[A6-2.6 ABC] Obroty przy starcie po długim postoju - ok 1300

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
waldemark
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2012-09-06, 14:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kętrzyn

[A6-2.6 ABC] Obroty przy starcie po długim postoju - ok 1300

Post autor: waldemark »

Witam, nie wiem czy to problem czy tak poprostu te silniki mają ( mam A6 od niedawna i sie cały czas uczę :) wiec prosze o wyrozumiałośc ).
Rano jak odpalam samochód to:
- chwilę kręci nie odpala odrazu 3-5 s. ( świece są wymienione)
- obroty wskakują na ok 1300 obrotów i tak przez kolejne ok 2 -3 min potem opadają do ok 1000 obrotów i tak już do rozgrzania silnika, potem spadają do 750 obrotów .
Moje pytanie czy to jest normalne zachowanie silnika ABC czy coś jednak nie gra?
Ostatnio zmieniony 2012-10-29, 10:28 przez waldemark, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

waldemark, jest oki.jak w kazdym aucie jest tutaj ssanie.co do krecenia to nei am krzywdy te 3 sekundy...
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
waldemark
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2012-09-06, 14:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kętrzyn

Post autor: waldemark »

Dzięki, :) będzie mi sie lepiej spało :)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Im będzie zimniej tym dłużej będzie trzymał te wyższe obr. :-)
Temat uważasz za wyczerpany i możliwy do zamknięcia?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

niech wisi temat.zima idzie i takich pytan bedzie wiecej./ :mrgreen: :mrgreen:
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
PuSzEk
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-06, 21:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: PuSzEk »

to ja sie podepne pod temat, nie dawno zmieniłem czujnik temperatury ten 2- pinowy co daje sygnał do ECU, założyłem EPS, chwile było ok, a od pewnego czasu mam problem, rano odpalam ładnie łapie obroty ok 1100 i po ok 5s zaczyna tłuc silnikiem spadają obroty powoli, czasami do 600 czasami nawet do 300 ale nie gaśnie, po 2-3s podnoszą się do góry w okolice 1000 obr. i tak trzyma , wiadomo im dłużej chodzi tym bardziej opadają do ok 750-800, myślicie że szlak trafił ten badziewny czujnik? podkreslam że auto pali od strzała czy zimne czy gorące tylko te "cyrki" rano są
Jak coś to zamówie czujnik Bosha albo poszukam na szrocie używke, tylko musze sie upewnić czy to to waszym zdaniem :-P
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Bardziej na spalanie on wpływa, nie zwiększyło się?
Vagiem sprawdź jaka jest temp. będziesz wiedział czy to ten czujnik jest walnięty.

Masz LPG? Wcześniej też tak było przed wyminą? EPS ogólnie słabo z jakością choć u mnie położenia wału siedzi i działa już sporo.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
PuSzEk
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-06, 21:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: PuSzEk »

no właśnie przed wymiana tak nie było, tyle że nie miał ssania, mam lpg 1gen. na blosie, szczerze spalanie wydaje sie ok, chociaż ja jeżdże, jak trzeba to tankuje i tyle nie licze na kalkulatorze ile spala, ale na oko wychodzi 15l na mieście
Wiem, że EPS to raczej szit ale chciałem zobaczyć i teraz chyba szarpne się na tego bosha, bo to pewniejsza firma
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jak masz I gen to ten czujnik nie ma nic do spalania, przy IV ma.
Vagiem najpierw zadziałaj a nie w czujnik na pałę za jakiś 200zł się pchasz...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
PuSzEk
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-06, 21:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: PuSzEk »

J.A.G, 92r. więc nic nie sprawdze Vagiem.... a co do czujnika to koszt 70zł, więc tragedii nie ma ;-)

A i podstawowa sprawa, auto odpalam na benzynie, w któryś dzien sprawdze czy tez będzie taka reakcja jak odpale go po nocy na gazie ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-10-29, 21:49 przez PuSzEk, łącznie zmieniany 1 raz.
waldemark
Adept
Adept
Posty: 39
Rejestracja: 2012-09-06, 14:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kętrzyn

Post autor: waldemark »

Dla mnie sprawa jasna. Ale uwaga Butterbean jest słuszna. Skoro ja zadałem takie pytanie to chyba nie dokońca może być jasne dla wszystich że silnik się kręci na ssaniu aż do 1300 obrotów:) wiec może niech będzie dla innych słabo doinformowanych( początkujących) właścicieli motorów ABC :)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

PuSzEk, silniczek krokowy sprawdź/umyj, szukaj nieszczelności w dolocie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
PuSzEk
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-06, 21:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: PuSzEk »

J.A.G, nie wydaje mi się żeby to była wina silniczka, gdyby tak było to by od razu gasł po odpaleniu... a po odpaleniu rano i tej czkawce, później jest ok i ani razu nie zdarzyło sie żeby silnik zgasł albo spadły obroty, wygląda na to że im jest zimniej tym gorzej, bo np. dzisiaj pochodził te 5 s i zgasł, odpaliłem i jako tako chodził tyle że temp. 0 stopni, a ssanie dosłownie jest z 10s i spada do ok 800-900 obr, także nie widzi mi sie to... powinien chwile pochodzić, żeby silnik złapał temperature

dolot szczelny w 100%, był nie dawno uszczelniany, jutro odpale na gazie i dam znać
PuSzEk
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-09-06, 21:35
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: PuSzEk »

No więc odpaliłem na gazie i to nie to auto :shock: silnik od początku równo pracuje i wogóle nie spadaja obroty, tak jak jest to w przypadku benzyny, nie wiem teraz co to może być, ale w 100% to nie krokowiec, myślicie że ten czujnik temp. 2 pinowy może robić takie cyrki na PB, mam gaz 1 generacji + blos
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”