[A6-2.6 ABC] Syczenie z okolic przepustnicy

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
TMEA
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 75
Rejestracja: 2013-07-14, 13:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: okolice Kielc

[A6-2.6 ABC] Syczenie z okolic przepustnicy

Post autor: TMEA »

Witam
Czy to normalny dzwięk przy dodawaniu gazu? zaznaczam że rozebrałem przepustnice i skleiłem na specjalny silikon. Ale wcześniej tak samo syczało. Dodatkowo pali 15 lpg przy delikatnej jeździe :/
A może ktoś wywnioskuje jeszcze jakiś problem? bujam się z tym już jakiś czas próbując wyeliminować wszystko co nie pracuje poprawnie Smile
Samochód A6 C4 2.6 ABC lpg stag-300-6, Zavoli Zeta S, OMVL Fast reg :)

Ostatnio zmieniony 2013-09-08, 11:41 przez TMEA, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Vka troche powietrza potrzebuje, u mnie też słychać syczenie, no ale nie aż takie :P Dolot szczelny masz? Sprawdz uszczelke która siedzi na przepustnicy, ta pod kierownica powietrza, twardnieje z czasem i sie zgniata przez co przepuszczać może, do kupienia w aso, bądz tańsza opcja oring lub coś innego który wpychasz w szczeline tej gumy co by ją rozszerzyć :mrgreen: Przetestowane zarówno u mnie jak i kolegi b4 aah, wchodzi twardo jak nowa potem :-P
TMEA
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 75
Rejestracja: 2013-07-14, 13:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: okolice Kielc

Post autor: TMEA »

no właśnie wiem że trochę powietrza potrzebuje :) a u Ciebie też tak "długo" trzeba czekać na rozpędzanie się silnika po dodaniu gazu? :) tą jajowatą uszczelkę upchałem papierem przez co się rozszerzyła i chyba trzyma dość mocno :) no ale nie wiem czy jej nie kupię nowej bo nie wiadomo czy gdzieś nie ma jakiegoś małego miejsca gdzie wlatuje powietrze :) a które przewody trzeba sprawdzić pod względem szczelności? a jakaś przeplywka czy coś bo na moim sterowniku pisze V6 zyl MPFI więc chyba jest przeplywka :)
PuSzEk
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-06, 21:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: PuSzEk »

TMEA, w 2.6 nie ma przepływomierza ;-) ciągnie ewidentnie lewe powietrze, jeśli składałeś tą uszczelke między przepustnicą, a puszką V6 na silikonie to wątpie, że ciągnie tamtędy powietrze, do sprawdzenia rura dolotu-od obudowy filtra powietrza do tej puszki V6(tzw. rezonator powietrza), czy nie jest gdzieś pęknięta, samą puszke też sprawdź, może jeszcze ciągnąć z łączenia przepustnicy z kolektorem ssącym, bo tam tez jest taka cienka uszczelka, albo sama uszczelka kolektora ssącego przepuszcza powietrze ;-)
TMEA
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 75
Rejestracja: 2013-07-14, 13:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: okolice Kielc

Post autor: TMEA »

a takie pytanie :) czemu po rozłożeniu kolektora dolotowego, wyczyszczeniu i uszczelnieniu zaczął więcej palić około 2l? :) niby uszczelnione ale więcej pali a syczenie identyczne jak było tak i jest :D
jeszcze jedno. Na niskich obrotach tj do 1100 jest słaby że szok. Mój stary passat 1.8 miał "dół" mocniejszy. A tu silnik 2.6 i nie można ruszyć bez gazu bo zgaśnie. to normalne?
Ostatnio zmieniony 2013-09-08, 15:03 przez TMEA, łącznie zmieniany 1 raz.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ścisnąłem dzis z ciekawości rurę między filtrem a puszką V6 - auto nawet nie zareagowało :shock: chyba powinno zdychać, albo i zgasnąć?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Jędrek
Adept
Adept
Posty: 31
Rejestracja: 2013-08-23, 19:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Koluszki

