Strona 1 z 2

[A6-2.6 ABC] Wymiana uszczelniaczy na wale korbowym i wałkac

: 2013-12-16, 04:39
autor: fifi00
Witam serdecznie, mam kilka pytań odnośnie wymiany uszczelniaczy.

1. Jakim sposobem odkręcić śrubę mocującą koło wału korbowego (czy blokowanie wału blokadą VAG 3242 i odkręcanie zwykłą grzechotką [nie udarem] to dobry pomysł?)

2. Gdy już odkręcę w.w śrubę jak zwalić koło z wału korbowego? Jakimś ściągaczem czy patentem?

3. Czy do zmiany uszczelniacza na wale korbowym w 2.6 ABC konieczne jest zwalanie pompy oleju? (Z tego co wiem w AAH tak więc tu pewnie też?)

4. Odkręcanie śrub mocujących koła na wałkach rozrządu odkręcamy na zamocowanej blokadzie, czy w jaki sposób?

5. Czy do wymiany uszczelniaczy na wałkach wystarczy zdjąć koła i już wygrzebiemy jakoś uszczelniacz, czy trzeba czegoś więcej?

Z góry dzięki za odpowiedzi, chcę samemu się pobawić i uzbrajam się w wiedzę wyprzedzając pytania, które pewnie podczas prac wystąpią :-)

: 2013-12-16, 20:05
autor: Butterbean
1.zly pomysl.musisz uzyc duuuzo wiekszego ramienia i sily.
2.kolo jest chyba na klinie wiec powinno zejsc.
3.tak.
4.tak bedzie latwiej.rowniez dluga przedłuzka.kola sa na stozkach wiec konieczny scigacz.po zdjeciu obejrzyj kola czy nie pekły.
5.trzeba odkrecic jedna stope.

: 2013-12-16, 20:09
autor: antyp11
p 3 a czemu ? symering w 2.6 2.8 jest zabijany.

: 2013-12-16, 20:20
autor: Butterbean
ja zwalalem,

: 2013-12-22, 15:41
autor: fifi00
Dzięki za odpowiedzi, jeszcze jedno pytanie: jaki jest sposób prawidłowego napięcia paska zębatego? Czy napinacz naciągamy jakimś odpowiednim momentem i wtedy dokręcamy?

: 2013-12-22, 18:45
autor: J.A.G
Jak każdy, pasek musi dać się obrócić o 90* w palcach, nie mniej nie więcej.

: 2013-12-22, 19:09
autor: fifi00
Czyli jakiś książkowych wartości momentu napięcia napinacza nie ma? W którym miejscu robimy test 90 stopni?

: 2013-12-22, 19:19
autor: J.A.G
Dla przyrządu do napinania są podane wartości, jak się go nie ma, to jest dobry i sprawdzony sposób opisywany nawet przez instr. serwisowe.

[ Dodano: 2013-12-22, 19:22 ]
Przeważnie jest to najdłuższa część paska bez "podparcia" między kołami/rolkami.

[ Dodano: 2013-12-22, 19:35 ]
Znalazłem jeszcze coś takiego
http://obrazki.elektroda.net/46_1221668504.jpg
Mowa tu o 4Nm ale dynamometra o takim zakresie to chyba nie masz?

: 2013-12-22, 20:00
autor: Butterbean
fifi00 pisze:Czyli jakiś książkowych wartości momentu napięcia napinacza nie ma? W którym miejscu robimy test 90 stopni?
najlepiej na samym kole zebatym..jak tam uda ci sie podniesc krawedz paska i obrocic go o 90 stopni to masz super.
sorry ale irytuja mnie takie pytania..wiadomo ze pomiar jest na srodku a nie przy ktoryms kole..

: 2013-12-23, 08:44
autor: fifi00
Oo dzięki J.A.G, o to mi chodziło, już wszystko jasne!

Butterbean, wiem, że banał i to że pomiędzy kołami wiadomo, mój błąd w niejasnym pytaniu bo zastanawiałem się bardziej czy pomiędzy lewym wałkiem (jak stoisz przed autem), a pompą wody, czy gdzieś indziej może.

: 2014-09-01, 19:23
autor: bobasspr
Koledzy nie wiem czy pytałem czy nie ale proszę o podpowiedź. CO mniej więcej trzeba rozebrać aby zwalić pompę olejową w ABC??
Rozrząd - to wiadomo, śruba na wale, potem koło zębate i co dalej?? Koniecznie trzeba demontować miski olejowe??

: 2014-09-01, 19:41
autor: Butterbean
dolna miska napewno out.do gornej miski jest pompa skrecona

: 2014-09-16, 19:58
autor: bobasspr
Pompa zwalona, co do pytania odnośnie demontażu to ja poradziłem sobie w taki sposób:
1) śrube na wale odkręciłem ....... rozrusznikiem !! wiem że hardkor ale innej opcji nie miałem - rozrusznikiem "klikałem" kilka razy, poszło naprawdę bardzo ciężko
2) olej out, odkręcamy miskię dolną , smoka i śruby od dołu - jest 2 śruby które są szeroko ustawione i wydawać by się mogło, że one nie 3mają pompy - trzymają.
3) pompa schodzi NIE na siłe.
Na siłę szukam drugiej pompy - moja jest zatarta.

: 2018-10-21, 20:22
autor: Frodos
Witam.
Z góry przepraszam że odgrzebuje taki stary temat :oops:

Robię taki mały remont silnika i mam problem ze ściągnięciem śruby z koła pasowego aby wymienić tam uszczelniacz.
Macie jakiś sprawdzony sposób na odkrecenie tejże śruby? Boje się wkręcić blokadę rozrządu bo nie chcę żeby się posypala... Może ktoś z was już tak próbował i wie że nie ma szans aby urwać tą blokadę?
Ewentualnie może ktoś z was ma jakiś patent na odkrecenie tej śruby?

Pacjent to 2.8 AAH :-)

Pozdrawiam

: 2018-10-21, 21:14
autor: bobasspr
Zrob tak jak ja zrobilem.