[100-2.8 AAH] temperatura silnika dochodzi do 100 stopni

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ale chodzi mi o to, że podpinasz się pod sterownik LPG i na wolnych patrzysz jaka temperatura parownika. A następnie dalej gazu i patrzysz czy np przy 4000 obrotów gwałtownie nie spada temperatura parownika. Bo może być tak, że coś z parownikiem nie teges i np zjeżdża ci do np. 30*C, a płyn do np 70*C. Żeby trzy termostaty były zepsute to kurcze dziwne.

Edit
A może jakiś niewłaściwy termostat ci dają. Wiem na przykładzie mondeo, że są takie otwierające się od 88*C i od 92*C - niby 4 stopnie różnicy, ale zagrzać benzyniaka na tym pierwszym to jest masakra.
Ostatnio zmieniony 2013-01-03, 20:46 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
mikdawid
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-10-31, 10:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Garwolin

Post autor: mikdawid »

Nie pamiętam już jakie to firmy były, nie zwróciłem uwagi ale nie były to jakieś taniochy. Zresztą polecane przez znajomych mechaników. Samochodu teraz nie mam podstawiłem go ojcu może jego mechanicy coś wymyślą.

Wydaje mi się, że nawet jakby termostaty były tanie to choć chwile by pochodziły. No chyba, że mam mega pecha.

Z tym parownikiem dziękuję zawsze to jakiś trop jest. Ale wydaje mi się, że to nie to bo temperatura płynu jest wprost zależna od prędkości z jaką jadę. Szybciej spada bardziej, wolniej maleje. No ale obroty też rosna i maleją, więc sprawdzę ten trop.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

mikdawid, który czujnik wymieniłeś, na zegary jest inny niż do ECU. Zapnij VAGinę i zobacz realną temp a nie to co na wskaźniku.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
prezi
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2013-01-07, 19:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: brechen/hessen

Post autor: prezi »

mikdawid znam gościa ktory wymienil 2 po kolei i 3ci dopiero byl dobry

przed zalozeniem stary sprawdzony sposób - garnek z goraca woda (tylko nie kranowa)

co do termostatów to audi zaleca o ile dobrze pamiętam z katalogu -*87 stopni

jeśli chcesz sprawdzić czujnik to opornosc się zmienia z 300 do 3000 przy 100 stopniach

edit : mnie to nie spotkało ale koledze wariował przy zapowietrzonym układzie i uszkodzonym korku zbiorniczka wyrównawczego
Ostatnio zmieniony 2013-01-10, 20:08 przez prezi, łącznie zmieniany 2 razy.
mikdawid
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2012-10-31, 10:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Garwolin

Post autor: mikdawid »

Witam ponownie,

rozwiązałem swój problem i już wszystko wiem. Temperatura stoi w miejscu po osiągnięciu 90 stopni:).
Sprawdziłem wszystko:

termostat się otwierał i zamykał prawidłowo
parownik w porządku i cała instalacja gazowa też.

Okazało się, że to czujnik, który podaje na wskazówkę.

Kurka ponad 3 miesiące różni fachowcy się zastanawiali co dolega mojej Audi.

Ciągle wymieniali termostaty, czujniki itp.

Sprawdziłem zegary czy z nimi wszystko gra i też były w porządku.

Coś mnie ruszyło i stwierdziłem, że wymienię czujnik. Sprawa prosta zajmująca minutę.

Okazało się, że pomimo zapewnień mechaników, iż czujniki są w porządku okazało się, że to właśnie czujnik podający wartość na wskazówkę był zwalony. Koszt nowego ok. 75 zł i po zabawie. A ja się woziłem z tym ponad 3 miesiące jak to minuta wystarczyła ale kto wiedział...

Teraz człowiek mądrzejszy będzie już na przyszłość:).

Dziękuję Wam bardzo za pomoc i za podjęcie wątku.

Pozdrawiam i miłego dnia życzę:)
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

A tak wogółe u was też wskazówka jest tak leniwa? U mnie dopiero podnosic zaczyna sie po paru km, gdzie już naprawde dawno ma 90. Kiedyś vagiem test zrobiłem i miał 90 już a wskazówka dopiero ospale zaczynała sie podnosic :-P Norma czy cos skopane?
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

bardzo leniwieee podnosi się. gdzieś czytałem, że powodem są zimne luty w liczniku. Można to sprawdzić, wypiąć kostkę przy czujniku i zmostkować dwa styki , tylko nie pamiętam jakie :-P a druga osoba patrzy na wskaźnik, powinien szybko skoczyć do końca skali.
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Czyli jednak cos nie tak :-P Od bedny też wskażnik leniwy mam, zanim wejdzie na swoje miejsce to mija troche, u taty w b6 aby zapłon sie przekręci to jak głupie lecą :-P A wiesz może co przelutować trzeba?:P
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

problem z zanikającą masą na zegarach rozkręć i podkręcaj nakrętki na wskaźnikach
coś takiego znalazłem, tylko z tego co pamiętam, to jeśli masa zanika to wskaźniki maja tendencje do samoczynnego skakania.
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

U mnie skakania nie ma, aby tyle że wolno idą w gore :-P Nawet jak już były na swoim miejscu to po ponownym wlaczeniu zapłonu ospale sie podnoszą :-P Niby aż tak nie przeszkadza ale jednak :mrgreen:
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

adriang92, nie pozostaje nic innego jak pogodzić się z tym faktem i jeździć dalej ;)
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Ale ja to nie wiem już kilka mieliśmy c4 i w każdej chyba tak zamulały :lol:
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Nie czaje - jak podpiąłeś się do Staga to nie widziałeś, że temperatura jest prawidłowa?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
prezi
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2013-01-07, 19:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: brechen/hessen

Post autor: prezi »

stag nie wrozy danych z fusow tylko z czujnika
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”