[A6-2.8 AAH] Brak ciśnienia oleju po uszczelnieniu silnika,

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

[A6-2.8 AAH] Brak ciśnienia oleju po uszczelnieniu silnika,

Post autor: adriang92 »

I znowu moje badziewie walczy ze mna.. Ciekł olej pod miskami, wałkiem itd, uszczelniłem wszystko co się dało powymieniane najdrobniejsze oringi na nowe, dzis po 4 dniach udało się złożyć i odpał, i duże oczy ciśnienia oleju niet silnik gra, dodanie gazu nic nie dało także silnik off i rwanie dolnej michy.. Wygląda wszystko ook, tylko ktoś mi powie jak i do czego są zawroki w smoku?
Obrazek
Przez ten daje się powietrze zaciągnąc
Obrazek
Ten nie reaguje na nic, to jest zwrotny tak??
Obrazek
Jak one mają działac i jak je sprawdzić? Co jeszczcze może być nie tak? Ciśnienie trzymała zawsze ładne do samego końca, po wymianie usczelek kaplica..
Muszę jeszcze zerwać górna miske bo nie pamiętam jak wygladała tam uszczelka.. Mam jeszcze jedną w domu i różni się od tej co siedziała, z przodu miski moja miała dodatkowe nadlewki na 3 otwory ta co wisi ma tylko na dwa w lewym rogu, w prawym pusto.. Miało by to wpływ aż taki jak tamta też nie ma tej nadlewki?
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

A może zawiesił się po prostu ten zwór regulacji ciśnienia i dlatego nie ma ciśnienia w układzie smarowania.
Mieliśmy ostatnio taki przypadek w 80 B4 2.0 wydmuchało znajomemu uszczelkę wymiennika ciepła i rzygło ciśnieniem oleju ale zgasił silnik zaraz, po złożeniu z nową uszczelką brak ciśnienia dopiero po chwili silnik ucichł też się dziwiliśmy.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

karol89, A który to jest? Niestety po chwili samo mu nie przeszlo.. Odpał widze na zegarze 0 więc zgasiłem, szybki przegląd nigdzie nie ucieka stan max drugi odpał 10s cisza lekko go gazem nic nadal 0.. 3 próba to samo zero, więcej się bałem czekać żeby nie zatrzeć.. Z tego co widze jest kilka typów uszczelek pod górna miche.. Nie pamiętam jaka poszła, w sumie nie pomyślał bym nawet że rózne mogą być, na pewno moja winna wyglądać tak http://www.4cars.pl/img/88/mid/703170600.jpg
Obawiam się że wyglada bardziej tak http://www.4cars.pl/img/139/mid/14057700.jpg
Ale czy aż tak ciśnienie by przez to gubiła?
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Popatrz na uszczelkę nie ma z drugiej strony wytłoczeń na kanały jeśli nie ma tych wytłoczeń a ta co była u Ciebie je miała to jest przerwa grubości tej uszczelki pomiędzy kanałami a ciśnienie z pompy sobie tamtędy znów wróci do miski olejowej zamiast pójść do smarowania na silnik.

Tak patrze na uszczelkę dokładniej i porównuje

[ Dodano: 2015-01-22, 22:39 ]
Ten duży otwór w uszczelce to jest otwór od kanału z którego smok zasysa oliwe z miski więc jeśli nie jest szczelny ten kanał to pompa zasysa powietrze zamiast olej.
Ostatnio zmieniony 2015-01-22, 22:40 przez karol89, łącznie zmieniany 1 raz.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

karol89, I pewnie to będzie to.. Czeka mnie rwanie znowu górnej michy, dobrze że już wprawe mam :-x Własna głupota bo nie popatrzyłem co zakładam.. Nie wiem czy wytrzymam do rana ide chyba bebeszyć..
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Mnie jak xenon padł ori to jak przyszły palniki D2S to siedziałem do północy by poskładać wszystko i zobaczyć czy działa jak należy. :mrgreen: :mrgreen:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

karol89, Stary ja już od poniedziałku mieszkam w garażu, praktycznie bez jedzenia bp tylko sniadanie i kolacja obiadu nie było kiedy xd A pod machą mało co było na tym zdjęciu Obrazek jeszcze sporo zostało bo potem było mniej prakktycznie goły słupek xd
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Ja Cię dokładnie rozumiem :mrgreen:
Nie takie rzeczy się u mnie działy w C4
Wiem o czym mowa :ok:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

