[100-2.6 ABC] Kilka problemow po kapitalnym remoncie silnika

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
skowron
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2011-11-27, 15:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mauritius

[100-2.6 ABC] Kilka problemow po kapitalnym remoncie silnika

Post autor: skowron »

Witam,

Jak w temacie, poskrecalem wszystko spowrotem, i po odpaleniu silnika, nie rowna praca na rozgrzanym silniku, pierwsze 30-40 sekund nieco wyzsze obroty ale kreci sie miodzio, potem zaczyna popierdywac nierownomiernie ale nie gasnie.
Zrobiony Caly dol silnika plus docierane zawory i nowe uszczelniacze, pali na dotyk, przed remontem tez nie rowno pracowal i byl troche zamulony.

co jest zmienione:
- nowe swiece NGK
- nowe kable NGK
- nowe sondy lambda oryginalne Bosch
-nowe czujniki stukowe Bosch

Co jest zmeczone:
- plastikowa puszka z logo V6, byla rozbierana i jest klejona na silicon(wyglada na szczelna)
- jeden wtryskiwacz ma pekniety kolnierz plastikowy na koncowce
- czujnik wolnych obrotow raczej nie zmieniany
- czujnik w kolektorze dolotowym, probowalem wykrecic ale sie plastik kreci, wiec dopuki nie mam zamiennika nie psuje :)

- mam problem z podlaczeniem kabli na czujniku temp i csnienia oleju, jest ich tam 4, dwa z gumowymi kondonami i jeden krotki, ktos wie ktory na czojnik temp a ktory na ten pistolet z 1 pin z przodu i dwoma na tyle. Na desce pokazuje caly czas 5bar !! cisnienie oleju....przyspieszanie obrotow nic nie zmienia
- kolektor dolotowy rozkrecilem wyczyscilem i poskrecalem na nowo z siliconem na uszczelkach, nowa uszczelka pod nim(bez siliconu narazie), sruby dokrecilem ok 18Nm, boje sie wiecej zeby nie ukrecic.

Obrazek

Prosze o sugestie,

Lukasz


-
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Co mówi VAG ?? Podpinałeś??
Kolektor powinno się dokręcać "po książkowemu" z siłą 10NM ja dokręcałem trochę mocniej u siebie.
Przeskanuj go i zobacz czy nie pluje bykami.
Jak wsio nowe i poskładane jak trzeba to wina leży w osprzęcie.
U mnie po odpaleniu pierwszym nic się nie działo silnik pracował równiutko nie zależnie czy zimny czy ciepły na VAG-u nic nie wyrzucało.
Zobacz i daj znać.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Cewka/moduł lub nieszczelność w dolocie.
Co rozumiesz pod pojęciem "czujnik wolnych obr"???
Ostatnio zmieniony 2012-07-26, 21:55 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
skowron
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2011-11-27, 15:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mauritius

Post autor: skowron »

Dzieki, za podpowiedz, no ja mam ksiazke ale ku...a bez silnika ABC wiec sobie z analogi znalazlem ze w 5 cylindrowce dokrecamy 20Nm, i dobrze ze mam czuja i cos mi za mocno to wychodzilo, wiec dokrecilem ostroznie.
Kupie samo start i popsikam w ramach testu.
Musze wszystkie systemy odpowietrzyc zeby podjechac do znajomych z audi, podepniemy na Vaga i bedzie wiadomo.
Nie chce mi sie jeszcze reszty skrecac, bo bede klime robic a mam nowy kompresor z ciut innej wersji, nieco inne sprzeglo/odstawienie rolki paska i inne wyjscie na weze, wiec bez przerobek sie nie obejdzie a dojscie takie sobie.
Cos jest z zaplonem bo prycha na cieplym silniku, jak by nie rowno na wszystkie gary pracowal.
Dzis wieczorem czyscze krokowke i sprubuje jakos uszczelnic ta uszczelka miedzy puszka a przepustnica,
A co z tym czujnikiem w dolocie, jak go sprawdzic, za co on jest odpowiedzialny? temp czy cisnienie powietrza w dolocie??
karol89 pisze:Co mówi VAG ?? Podpinałeś??
Kolektor powinno się dokręcać "po książkowemu" z siłą 10NM ja dokręcałem trochę mocniej u siebie.
Przeskanuj go i zobacz czy nie pluje bykami.
Jak wsio nowe i poskładane jak trzeba to wina leży w osprzęcie.
U mnie po odpaleniu pierwszym nic się nie działo silnik pracował równiutko nie zależnie czy zimny czy ciepły na VAG-u nic nie wyrzucało.
Zobacz i daj znać.


[ Dodano: 2012-07-27, 01:02 ]
sorki, chodzilo mi o krokowke, zaraz ja zamocze w benzynie, bo nowej tu nie dostane :)

J.A.G pisze:Cewka/moduł lub nieszczelność w dolocie.
Co rozumiesz pod pojęciem "czujnik wolnych obr"???
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

W AAH kolektor ssący się dokręca momentem 19 Nm.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

skowron pisze:Cos jest z zaplonem bo prycha na cieplym silniku, jak by nie rowno na wszystkie gary pracowal.
Jeśli masz szczelny dolot to zostanie ci tylko cewka.
skowron pisze:za co on jest odpowiedzialny? temp czy cisnienie powietrza
Temperaturę.
Zmierz kompresję dla pewności, może gniazda nie są dokładnie dotarte z zaworami i stąd taki objaw. Tani, szybki i bardzo pomocny test.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
skowron
Mechanik
Mechanik
Posty: 123
Rejestracja: 2011-11-27, 15:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mauritius

Post autor: skowron »

Maly update,

Silnik sie wczoraj zezygal na mnie olejem, okazalo sie ze za mocno dokrecilem chlodniczke oleju, myslalem ze mnie ch....trafi, no ale nic po zlaniu oleju i plynu, oraz uszczelnieniu silikonem uszczelki na dolocie i puszce, oraz moczeniu krokowki w srodku do czyszczenia silnikow, auto sie samo naprawilo, przestal prychac, rowno chodzi na wolnych, cisnienie ok 2 barow, temp oleju niziutka, nowe wiatraki chlodza go w 30sekund, chodzil dzis ponad 1h i nic nie cieknie, zostalo tylko to nedzne sprzeglo, zmienilem mastera i musze to badziewie odpowietrzyc, .....jakies sugestie jak to zrobic bez specjalnego zestawu, da sie to “recznie odpompowac” w A4 kiedys mi sie udalo..??

[ Dodano: 2012-07-29, 01:51 ]
no i odpowiadam sobie sam, udalo mi sie odpowietrzyc troche sprzeglo, pedal lapie dosc nisko i twardo i do konca nie wraca ale biegi mozna zmieniac, auto traci obroty przy mocnym wcisnieciu hamulca, wiec chyba te problemy z biegiem jalowym i obrotami to cos z podcisnieniem,

prosze o sugestie
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”