[ALL] Wygląd kolektorów 2.6 abc zwykły i wersja poprawiona
- Art385
- Czeladnik
- Posty: 83
- Rejestracja: 2012-07-07, 14:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
[ALL] Wygląd kolektorów 2.6 abc zwykły i wersja poprawiona
Poniżej zamieszczam fotki wyglądu kolektorów do Audi 100 C4
Tu fotka kolektora ori do 94 roku
Widok na puszeczkę z podpaską
Tu fotka wersji kolektora poprawionej zrobiona dziś po rozmontowaniu mojego
która też bezobsługowa nie jest. Obrabia się na kołkach są na stałe co prawda ale pojawia się ruch na niej i też potrafi grzechotać przy gazowaniu i dodatkowo wycierać. Ja ją trochę zgrzeje aby się trzymała sztywno.
Z tego co doszedłem dzisiaj po oględzinach wywalenie tej kierownicy powietrza z oryginalnego kolektora na pewno będzie miało wpływ na reakacje silnika czyli sławny brak dołu. Jak widać różnice są znaczące między wersją zwykłą a poprawioną i do dziś zachodze w głowę jak ludzie na forach mogą twierdzić, że nie widzą różnicy między jednym a drugim
Temat dla potomnych jakby ktoś to rozmontowywał żeby miał się do czego odnieść
bo dużo niejasnych informacji jest na necie na ten temat.
Jak rozmontowałeś i masz jak na ostatnim zdjęciu to jest szczęście i ktoś już zrobił co trzeba a twoja robota będzie polegać na uszczelnieniu tego badziewia. jak widać, że coś się poci przy uszczelkach dekli to na bank jest nieszczelny zarówno u góry jak i u dołu.
Jeśli masz nieszczęście i zauważysz kolektor z pierwszego zdjęcia
to od razu polecam zakup używanego po 95 roku bo sam spód nówka kosztuje 450 zeta. Zyskamy dzięki tej wymianie ładne zbieranie się od dołu.
Jak się więc okazuje nie ma tragedi z naszym plastikowym ABC wystarczy tylko założyć poprawioną dolna pokrywkę i jazda.
Tu fotka kolektora ori do 94 roku
Widok na puszeczkę z podpaską
Tu fotka wersji kolektora poprawionej zrobiona dziś po rozmontowaniu mojego
która też bezobsługowa nie jest. Obrabia się na kołkach są na stałe co prawda ale pojawia się ruch na niej i też potrafi grzechotać przy gazowaniu i dodatkowo wycierać. Ja ją trochę zgrzeje aby się trzymała sztywno.
Z tego co doszedłem dzisiaj po oględzinach wywalenie tej kierownicy powietrza z oryginalnego kolektora na pewno będzie miało wpływ na reakacje silnika czyli sławny brak dołu. Jak widać różnice są znaczące między wersją zwykłą a poprawioną i do dziś zachodze w głowę jak ludzie na forach mogą twierdzić, że nie widzą różnicy między jednym a drugim
Temat dla potomnych jakby ktoś to rozmontowywał żeby miał się do czego odnieść
bo dużo niejasnych informacji jest na necie na ten temat.
Jak rozmontowałeś i masz jak na ostatnim zdjęciu to jest szczęście i ktoś już zrobił co trzeba a twoja robota będzie polegać na uszczelnieniu tego badziewia. jak widać, że coś się poci przy uszczelkach dekli to na bank jest nieszczelny zarówno u góry jak i u dołu.
Jeśli masz nieszczęście i zauważysz kolektor z pierwszego zdjęcia
to od razu polecam zakup używanego po 95 roku bo sam spód nówka kosztuje 450 zeta. Zyskamy dzięki tej wymianie ładne zbieranie się od dołu.
Jak się więc okazuje nie ma tragedi z naszym plastikowym ABC wystarczy tylko założyć poprawioną dolna pokrywkę i jazda.
Ostatnio zmieniony 2012-08-10, 21:04 przez Art385, łącznie zmieniany 4 razy.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
dzieki kolezko.wiem juz ze taki mam schowany i taki bede zakladal caly.pozdro.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Art385
- Czeladnik
- Posty: 83
- Rejestracja: 2012-07-07, 14:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Jak taki masz to zakładaj od razu poskładaj na silikon razem z uszczelką powinno go to ładnie uszczelnić i wyeliminować lewe powietrze. Ja już się nie mogę doczekać aż poskładam do kupy bo wreszcie będę mógł wymienić parownik na nówkę i pojechać na regulację gazu i mam nadzieje że teraz będzie równiutko pracował na jałowym przy 800rpm.
Edit:
Dziś próbowałem znaleźć uszczelkę pod górny dekiel i nie ma nigdzie ba nawet nie mogę numeru znaleźć. Będzie rzeźba z silikonu zrobi się pełną. Poniżej fotka z uszczelką niepełną a wnętrze zaznaczone na czerwono dotyka bezpośrednio do aluminium ale nic tego nie uszczelnia i założę się, że sobie robi przedmuchy między kanałami.
Edit:
Dziś próbowałem znaleźć uszczelkę pod górny dekiel i nie ma nigdzie ba nawet nie mogę numeru znaleźć. Będzie rzeźba z silikonu zrobi się pełną. Poniżej fotka z uszczelką niepełną a wnętrze zaznaczone na czerwono dotyka bezpośrednio do aluminium ale nic tego nie uszczelnia i założę się, że sobie robi przedmuchy między kanałami.
