[100-2.8 AAH] temperatura silnika dochodzi do 100 stopni
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Ale chodzi mi o to, że podpinasz się pod sterownik LPG i na wolnych patrzysz jaka temperatura parownika. A następnie dalej gazu i patrzysz czy np przy 4000 obrotów gwałtownie nie spada temperatura parownika. Bo może być tak, że coś z parownikiem nie teges i np zjeżdża ci do np. 30*C, a płyn do np 70*C. Żeby trzy termostaty były zepsute to kurcze dziwne.
Edit
A może jakiś niewłaściwy termostat ci dają. Wiem na przykładzie mondeo, że są takie otwierające się od 88*C i od 92*C - niby 4 stopnie różnicy, ale zagrzać benzyniaka na tym pierwszym to jest masakra.
Edit
A może jakiś niewłaściwy termostat ci dają. Wiem na przykładzie mondeo, że są takie otwierające się od 88*C i od 92*C - niby 4 stopnie różnicy, ale zagrzać benzyniaka na tym pierwszym to jest masakra.
Ostatnio zmieniony 2013-01-03, 20:46 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2012-10-31, 10:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Garwolin
Nie pamiętam już jakie to firmy były, nie zwróciłem uwagi ale nie były to jakieś taniochy. Zresztą polecane przez znajomych mechaników. Samochodu teraz nie mam podstawiłem go ojcu może jego mechanicy coś wymyślą.
Wydaje mi się, że nawet jakby termostaty były tanie to choć chwile by pochodziły. No chyba, że mam mega pecha.
Z tym parownikiem dziękuję zawsze to jakiś trop jest. Ale wydaje mi się, że to nie to bo temperatura płynu jest wprost zależna od prędkości z jaką jadę. Szybciej spada bardziej, wolniej maleje. No ale obroty też rosna i maleją, więc sprawdzę ten trop.
Wydaje mi się, że nawet jakby termostaty były tanie to choć chwile by pochodziły. No chyba, że mam mega pecha.
Z tym parownikiem dziękuję zawsze to jakiś trop jest. Ale wydaje mi się, że to nie to bo temperatura płynu jest wprost zależna od prędkości z jaką jadę. Szybciej spada bardziej, wolniej maleje. No ale obroty też rosna i maleją, więc sprawdzę ten trop.
-
- Adept
- Posty: 24
- Rejestracja: 2013-01-07, 19:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: brechen/hessen
mikdawid znam gościa ktory wymienil 2 po kolei i 3ci dopiero byl dobry
przed zalozeniem stary sprawdzony sposób - garnek z goraca woda (tylko nie kranowa)
co do termostatów to audi zaleca o ile dobrze pamiętam z katalogu -*87 stopni
jeśli chcesz sprawdzić czujnik to opornosc się zmienia z 300 do 3000 przy 100 stopniach
edit : mnie to nie spotkało ale koledze wariował przy zapowietrzonym układzie i uszkodzonym korku zbiorniczka wyrównawczego
przed zalozeniem stary sprawdzony sposób - garnek z goraca woda (tylko nie kranowa)
co do termostatów to audi zaleca o ile dobrze pamiętam z katalogu -*87 stopni
jeśli chcesz sprawdzić czujnik to opornosc się zmienia z 300 do 3000 przy 100 stopniach
edit : mnie to nie spotkało ale koledze wariował przy zapowietrzonym układzie i uszkodzonym korku zbiorniczka wyrównawczego
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 20:08 przez prezi, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 8
- Rejestracja: 2012-10-31, 10:28
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Garwolin
Witam ponownie,
rozwiązałem swój problem i już wszystko wiem. Temperatura stoi w miejscu po osiągnięciu 90 stopni:).
Sprawdziłem wszystko:
termostat się otwierał i zamykał prawidłowo
parownik w porządku i cała instalacja gazowa też.
Okazało się, że to czujnik, który podaje na wskazówkę.
Kurka ponad 3 miesiące różni fachowcy się zastanawiali co dolega mojej Audi.
Ciągle wymieniali termostaty, czujniki itp.
Sprawdziłem zegary czy z nimi wszystko gra i też były w porządku.
Coś mnie ruszyło i stwierdziłem, że wymienię czujnik. Sprawa prosta zajmująca minutę.
Okazało się, że pomimo zapewnień mechaników, iż czujniki są w porządku okazało się, że to właśnie czujnik podający wartość na wskazówkę był zwalony. Koszt nowego ok. 75 zł i po zabawie. A ja się woziłem z tym ponad 3 miesiące jak to minuta wystarczyła ale kto wiedział...
Teraz człowiek mądrzejszy będzie już na przyszłość:).
Dziękuję Wam bardzo za pomoc i za podjęcie wątku.
Pozdrawiam i miłego dnia życzę:)
rozwiązałem swój problem i już wszystko wiem. Temperatura stoi w miejscu po osiągnięciu 90 stopni:).
Sprawdziłem wszystko:
termostat się otwierał i zamykał prawidłowo
parownik w porządku i cała instalacja gazowa też.
Okazało się, że to czujnik, który podaje na wskazówkę.
Kurka ponad 3 miesiące różni fachowcy się zastanawiali co dolega mojej Audi.
Ciągle wymieniali termostaty, czujniki itp.
Sprawdziłem zegary czy z nimi wszystko gra i też były w porządku.
Coś mnie ruszyło i stwierdziłem, że wymienię czujnik. Sprawa prosta zajmująca minutę.
Okazało się, że pomimo zapewnień mechaników, iż czujniki są w porządku okazało się, że to właśnie czujnik podający wartość na wskazówkę był zwalony. Koszt nowego ok. 75 zł i po zabawie. A ja się woziłem z tym ponad 3 miesiące jak to minuta wystarczyła ale kto wiedział...
Teraz człowiek mądrzejszy będzie już na przyszłość:).
Dziękuję Wam bardzo za pomoc i za podjęcie wątku.
Pozdrawiam i miłego dnia życzę:)
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Nie czaje - jak podpiąłeś się do Staga to nie widziałeś, że temperatura jest prawidłowa?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837