[A6-2.6 ABC] Dławienie na niskich obrotach.

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Thorny pisze:Po Wpięciu VAG'a wyskoczyło mi "Lambda (oxygen sensor) Czujnik temperatury zassysanego powietrza?
To ma znaczenie, skoro masz uszkodzony czujnik temp powietrza w kolektorze, auto nie będzie normalnie jeździło i nawet zmiana kabli WN mało pomoże. Dziwne że na PB jest ok, może źle odczytałeś błąd, może to nie o czujnik temp pow. chodziło?

Błąd Lambdy jest zapewne spowodowany przekroczoną/nieosiągniętą granicą regulacji Lambda na LPG, jeśli tak, jej nie musisz wymieniać a raczej skoczyć do swojego gazownika.

Poza tym podawaj zawsze pełne kody błędów razem z opisem, bo przyczyn błędu sondy, jak i każdego innego urządzenia, jest wiele.
Thorny pisze:komp od LPG jest raczej nisko tak jakoś nad czarnymi kratkami w przednim zderzaku...
:shock: Stary, to się o skandal techniki dobrego montażu LPG opiera... Niby sterownik masz dość szczelnie zrobiony ale... zawsze jest ale, zależnie od producenta połączenie na złączu już nie bardzo.

Cytat z pewnej inst sterownika:
Dla sterowników xxx, zzz, www zalecany jest montaż sterownika z wiązką skierowaną w dół. Niezależnie od rodzaju sterownika zaleca się, aby był on zamontowany w takim miejscu gdzie nie będzie narażony na działanie wys. temp i wilgoci.
Wnioski z cyrkiem na LPG sam wyciągnąłeś.

[ Dodano: 2012-12-01, 16:08 ]
Doczytałem że na PB już masz to samo. Nie wiem czy dobrze zrozumiałeś ten błąd czujnika temp zasysanej ale dobrze kombinujesz z tymi przewodami. Wymień świece i przewody a potem vag i zobacz dokładnie czy masz błąd tego czujnika.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 3 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

J.A.G, No od góry sterownika LPG nie zobaczysz dopiero go dojrzałem jak w kanale spuszczałem olej z miski olejowej :-o A czy nie właściwy zapłon czy to przez świece czy to przez przewody może doprowadzać do wywalania takiego błędu na lambdzie? W poniedziałek Jadę do gazownika żeby mi sprawdził instalacje. Potem po przewody. Jak będą przewody zobaczymy co się dalej będzie działo. I dzięki za odpowiedzi :ok:
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Wymień te przewody zanim pojedziesz do gazomonteroinstalatorospeca. Jak kumaty, pierwsze co to cię wygoni po nie.
Thorny pisze:A czy nie właściwy zapłon czy to przez świece czy to przez przewody może doprowadzać do wywalania takiego błędu na lambdzie?
Tak, niedopalone paliwko to na lambdzie ciągle bogato.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Wymieniłem Przewody na Beru, na benzynie prawie że idealnie (świece pomyślałem) a na gazie pełna klapa . Podjechałem do Gazownika i sterownik był w wodzie wtyki zalane całe wodą. Po przeczyszczeniu wtyków sterownik dalej nie chciał się łączyć z kompem do diagnostyki ale zaczął chasać na LPG gorzej niż na PB ale dużo lepiej niż było wcześniej (świece pomyślałem) więc pojechałem i kupiłem NGK oczywiście. Zaraz jadę do garażowni wymieniać.
Quattro illa amat hiberno!
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

Ciekawe czy coś z tego kompa jeszcze będzie ;)
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Reasumując :

-Wymienione świece (NGK) z trzema elektrodami. 120zł
-Wymienione przewody WN (Beru) 350zł

Gazownik ogarniając sterownik wyczyścił go z wody której było mnóstwo we wtykach. Nie połączył się z samym sterownikiem. Lecz ogarnięcie wtyków wystarczyło by LPG zaczęło działać jak trza.

Teraz nie wiem czy dawać sterownik na gware i czekać na nowy czy tak jezdzić, poza tym że nie idzie się z nim połączyć działa normalnie.

