[A6-2.8 AAH] Dymi na niebiesko po ostrzejszej jeździe

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

[A6-2.8 AAH] Dymi na niebiesko po ostrzejszej jeździe

Post autor: przemek198787 »

Ostatnio moje audi męczy pewna dolegliwość. Mianowicie jak dostanie trochę po garach dłuższa trasa gdzie olej podejdzie pod 130 stopni zaczyna dymić na niebiesko. Czego to mogą być objawy? Rano przy odpalaniu puści małego bączka i tyle. Dopóki dobrze nie dostanie silnik to nic nie dymi. Radźcie coś bo nie wiem co dalej robić.
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

uszczelniacze,pierscienie

jak na niebiesko no to silnik spala olej

jaki olej stosujesz? mozesz zrobic pomiar kompresji z probą olejowa
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Domyślam się ze spala olej. Dziwi mnie fakt że dymi dopiero po porządnym rozgrzaniu oleju a nie od razu. Świece jak wymieniałem niedawno to były czyste nie jakieś okopcone czy coś takiego. Audi śmiga na liquy moly 10 w 40 z dwusiarczkiem molibdenu. Zacznę od pomiaru kompresji a później się okaże. I tak już jestem nastawiony na zwalanie głowic. Koleś mi mówił że przyczyną może być zatkana odma ale z tego co wyczytałem i obejrzałem to aah w manualu miały tylko odpowietrzenie z obu głowic do dolotu a tam wszystko drożne było. Chyba że się mylę.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Więc tak po długiej przerwie postanowiłem zmierzyć kompresję. Wyniki na 4 garach po 12 reszta 14. Myślę, że problem tkwi w zużytych uszczelniaczach zaworowych.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Zdejmij kolektor i zostaw auto na dzień/dwa bez niego, zobaczysz olej na zaworach to będizesz wiedział czy uszczelniacze są ok, ja tak zdiagnozowałem 3 uszczelniacze na 2 cylindrach które sobie 'puszczają' olej, co ciekawsze, dzieje się to tylko jak auto postoi parę dni bez odpalania, wtedy lekko puści dymka i tyle. Jakoś dużo oleju to mi nie chla, jeżdżę na valvo MaxLife 10w40, wcześniej miałem mobila 15w40 to na nim dymił baardzo często na niebiesko, po przejściu na ML spokój, ale i tak uszczelniacze + komplet uszczelnień góry głowic będzie robiony profilaktycznie.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

A jaka orientacyjnie może być cena wymiany uszczelniaczy zaworowych bez zwalania głowic?
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

przemek198787, jak już chcesz zwalać głowice i zrobić profi robotę to i nowe pierścienie zapodaj itd. Takiej okazji nie będziesz miał....koszt większy roboty też ale jak ma być dobrze to sądzę że warto. Przy zatkanej odmie dymił będzie ale to lepiej widać w 4.2 i większych i nowszych motorach jak 2.8aah. Pozdrowił!
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Mi :-) chodziło o wymianę bez zwalnia głowic ;-)
maydayovsky
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2013-04-21, 18:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: maydayovsky »

Nie wymienisz uszczelniaczy zaworowych bez ściągania głowic.
Przy tym trzeba wyciągnąć z głowic zawory. Chcesz by wpadły do cylindrów?
Dodatkowo trzeba mieć przyrząd do wyciągania zaworów - taki prosty, ale jednak trzeba mieć.
Warto przy okazji wymienić gniazda zaworowe. Ja za planowanie, wymiane uszczelniaczy i gniazd zaworowych w specjalistycznym zakładzie płaciłem 550 zł do silnika ABC (v6 czyli dwie głowice).
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Jakie nie wymienisz ?? :O normalna sprawa albo podpieranie tlokiem albo powietrzem... cena zależy u kogo ;) Ja mam zamiar robić sam to tylko cena uszczelek i gumek ;)
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Największym problemem przy wymianie wydaje się być ustawienie rozrządu. Bez przyrządów tzn blokady ciężko. Też sam się przymierzam do tego.
maydayovsky
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2013-04-21, 18:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: maydayovsky »

Jakoś nie widzę grzebania w głowicach, które są na silniku.
Koszta uszczelek znowu nie są takie straszne, planowania też nie, a stresować się i denerwować przy tym?
Nie widzę sensu oszczędzania na ww elementach remontu gdyż tak czy siak, bez zdejmowania rozrządu się nie obędzie. Trzeba przecież ściągnąć wałki rozrządu, więc blokada przy tym na nic się nie zda. Tak czy siak trzeba je luzem wyciągnąć.

Jeśli ktoś jest sam mechanikiem to nie widzę problemu. Tak samo jeśli mamy w zapasie drugi samochód do codziennej jazdy a ten, który chcemy remontować jest projektem do odbudowy i przykładowo miesiąc czy dwa nie będzie nam potrzebny to również.
Jednak jeśli jest to samochód do codziennej jazdy to wg. mnie gra nie warta świeczki.
Jednak przy demontażu elementów głowic trzeba mieć jakieś pojęcie oraz kilka przydatnych narzędzi, a i tak zawsze może coś pójść nie tak.

Znam historię gościa, który jest fanatykiem marki. Posiada model V8 i postanowił zrobić taki remont sam. Z tym, że on akurat ściągał głowice. Niestety pomimo sporej wiedzy pomylił się przy rozrządzie.
Kupił nowy silnik.
Ostatnio zmieniony 2016-07-13, 16:47 przez maydayovsky, łącznie zmieniany 2 razy.
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

Na pewien czas odpuściłem sobie temat swojego auta. Jednak zauważyłem kolejną przypadłość. Jak lecę z górki hamując silnikiem to po dodaniu gazu puszcza ogromnego bąka którego zauważam nawet we wstecznym lusterku. Po tym fakcie przestałem się łudzić, że powodem ubywania oleju są uszczelniacze zaworowe. Najpewniej pierścionki olejowe są kaput. Chyba naprawa mija się z celem i trzeba będzie poszukać zdrowego serca na przeszczep.
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Ja własnie bym stawiał na uszczelniacze bo podcisnienie jakie masz w tym momencie ssa nieziemsko olej przez te stare juz gumki i potem go wypluwasz. Pierścienie to sa gdy bys pod górke zostawiał chmure dymu. Miałem tak w ABZcie że na po zjazdach pierdział ;)
przemek198787
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-11, 17:11
Imię: Przemek
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: przemek198787 »

A ile kolego ubywało Ci wtedy oleju zanim wymieniłeś uszczelniacze zaworowe?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”