[S4-4.2 ABH] Zmiana silnika ABH na ABZ lub inny

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
szczechur
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2012-08-22, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

[S4-4.2 ABH] Zmiana silnika ABH na ABZ lub inny

Post autor: szczechur »

Witam serdecznie forumowiczów.
Moim pytaniem jest na jaki silnik da się wymienić ABH w S4 bez konieczności wymiany sterowników, wiązek, kabli i zbędnego kombinowania. Czyli wyciągamy, przezbrajamy, wkładamy, odpalamy ???
Ostatnio zmieniony 2012-08-25, 08:34 przez szczechur, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

szczechur, tutaj na forum chyba jeszcze tego nikt nie robił. Najprędzej stawiałbym na AEC, ale to tylko domysły.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Bez przeróbek podejdzie AEC z S6 C4
Koleś z forum (innego tak robił) w swojej S4
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
szczechur
Adept
Adept
Posty: 15
Rejestracja: 2012-08-22, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: szczechur »

Dzięki karol89 pytam bo kroi się remont mojego ABH (żłopie olej i dymi :-( ) a ponadto słyszałem że ten własnie silnik ma tendencje do tego a nowsze trochę mniej tak też przekładka mi się bardziej widzi co fabryka złożyła tego nie rozkładać (chociaż nie jeden remont na koncie V8 nie wąchałem ale ostatno boksera z subaraka pomyślnie :-) ) no i finansowo wydaje mi się sensowniejsza przekładka.
Jeżeli się mylę proszę kolegów o sprostowanie.
Pozdro.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Znów jak kupisz jakiś silnik nie wiesz w jakim on jest stanie jak będzie wyjęty z autka i leżał i nie wiadomo ile taki pochodzi i czy też nie będzie brał oleju za dużo itp.
Ja miałem dylemat ze swoim ACK jak kupiłem A6 szukać drugiego czy robić ten, zdecydowałem że zrobię ten będzie wiadomo wtedy co jest a tak to można trupa kupić.
Wybór należy do Ciebie co zrobisz ja bym zrobił remont tego no chyba że już się nie nadaje tan do niczego to szukał bym innego. :roll:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”