[A6 2.8 AAH] Różnice pomiędzy blokami silnika AAH

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

[A6 2.8 AAH] Różnice pomiędzy blokami silnika AAH

Post autor: rtoip_2004 »

Witam!
Posiadam dwa bloki do silnika AAH. Jeden z nich chciałem dać do regeneracji i wybór padł oczywiście na mniej wyrobiony. Problem pojawił się gdy oba bloki wyczyściłem i umyłem przed ewentualnym planowaniem i szlifowaniem. Jeden z bloków ma na środku pod aluminiowym dekielkiem w miejscu zaworków dodatkowe otworki (nagwintowane) a drugi blok ma tylko odlew w tym miejscu ale bez otworów. Czy ktoś się orientuje do czego one są i czy mi przypadkiem czegoś nie brakuje. W Etce nic nie znalazłem. Ten blok z otworkami chciałem naprawiać ale teraz mam wątpliwości. Czyżby był to zwykły naciek oleju ???

Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-12-11, 21:55 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 2 razy.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Już mówię, ten blok z tymi otworami to powinien wyglądać tak
Dodatkowa magistrala zasilająca natryski na denka tłoków
Obrazek
I natryski na denka
Obrazek
U mnie mam też taki blok w ACK
Brakuję Ci tych rurek od magistrali co idzie na natryski w bloku.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

Super, dzięki za szybką odpowiedź. Silnik kupiłem prosto z samochodu, ciekawe jak to niby jeździło ???
Ostatnio zmieniony 2012-12-11, 20:49 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

rtoip_2004, jak wyzej anpisane.to jest tylko dodatkowa magistrala.wiec porpostu oliwa sie przelewala i tyle.nie bylo poprostu lepiej mimo ze moglo byc.i tyle.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

Pytałem, bo nie wiedziałem czy musi to być czy nie. Teraz wszystko jasne. Na wszelki wypadek poszukam tych gratów, niech sobie psika :-P
Ostatnio zmieniony 2012-12-11, 23:29 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

rtoip_2004, spoko.rozumiem.zawsze nigdy dosc smarowania wiec jak bedzie to bedzie bardzo dobrze..moja odpowiedz tyczyla twojego zdziwienia jak to moglo jezdzic..:)
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

Trochę temat obczaiłem. Są dwa rodzaje silników ACK do 1997 roku był niemalże identyczny (blok) jak AAH i po 1997 z pompą olejową na łańcuch.
Butterbean pisze:rtoip_2004, jak wyzej anpisane.to jest tylko dodatkowa magistrala.wiec porpostu oliwa sie przelewala i tyle.nie bylo poprostu lepiej mimo ze moglo byc.i tyle.
No i tutaj jest tak, że jak nie ma magistrali olejowej i natrysków to olej się nie przelewa bo jest zaślepiony dolot (078 115 431 A). Oprócz rurek i natrysków potrzebna jest jeszcze dysza wtrysku oleju (078 115 540 B), która pozwala na przepływ oleju (zasilanie) na tą magistralę.
Ostatnio zmieniony 2013-01-17, 23:24 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 5 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”