[S6 C4, 4.2 AEC] odcina zapłon

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
piotrek17120
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2011-10-25, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: chełm

[S6 C4, 4.2 AEC] odcina zapłon

Post autor: piotrek17120 »

witam... jako auto tematu postaram się go dokładnie opisać

Wczoraj umyłem silnik v8 odpaliłem wolne obroty były wszystko działało wiec do dzisiaj sechł.... o godzinie 16 pojechałem do miasta zimny silnik, pojeździłem silnik się zgrzał i zaczęły się problemy,,, jadę sobie i nagle odcięło zapłon tak jak by w czasie jazdy zgasił silnik na biegu, myślę sobie mam mało paliwa pojechałem zatankowałem 40 litrów UA... przywozi mi zaufany człowiek jeżdżę już na niej długo wiec PB odpada... jadę znowu z duża ilością paliwa i nagle znowu odcięło zapłon pedał w podłogę złapała idzie ostro jak powinna nagle znowu odcięło zapłon o tak na okrągło do domu jechałem raz dobrze raz gasł non stop. podłączyłem w domu pod vaga i wywaliła błąd "czujnik obrotów silnika" . :( tam były jeszcze jakieś sporadyczne pokasowałem jej... martwi mnie ten czujnik obrotów silnika. pomóżcie nakierujcie może kabel zaśniedział.... AHA DODAM ZE POJAWIŁO SIĘ TO PO UMYCIU SILNIKA!!
Ostatnio zmieniony 2012-02-11, 21:42 przez piotrek17120, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
pawellike
Mechanik
Mechanik
Posty: 146
Rejestracja: 2011-07-07, 07:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sobolew

Post autor: pawellike »

Proponuję znaleźć ten czujnik, przeczyścić i od nowa założyć. W poprzednim aucie jak umyłem, zrobiłem jak wyzej i było ok bo też mi gasł.
Ewentualnie mozesz też cewki sprawdzić czy gdzieś woda nie siedzi, a już tak dla świetego spokoju to kup sobie preparat do wypierania wody z instalacji elektrycznej i przeleć nim wszystkie kostki.
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

piotrek17120 pisze:witam... jako auto tematu postaram się go dokładnie opisać

podłączyłem w domu pod vaga i wywaliła błąd "czujnik obrotów silnika" . :( tam były jeszcze jakieś sporadyczne pokasowałem jej... martwi mnie ten czujnik obrotów silnika. pomóżcie nakierujcie może kabel zaśniedział.... AHA DODAM ZE POJAWIŁO SIĘ TO PO UMYCIU SILNIKA!!
kolego czy ten "błąd" czujnika obrotów silnika pokazał się na włączonym czy na wyłączony silniku?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ten błąd występuje zawsze na zgaszonym silniku.

[ Dodano: 2011-11-05, 00:52 ]
Masz do wysuszenia przewody, cewkę i świece a najlepiej przewody wymienić. Zapłon na 99% dostaje przebicia po myciu.
Ostatnio zmieniony 2011-11-05, 00:53 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
piotrek17120
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2011-10-25, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: chełm

Post autor: piotrek17120 »

dzisiaj wszystko ograne i wieczorkiem zdam relacje :)

[ Dodano: 2011-11-05, 13:57 ]
wyczyściłem styki kostek do czujników aparaty zapłonowe przewody i świece z tej strony co wlew oleju to w każdej świecy było do pełna oleju nowego tak ktoś dolewał gdy odkręciłem świece wszystko spłynęło w tłoki ale odpaliłem po kopcił i przestał teraz równiutko chodzie lepiej się wkręca w obroty i jak na razie nie gaśnie tj: nie odcina mu zapłonu od tak sobie :) z dnia na dzień więcej ogarnięte :)
Awatar użytkownika
Ruski
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2011-07-11, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kalisz

Post autor: Ruski »

