[100-2.8 AAH] Stuki, klekot w silniku. Wibracje silnika. Nag

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
sta44kr
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2011-12-19, 22:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Miasteczko Śląskie

Post autor: sta44kr »

misiek_lbn pisze: Mozna w jakis sposob sprzawdzic przekonac sie po pracy silnika czy te klapki dzialaja?
Generalnie jest tak, że około 4200 rpm siłownik skracania dolotu przełącza klapy i auto powinno lepiej ciągnąć. Jest to do odczucia w trakcie jazdy, ale bardziej w manualu niż w automacie. Coś na ten temat:
klik
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

sta44kr pisze:Generalnie jest tak, że około 4200 rpm siłownik skracania dolotu przełącza klapy i auto powinno lepiej ciągnąć. Jest to do odczucia w trakcie jazdy, ale bardziej w manualu niż w automacie. Coś na ten temat:
A automacie ciezko cos takiego wyczuc, chyba ze cos sie zepsulo i czuc roznice przed i po :)
Dlatego myslalem ze mozna nacisnac jakies ciegielko, linke pociagnac, czy zassac 'recznie' podcisnienie i zmieni sie ze tak sie wyraze 'na ucho' odglos, dzieki bedzie wiadomo ze to dziala :)
sta44kr
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2011-12-19, 22:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Miasteczko Śląskie

Post autor: sta44kr »

W mojej 100-ce po naciśnięciu siłownika nie słychać kompletnie żadnych zmian. Ale mimo automatu czuję poprawę charakterystyki mojego silnika po naprawie klap
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

sta44kr pisze:W mojej 100-ce po naciśnięciu siłownika nie słychać kompletnie żadnych zmian. Ale mimo automatu czuję poprawę charakterystyki mojego silnika po naprawie klap
Ja pytam bo tak naprawde nie jestem w stanie okreslic czy to chodzi czy nie, i nie jezdzilem wczesniej innym ACK zeby miec jakis punkt odniesienia. A ktory to silownik?
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

U mnie cięgno działa od klapek działa powyżej ok 4000 obrotów.

Ale co jest - jak dodaje gwałtownie gazu przy przepustnicy to słychać "syk" z okolic albo silniczka krokowego, albo tej gruchy przy pompie wspomagania. Na dodatek słychać i czuć po silniku, że ma taką sekundę przymulenia i dopiero wchodzi na obroty. Czy może kołnierz pomiędzy silniczkiem krokowym a kolektorem przepuszczać? Ściągnę chyba rurę dolotu i zatkam otwór dolotowy w puszcze V6 i zobaczymy co będzie. Może jakieś lewe powietrze zasysa i przy mniejszym obciążeniu - stałych obrotach ta lewizna rozwala równe obroty silnika? Może tak być?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Może ale przy gwałtownym dodaniu gazu ten syk to normalka po prostu podciśnienie W kolektorze Ci się redukuje i słychać ten syk... W samochodach z plastikowymi kolektorami widać jak normalnie kolektor się rozpręża :P No i gdzie u Cb przemoprzem, lewizna jak ty masz normalne podciśnienie w kolektorze ssącym :?: :-P
sta44kr
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2011-12-19, 22:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Miasteczko Śląskie

Post autor: sta44kr »

Miałem to samo. Nieszczelny dolot był
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”