Ostatnio zmieniony 2012-08-11, 20:10 przez Art385, łącznie zmieniany 1 raz.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
Art385, uszczelke pod gorny dekiel znajdziesz w intercarsie.
co do uszczelnienia tego co poakzalaes to nie swiruj zebys nie przedobrzyl...akurat tutaj przedmuch moga byc.najwazniejsze ze dookola masz sczelne.
te szczeliny po cus tam sa...
co do uszczelnienia tego co poakzalaes to nie swiruj zebys nie przedobrzyl...akurat tutaj przedmuch moga byc.najwazniejsze ze dookola masz sczelne.
te szczeliny po cus tam sa...
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- tomasz84
- C4 Autorytet
- Posty: 267
- Rejestracja: 2012-03-23, 09:37
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: 3miasto
Art385, jak pisze Tomek nie ma co przesadzać z uszczelnianiem jak by miało być to by i była tam uszczelka w ori. Ja u siebie uszczelniłem na silikon wysoko temp. jest szczelne aż miło. Najważniejsze by nie zasysało lewego powietrza z zewnątrz
Ale z tego co kojarzę to i poprzedni kolektor miał spód ten niby nowszy. Nie znam historii auta może ktoś przekładał ale w poprzednim była plastikowa puszka.
Teraz mam kolektor bez puchy 94r.
Ale z tego co kojarzę to i poprzedni kolektor miał spód ten niby nowszy. Nie znam historii auta może ktoś przekładał ale w poprzednim była plastikowa puszka.
Teraz mam kolektor bez puchy 94r.
Ostatnio zmieniony 2012-08-13, 10:08 przez tomasz84, łącznie zmieniany 1 raz.
- Art385
- Czeladnik
- Posty: 83
- Rejestracja: 2012-07-07, 14:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Edit: Doszedłem co i jak a zgłupiałem od tego, że każdy sklep łącznie z intercarsem pokazuje, że do ABC idzie uszczelka o numerze 078 129 717 C która jest do aah.
W ABC jest pełna a w mojej starej środek zwyczajnie wywiało jak się dobrze przyjrzałem.
Poprawny numer tej uszczelki to 078198211 i nigdzie go nie ma a każdy sklep ma tą tą od 2.8.
Składam więc na silikon i zdam relacje jak to działa ale jeszcze muszę dobrać oringi do wtrysków bo się pocą 2 sztuki a jak już rozłożyłem to zmienię wszystko.
W ABC jest pełna a w mojej starej środek zwyczajnie wywiało jak się dobrze przyjrzałem.
Poprawny numer tej uszczelki to 078198211 i nigdzie go nie ma a każdy sklep ma tą tą od 2.8.
Składam więc na silikon i zdam relacje jak to działa ale jeszcze muszę dobrać oringi do wtrysków bo się pocą 2 sztuki a jak już rozłożyłem to zmienię wszystko.
Ostatnio zmieniony 2012-08-13, 18:59 przez Art385, łącznie zmieniany 6 razy.
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
laska to co pokazales to jest uszczelka gornej pokrywy a nie dolnej.
na dol wogole nie ma zamiennikow uszczelek.
na dol wogole nie ma zamiennikow uszczelek.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
Art385, no i git
ja jutro sprawdze co maja te oszolomy w intercarsie.
[ Dodano: 2012-08-13, 19:05 ]
ja dzis dorwalem taki kolektor w komplecie z przepustnica krokowcem i czujnikiem temperatury powietrza...poszlo wsio do kąpieli a w koncu tygodnia montage....
ja jutro sprawdze co maja te oszolomy w intercarsie.
[ Dodano: 2012-08-13, 19:05 ]
ja dzis dorwalem taki kolektor w komplecie z przepustnica krokowcem i czujnikiem temperatury powietrza...poszlo wsio do kąpieli a w koncu tygodnia montage....
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- Art385
- Czeladnik
- Posty: 83
- Rejestracja: 2012-07-07, 14:11
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Ja jutro zaczynam składać swoj mam już wszystko łącznie z oringami do wtrysków zdam relacje pod wieczór no chyba że czasu się nie uda wyskrobać ale myślę że wszystko się uda.
Edit:
Zrobione efekt równiejsza praca trochę lepiej się zbiera ale może być to efekt tego, że trochę nie jeździłem w każdym razie idzie elegancko.
Wreszcie skończył się problem z totalnym brakiem mocy z klimą i z klimą na jałowym jest tak samo jak bez wcześniej po włączeniu telepało budą a przy ruszaniu trzeba było gazu sporo dodać bo go dławiło i potrafił zgasnąć no i nie jechał.
Jednym słowem
Edit:
Zrobione efekt równiejsza praca trochę lepiej się zbiera ale może być to efekt tego, że trochę nie jeździłem w każdym razie idzie elegancko.
Wreszcie skończył się problem z totalnym brakiem mocy z klimą i z klimą na jałowym jest tak samo jak bez wcześniej po włączeniu telepało budą a przy ruszaniu trzeba było gazu sporo dodać bo go dławiło i potrafił zgasnąć no i nie jechał.
Jednym słowem
Ostatnio zmieniony 2012-08-16, 19:33 przez Art385, łącznie zmieniany 1 raz.