Audi znowu jest żwawe i jedzie jak trza :dance:

Sterownik od LPG teraz mam wysoko.
Ostatnio zmieniony 2012-12-04, 21:30 przez Thorny, łącznie zmieniany 1 raz.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Ja bym kazał kolesiowi wymienić... nie wiesz kiedy ci to bokiem wyjdzie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Thorny, gwarancja. Elektronika, złącza, etc. nie lubą wody, wilgoci zwłaszcza luty bezołowiowe.

swieca91, naprawiałem ECU od motorowni 3B (2.2T 20V 220KM na aparacie) po powodzi, jeździ i ma się dobrze.
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

kk84 nie neguje:P ale kolega napisał że nydy rydy się z nim połączyć a to już jak na moje jest lipa.. :P generalnie napisal ze gazownik go ogarnal a w sumie nie wiadomo o co chodzi.. :)

Ja tam bym wymienial kozystajac z gwarancji.. zawsze to nowa czesc bez zadnych przygod a tym bardziej ze nic to nie kosztuje.. :)

pozdro
Drozdo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 66
Rejestracja: 2011-12-16, 21:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sandomierz

Post autor: Drozdo »

Panowie podepne sie z pytaniem, byłem ostatnio u "gazownika". Podłączył kompa do sterownika, pozniej vaga. W sterowniku powiedział ze wszystko ok, ale w vagu zauważył ze wszystkie lambdy przy niskich i wysokich obrotach maja takie same wartości.

Tak powinno byc czy cos jest nie tak?? Dodam ze auto nie ma mocy :/
tapir173
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2012-11-30, 10:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Starachowice

Post autor: tapir173 »

Możesz sprawdzić sondy miernikiem czy pracują prawidłowo podłącz jedną końcówkę miernika na mase a drugą do czarnego przewodu sondy, silnik oczywiście rozgrzany. Wartości powinny zmieniać się płynnie od 0,2V do 0,8V-0,9V wtedy sonda działa prawidłowo i tak sprawdz jedną i drugą. Jeśli pokazuje stał wartość np 0,6V lub w przedziale np od 0,2V do 0,5 to jest uwalona. U mnie zle wyregulowany gaz powodował że popadały sondy wieszała się na 0,7V i brak mocy, zamulanie. Zmierz na benzynie i na gazie i napisz jakie masz wskazania. Na vagu pokazało jakieś błędy związane z sądami bo nie zawsze wywali uszkodzoną sąde.
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

U mnie też będę musiał sondy sprawdzić miernikiem. Ale narazie pada śniego-deszcz a garaż zatkany przez KIA. Swoją drogą mamy normalny garaż można wjechać Vanem zamknąć garaż i spokojnie grzebać pod machą ja swoim jak wjadę to z przodu mam na oko jakieś 3mm przestrzeni i z tył też i pod mache nawet niema jak kuknąć. Za długi szczupak z audicy i muszę robić przy otwartym garażu :D
Quattro illa amat hiberno!
Drozdo
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 66
Rejestracja: 2011-12-16, 21:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sandomierz

Post autor: Drozdo »

samemu nie mam jak zmierzyc tych sond bo nie mam garazu i musze jezdzic do pseudo-fachowców. Pojade do gazownika jeszcze raz i niech patrzy co sie dzieje, tylko najgorsze jest to ze jak wyjdzie ze on cos spierdzielił to bedzie sciemniał ze wszystko jest ok :/
tapir173
Adept
Adept
Posty: 33
Rejestracja: 2012-11-30, 10:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Starachowice

Post autor: tapir173 »

I tu masz rację jak sam zmierzysz lub ktoś znajomy to wiesz że jest dobrze ja byłem u takiego gazownika że odpalił program widział odczyt z jednej która działała a z drugiej były złe odczyty i się gość nie kapnął że jest uszkodzona nawet nie umiał dobrze map gazu ustawić to są polscy fachowcy. Na vagu pokazuje współczynniki lambda na sondach nie napięcie na sondach w naszych silnikach 2,6 i nie wiem jak do końca je interpretować wiem że mają mieć podobne wartości. Miernik zawsze prawdę powie. Napisz jak wrócisz od gaziarza
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

wydaje mi się że gaziarz na kompie powinien mieć wykresy sond i generalnie te wykresy powinny być podobne ale najważniejsze żeby okres drgań wykresu był jak najkrótszy czyli sonda powinna szybko interpretować co się dzieje jak wykres jest taki rozciągnięty to sondy raczej do wymiany..

wydaje mi się że tak powinno to być jak się mylę to poprawcie :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”