwa elektryczne z kostka po lewej stronie silnika
( pomiedzy obudowa rozrzadu a plastikowa rura )

jutro kupie nowy -Pierburg
Sprawdzilem to elektrozawor N 75 ??
mam nadzieje ze pomoze Obrazek

: 2013-11-24, 09:21
autor: Butterbean
kolego gdzie ta kostka?co z czym sie je i jak sie to ma do tematu pierwotnego o wentylatorach..robisz balagan.poczytaj o zakladaniu tematow wodpowiednich dzialach itp itd.

: 2013-11-24, 10:25
autor: Tedi
pewnie N18 , poprostu tak ma być ale to chyba z przepływomierza

: 2013-12-01, 09:18
autor: arwam
Tedi, N-18 wygląda jak N-18 a nie N-75 ciśnieniowe, N-75 może tak wyglądać dla turbin VNT
zaworek na fotce może być zaworkiem N-75 bądź jest to jedden z elektrozaworów sterujących pracą klimatronica, autor tematu niech określi gdzie był zamocowany. na przedniej grodzi koło głowicy silnika czy na nagrzewnicy pod plastikową osłoną na podszybiu?

: 2013-12-01, 11:14
autor: Pawel27
ten na focie to n75 bez dwóch zdań. Nie widzę związku z wentylatorami - a wyłącznie z turbo

: 2013-12-01, 11:38
autor: arwam
Pawel27, taki sam zawór masz na dmuchawie na podszybiu pod plastikową osłoną, różnią się tylko wtyczką.
steruje on zaworem odcinania przepływu cieczy chłodzącej przez nagrzewnicę.
stosowany na pweno w obecności klimatronica.
wiem bo w domu mam 100 C4 2.5TDI AVANT w automatycznej skrzyni biegów.

: 2013-12-01, 12:26
autor: Pawel27
nie bardzo, zawór elektormagentyczny do sterowania klimą to 437906283A
a wygląda tak: https://www.google.pl/search?q=43790628 ... B640%3B480

tylko z pozoru jest podobny

: 2013-12-01, 13:52
autor: arwam
Pawel27, mi chodziło o sam elektro zawór, u mnie się różni tylko wtyczką zewnętrznie.
być może są jeszcze inne rodzaje, u mnie jest jak napisałem, a brak jest śladów jakiej kolwiek ingerencji jeśli chodzi o jego okablowanie

: 2013-12-02, 14:02
autor: walkye
Witam co do wentylatorow powinny stac w miejscu jezeli KilmaTronic jest wyłaczona, naturalnie właczamy Klime wentylatory zaczynaja sie krecic
to jest sprawdzone i działa
Przy normalnej pracy silnika wentylatory nie powinny sie krecic !!

ten Elektrozawor to na 100 % - N 75 zamontowany był oryginał -Kupie PierBurg koszt to okolo 35 -42 Euro o dziwo przestał dziwnie chodzic wiec albo sie sam naprawił lub jest zepsuty całkowicie ( wczesniej podczas malego remontu auto stalo dzien i noc - listopad przy otwarrtm garazu wiec mozliwe ze zawilgł )
tu jest fajnie wszystko opisane ale nie jezyku ojczystym i nie takim modelu jak potrzebuje

http://www.google.de/imgres?sa=X&espv=2 ... =104&ty=48

Musze kupic Kabel do inspekcji + program - podłaczyc laptopa i dalej cos działac !! niemam tak tez czasu i miejsca grzebac

Nieznam sie na Dieslach to jest moj pierwszy

Zauwazylem ze nie chodzi dzwignia
( powinna chodzic leciutko jak masełko a zacieła sie )
w Turbo, ktorą steruje zawor podcisnieniowy
( popularna Grucha - tą własnie gruchą steruje N 75 do ktorego podłaczony jest przewod gumowy owiniety niebieska plecionką. Sa jeszcze dwa przewody gumowe jeden owiniety czarna plecionka a drugi czerwoną plecionka )

Napewno Turbo do wymontowania, czyszczenia a moze regeneracji - koszt regeneracji to okolo 600 zl w warsztacie ( firmy tym zajmujace sie Mielec, Warszawa, Stalowa Wola )

Dalej sprawdzenie Intecoller, wymiana filta Oleju + sam olej, filtr powietrza ( wymagane po regeneracji Turbo ) sprawdzenie drozności przewodów dolotowych ODMY itd

oraz zastanawiam sie zmierzyc cisnienie i ewentulanie zdjać
głowice, ( progi na bloku ) planowanie uszczelniacze , itd

Jak sam nie zrobisz nie wiesz co masz,
Auto sprawadzone z DE serwisowane ale jeszcze mialo inne problemy ktore juz sa naprawione

Bardzo Prosze o kontakt Kolegow ktorzy maja podobne silniki lub grzebali w podobnych
rok prod 1996
1,9 TDI 90 KM

: 2014-01-20, 17:29
autor: Hubi-A6
Witam ja posiadam również A6 C4 1.9 TDI i mam oto taki problem gdy jade na 3 i dam do spodu zauwazyłem na obrotomierzu, że raz ciągnie zajebiscie, raz jakby coś przytykało tylko nie wiem co...a czasami jak przekroczy 120 zacina sie i nie ciągnie...musze sie pobawic gazem potem puszcza i ciągnie spowrotem co to może byc Panowie? ale nie jest az tak strasznie odczuwalne ale trace na mocy jak mi tak przychamowywuje ją ;( kolejny problem czasem wg zatna mi się zegary...jade na 80km/h zaczym sie do 0 na predkosciomerzu dalej 80km?h i i obroty 2.900 i tak zostaje, a jak rąbne w deske rozdzielacza wszystko wróci do normy ;( co jest czekam na pomoc! ;D pozdro!

: 2014-01-20, 17:45
autor: arwam
zrób logi dynamiczne grup 01,03,04,08,i 011
one powiedzą co jest grane, na początek bym sprawdził stan wężyków przy N75 jak i samo N-75