[100-2.8 AAH] Kontrolka oleju zapala sie przy 1500 obr/min

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

olej miał pod 130 i było to po ostrym pałowaniu. a co może mieć wpływ na temp oleju? a wlasciwie na zbyt duza temperature.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

swieca91 pisze:130 i było to po ostrym pałowaniu
Czyli norma :ok:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

swieca91, na przyszlosc dawaj wiecej ognia..my sprawdzamy predkosci maxymalne w jednym temacie to moze zalozymy oddzielny kto ile w pi...de wstawia i do ajkiej temperatury dochodzi?wiecej ognia... :evil: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

sory ale nie ogarniam Twojego postu i nie rozumiem..
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

swieca91, poprostu jezdzac swoim kalmotem prawie 4 lata nie osiagnalem 100 stopni temperatury oleju.a naprawde nie jezdze jak emeryt...ale moja suka na zegarach na rozgrzanym silniku pokazuje 2.3 na wolnych obrotach..ma przejechane 300 tysiecy...wiec chyba palowanie jak to nazwales zaczyna miec jakies konsekwencje...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ja powiem tak, 130*C jak na AAH i zapewne wlany co najwyżej pólsyntetyk albo pseudo syntetyk oznaczony jako HC, to już naprawdę sporo i ponad możliwości takiego oleju.
W 2.2T oraz innych większych doładowanych gdzie zieje ogniem spod maski po przypałowaniu temp może podchodzić do 120-130 ale pod warunkiem że olej to najlepszej klasy API full syntetyk i to np 10W60.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

J.A.G, i tu sie z toba zgadzam...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

A teraz rozumiem.. ale to jak nazwałem pałowanie było przeprowadzone tylko do testu.. na codzień tak nie traktuje mojego auta :P
Wtedy miałem wlany półsyntetyk Castrol Magnatec 10w-40, a teraz mam Valvoline Maxlife 10w-40 i myślę że przejechane spokojnie 400tyś.
No ale w takim razie twierdzicie że mimo wszystko nie powinien się tak grzać?
Ostatnio zmieniony 2011-12-30, 01:32 przez swieca91, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Nie powinno się tak raczej przegrzewać oleju bo grzać to on się pewnie może ponad 150*C gdyby nim tak cisnąć przez kilkaset km, po to jest m.in ten wskaźnik-żebyś nie przeholował.
Inaczej, problemem nie jest to że on się nagrzał do 130* tylko to że do tego doprowadziłeś. KPW? :-P
Jeśli chce się jeździć ciągle takim stylem to można temu zaradzić montując chłodnicę oleju.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”