Panowie mam podobny temat na zimnym z tym ze u mnie jest tak ,że daje pedał gazu w podłogę i nic dodam mocniej trochę to coś tam obroty się podnoszą ale auto jedzie jak by miało z 130km
Na wolnych dodam gazu odcina przy 4tyś pochodzi chwilę dojdzie do 50stopni obroty wchodzą do końca ale jest lekko słaby dojdzie do 90 i jest wszystko ok aha i jak przeskoczy mi na gaz przy 56stopniach to na gazie ciągnie do samego końca i siłę ma od razu więc już nie wiem o co chodzi też może być problem z kablami na zimnym ??
Dodam ze zaczęło się tak robić jak temp spadła poniżej 0
Od czasu jak kupiłem auto i było na plusie wszystko było ok silnik bierze około 0.5L 10W60 na 1000km więc tragedii niema tym bardziej ze kupiłem od zaufanej osoby co robiła max do 10tyś rocznie pytałem jego i on mówi ze w jego kadencji takie coś nigdy mu się nie stało
Podpiąłem pod Vag i jakieś tam sporadyczne od przepustnicy były no i na wyłączonym czujnik polożenia czyli normalka na odpalonym i po przejeździe około 10km z podpiętym kompem i na pełnym bucie można powiedzieć nic nie pokazało na drugi dzień temp -2 silnik zimny odpalam i to samo
Ostatnio zmieniony 2013-12-09, 16:07 przez Ruski, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

moze być to wina kabli ale wymień ten czujnik przepustnicy. Masz czujnik temp 4pinowy? jak mówisze ze się rozgrzeje chodzi lepiej nie przelewa go spaliny benzyną nie smierdzą?
GEKON Quattro
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Sterowanie benzyną zawodzi... Nie taka dawka i pewnie go zalewa paliwem jak mówi Młody. Komputer z pełną diagnostyką czy tylko grupa zerowa ??
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

w s6 jest już pełna więc mniejszy problem bo w starym motronicu jak w d11 to niewiele było mozna się dowiecieć aczkolwiekkto chciał to wiedział. Jak pokazały się błedy od ptencjometru przepustnicy to go wywal. Może styk biegu jałowego nie działać.
GEKON Quattro
Awatar użytkownika
Ruski
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2011-07-11, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kalisz

Post autor: Ruski »

Ja mam Audi V8 D11 i na tą chwilę dzieje się tak a blędu nie pokazuje żadnego
Audi V8 D11 4.2 6gang manual
Audi S8 D2 lift
Audi A6 C4 2.5 AEL
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

A no to swietnie. Opierdziela duzo odkad zaczelo sie to dziac? Odezwij sie do mnie na gg w razie w.
GEKON Quattro
robak
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2013-02-21, 14:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: robak »

Ruski - odepnij akumulator na pare minut przed kolejnym odpaleniem na zimno i zobacz czy cos to zmieni.

Key100, Mlody - w S6 (AEC) dostepny jest tylko blok 000 tak samo jak w V8 i S4 (ABH)
Ostatnio zmieniony 2013-12-11, 11:41 przez robak, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

Tak tylko ma 000. Rozmawialem z Ruskim i w sumie wyrzuca mu bledy od sondy o wartosciach adaptacji nieosiagnietych i przekroczonych lecz to tylko na gazie jadac. Problem wystepuje tylko przy niskich temperaturach na benzynie na gazie bez problemow. Auto odpala podobno po chwili krecenia i dziala odrazu bez podniesionych obrotow jakby nie miallo ssania;) wzbogaconej mieszanki.
GEKON Quattro
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Skoro na zimnym to może komp leje benzyną ale nie podnosi obrotów krokowym :?: Przez co jest zalany i gaśnie :?:
robak
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2013-02-21, 14:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: robak »

Jak sonda sprawna to na poczatek obstawiam rozjechane adaptacje lambda przy pracy na PB i LPG.
Odepnij aku na pare minut (to wyzeruje adaptacje lambda, czyli pole 9 w bloku 000 przyjmie wartosc 128), odpal zimnego na PB rozgrzej i pojezdzij, zgas a jak calkiem ostygnie to zobacz znowu jak bedzie na zimno. To wszystko tylko na PB !!! gazu nie wlaczaj nawet na chwile !!!
Jak bedzie poprawa to LPG do strojenia, jak nie bedzie poprawy to szukamy dalej.
100 C3 quattro Avant (R5 - NF) było
100 C4 quattro Avant (R4 - ACE) było
S6 C4 quattro Avant (V8 - AEC) jbyło
A6 C5 quattro Avant (V8 - ARS) jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”