[Inne] 1.9 SDI - dziura w bloku :)

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

[Inne] 1.9 SDI - dziura w bloku :)

Post autor: Grzesiek »

Jako że pusto w tym dziale to założę wreszcie jakis temat. Nie chodzi wprawdzie o moj samochod, ani nawet o C4, ale jednostka podobna.
Golf IV kolegi, z silnikiem 1.9 SDI.
Wywalilo mu dwie dziury w bloku. Jedna gdzies tak wielkosci 4cmx4cm na wysokosci walu korbowego, a druga z dwa razy mniejsza, nizej, tuz nad miską.
Problem oczywiscie juz zostal zazegnany, skonczylo sie rzecz jasna swapem silnika, ale kolega probuje dojsc przyczyny i obwinia mechanika o zle ustawienie rozrzadu. Silnika nie rozbieral, zostal u mechanika. Przebieg ma tam chyba z 230 tysiecy wiec takich jaj nie powinno byc jeszcze w tym silniku moim zdaniem, chyba że 3 razy cofany... Mowi, ze od jakiegos czasu slyszal chyba jakies stuki. Dziura na wysokosci walu, jakby korbowod wytlukl. Ale ta druga nizej... :shock: Mial tez taka akcje raz ze zalal podwojna dawke oleju i jezdzil tak przez jakis czas. Jak myslicie od czego to moglo sie stac? Czy moglo byc od zle ustawionego rozrzadu? Ja osobiscie watpie, chyba raczej najpierw by polecialy zawory.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

złe ustawienie rozrzadu nie powinno miec wplywu na to ze korbowod w jakis inny sposob chodzi w silniku. predzej podwojna dawka oleju, zupelnie inne ciśnienie itp.. przeciez musialo mu wywalac olej na wszystkich uszczelnieniach..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Grzesiek
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 271
Rejestracja: 2011-06-15, 22:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piski

Post autor: Grzesiek »

Jezdzilem dzisiaj tym samochodem. Zle wam podalem przebieg. Tam na blacie jest 110 k, a kupil go jak mial 50 :mrgreen: Niezle jajca co.

[ Dodano: 2012-06-15, 15:11 ]
Troche poczytalem o temacie i mysle ze pewnie to bedzie ten nadmiar oleju... Podobno moze od tego wał wygiąć. A jak uszczelnienia w dobrym stanie to nimi nie wywali tego oleju, bagnetem tez nie.

Update dla potomnych. Ponoc winowajca byl sciety klin na wale.
Ostatnio zmieniony 2012-08-05, 16:09 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 1 raz.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

to nie nadmiar oleju, jeśli po wywaleniu dziur silnik nadal chodził równa na wszystkie cztery gary to albo zerwało śruby podpór albo siępoprostu odkręciły.
klin na wale nie ma nic do podpór na wale. jeśli chodził nie równo to musiał się któryś korbowód poddać, z tym że w przypadku korbowodów najczęściej dziury są jak po granacie...
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”