I sprawa wyjaśniona, micha spadała w dół, uszczela zła oj zła :evil: Przynajmniej nabiorę wprawy w jej rwaniu xd Tym razem zajeło mi to godzinkę minus czas na przebranie po kąpieli w świeżym płynie chłodniczym :lol: Rano jade zamówić właściwą to do wieczora będzie musiała chodzić :-P Tylko ciekawe czy jej nie polepszyło to odpalanie bez smarowania.. A w takim idealnym stanie był sobie silnik :cry:
A Ciebie nie przebije pod tym względem, calaka nie wyrwe chyba na razie, co najwyzej jak się kaski uzbiera to głowice spadną, dół był idealny, ciekawe czy nadal będzie
Ostatnio zmieniony 2015-01-23, 00:38 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

No jak. Mowil tak zrobil,poszedl rwac miski 8-)
Miejmy nadzieje ze nie zrobilo nic z panewkami V6 maja dosc waskie panewki :roll:
Zalozysz dobra uszczelke odpalisz to bedzie wiadomo.
Po prostu w sklepie ktos Ci dal uszczelke do V6 z pompa oleju w misce olejowej a nie jak u nas przykrecana z przodu silnika, dlatego brakowalo tego jednego kanalu olejowego w niej.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Niestety tylko miski olejowe :mrgreen:
Nie no panewek nie ruszyło wał mokry był, całkowicie suchy silnik był to wlałem oleju aż nad to, gorzej z tłokami bo sucho się tam zrobiło, no i góra zagrała..
Uszczelki zamówili jedynie pod kod silnika, miałem cały zestaw kupiony z przymusu gdyż tylko w zestawach występuje usczelka dekielka skrzyni korbowej tego pod dolotem, samej dostać się nie da :-x I 191zł poszło w kosz :evil:
Już zamówione właściwe na 12 będą, miałem pod dolną zakładać tą co wczoraj, niby cała ale jak już raz się zagniotła to kupiłem i tą nową, 48zł kolejne ale pewne że nie będzie ciekło
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Wal to sie praktycznie w oleju nie macza. Oblewanie go z zewnatrz olejm nic nie daje jesli chodzi o smarowanie. Ja mowie o tym ze skoro nie bylo cisnienia przez chwile czyli te 3 odpalenia to i panewki chodzily na sucho. Czyli metal o metal. A powinny wiadomo na filmie olejowym :)
Nic zakladaj uszczelke i pisz o efektach
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Uszczelka zmieniona ciśnienie wrócilo, silnik działa nie rozpadł się, idzie jak głupia :mrgreen:
Jak ktoś będzie wymieniał tak samo górna uszczelke radze najpierw ja wyciagnąc dopiero zamawiać żeby zdziwka nie było bo występują w 3 wersjach, w domu miałem 2 niewłaściwe :lol: Tak wygladają
Obrazek
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Po prostu musi byc do c4 uszczelka pod pompe przykrecana z przodu silnika a nie jak w nowyszch V6. Z A4 B5 czy A6 C5 gdzie pompajest w misce olejowej napedzana lancuchem to ta roznica tez w wygladzie uszczelek. Zagadnienia V6 sa mi dosc mocno znane. Kilka V6 zlozonych od srubki zostalo. Te starsze i te z pompa na lancuch. Ale dla potomych. Jak piszesz najlepiej wyjac stara uszczelke i dopiero zamawiac nowo tak najpewniej :ok:
Cale szczescie ze motorowni nic sie nie stalo zlego :mrgreen:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

adriang92 pisze: tylko w zestawach występuje usczelka dekielka skrzyni korbowej tego pod dolotem, samej dostać się nie da
Da się, Ja kupowałem. No chyba że mowa o ASO to tam nie wiem :)
Quattro illa amat hiberno!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”