Post autor: Jędrek »

Scisnac szczelnie to ciezko.Odkrec rure i calkowicie zatkaj doplyw powietrza i sprawdz.
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

przemoprzem, odkręć puszkę V6 i zatkaj ręką wlot do przepustnicy... wówczas zobaczysz jakie ma Vałka zapotrzebowanie na powietrze, chociażby na wolnych. Istnieje prawdopodobieństwo,że wesssie naskórek :-P ( oczywiście żart)
TMEA, jutro sprawdzę u mnie czy tak też jest z tym ssssyyt, ale jeśli pamięć mnie nie zawodzi to mam tak samo i jest wszystko OK. Również mam w pełni uszczelniony dolot. Logika podpowiada, jeżeli kolektor dolotowy jest szczelny i zasysa powietrze tylko i wyłącznie przez "niewielki "otwór przepustnicy usłyszymy szum. ;-)
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Żeby wykluczyć jak najwięcej połączeń zdjąłem dziś rurę łączącą obudowę filtra powietrza - puszka V6. No i nic nie zrobiłem, bo auto nie odpaliło. Trzeba odpiąć wtyczkę od przepływomierza żeby komp załapał błąd i nie brał go pod uwagę?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

przemoprzem, Przypływke musisz odpiąc bo komp głupieje zapewne,tak to przejdzie w tryb serwisowy i na stałych bogatych mapkach będzie jechal :-P
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

sie podepne... dzis do gazownika podjechałem bo moja instalacja wymaga czujnika kalibracyjnego zeby ja wystroić... gościu na dziendobry mi powiedział ze wtryski do wymiany i ze mam nieszczelność przy kolektorze ssącym. zrobiłem gały a on mi powiedział czekaj, przyniosl jakiegos psikacza, prysnął po lewej na kolektor ssący patrząc od czoła samochodu ( strona pasażera ) silnik podniosl obroty i znów opadły. czyli jest nieszczelność. Teraz pytanie jak sie do tego dobrać i co tam moze byc nieszczelne? stara uszczelka?
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

a gdzie byłeś , wtryski jakie masz?
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Awatar użytkownika
Misiek
Mechanik
Mechanik
Posty: 181
Rejestracja: 2012-01-06, 16:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: Misiek »

takada.... wtryski to zielone valteci
Była Czarna 100 C4 2.6 ABC
Była Szara 100 C4 2.3 AAR ( nigdy wiecej mechanicznego wytrysku )
Jest Czarna A6 C4 2.6 ABC :)
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

nie masz regów z czerwonej?
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Poszło, wtyczka odpięta auto odpaliło, zatykałem wieczkiem od puszki elektrycznej. Po jakiś 5 sekundach auto zdycha. Jak szybko dodam gazu to jest syczenie, ale wydaje mi się że to właśnie w puszcze V6 a nie gdzieś indziej. Jak auto gasło to coś jęczało jak świniak przed ubiciem :mrgreen: Fajne uczucie jak auto widać, że zdechło a tłoki jeszcze zasysają. Chyba raczej u mnie szczelnie.

Ale pomierzyłem przepływomierz i z deka kiszka w porównaniu do tego co jest podane na forum.

Pomiar po odpięciu wtyczki - chwilę silnik chodził na odpiętym przepływomierzu - ponownie podpięta, pisze bo nie wiem czy to istotne:

Zapłon - 0,67V
wolne - 1,58V
2000 obr. - 2V
3000 obr. - 2,25V
4000 obr. - 2,59V
ok 4500 obr. - 2,69V

edit
Tylko, że auto szczególnie rozgrzane nie było. Zdjąłem klemę, jak wrócę jutro z pracy to zmierzę raz jeszcze dla pewności.
Ostatnio zmieniony 2013-09-18, 18:20 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”