[A6-2.6 ABC] Na benzynie woda się gotuje, a na gazie nie.

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

[A6-2.6 ABC] Na benzynie woda się gotuje, a na gazie nie.

Post autor: kasiarka »

Witam. Mam mały problem, a mianowicie taki, że jak odpalę auto na benzynie (przy zimnym silniku), to nie schodzi z obrotów( po prostu chodzi jak na ssaniu) i dochodzi do 90stopni (obroty nie schodzą) Węże są naprężone i kipi płyn ze zbiorniczka.
Jak przełączę na gaz, to auto schodzi z obrotów i woda przestaje się gotować przy 90stopniach.
Jeżeli przełączę z gazu na benzynę, to chodzi dobrze auto i schodzi z obrotów silnik i temperatura jest 90 stopni.

Czego może to być wina :?: podejrzewam termostat, ale nie wiem gdzie on jest :-/

Za pomoc dzięki.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Mozna zapytac jakiego rodzaju masz instalacje LPG? Jezeli zalozyles teraz gaz i sa takie objawy moze byc to dolegliwosc zle zainstalowanego LPG w Twoim wozie.
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Piana_sta pisze:Mozna zapytac jakiego rodzaju masz instalacje LPG? Jezeli zalozyles teraz gaz i sa takie objawy moze byc to dolegliwosc zle zainstalowanego LPG w Twoim wozie.
gaz w tym aucie był, jak kupiłem, ale tylko był urwany przewód od gazu, ale go zrobiłem i byłem u mechanika i powiedział, że to może to być wina termostatu. na gazie jedynie trochę "ferfoli" ale z obroty trzyma dobre, ale na tej benzynie nie, Po prostu, jak nie dojedzie do 90stopni na gazie, to na benzynie będzie chodził na ssaniu wtedy są wysokie obroty i gotuje się w zbiorniczku mi :-/
Ostatnio zmieniony 2011-09-12, 16:35 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

adek_audik
Adept
Adept
Posty: 1
Rejestracja: 2011-10-30, 15:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rybnik

Post autor: adek_audik »

może być coś źle z podłączeniem reduktora. Jakieś kombinacje ktoś porobił i płyn źle płynie jak reduktor nie działa.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

auto pojechało do mechanika, ponieważ były już takie obroty, że się wku.. podobno kolektor ssący pękł i to dla tego. Nie rozumiem już nic z tego :-/
A jedynie co sprawdziłem, to na gazie jeden gar nie chodził.
Ostatnio zmieniony 2011-10-30, 17:09 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: Domel »

Wchodził na obroty bo widocznie brał lewe powietrze przez ten kolektor pęknięty.

A ciśnienie sprawdzałeś? Jakaś przyczyna nie chodzenia na ten jeden gar?
Może to coś z elektryką, przewody, świece.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

O japieprze.. A ile zabawy z tym było. mechanik nie rozebrał mi tego kolektora i gada że nowy kolektor trzeba, to ja z 2.8 wyciągnąłem i zawiozłem. Za parę dni zajeżdżam i on mi gada, że to nie był kolektor pęknięty, tylko podobno była uszczelka wyfukana w jednym miejscu. Dobrze, że ja ten kolektor miałem, bo jak bym nie miał, to 200zł w tyle :-/
i gazownik wymienił mi tylko moduł od gazu i już wszystko teraz ok, tylko nadal obroty ma za duże i mówi wyczyść silniczek krokowy. A on nie mógł, jak wyjmował kolektor. i kasę zabrał.
Ehh do mechaników nie ma co jeździć... Ale z tymi obrotami i garem jednym na gazie niedziałającym nie wiedziałem, co zrobić. :kwasny:
Ostatnio zmieniony 2011-11-09, 16:04 przez kasiarka, łącznie zmieniany 1 raz.

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”