Witam, od nie dawna jestem posiadaczem Audi 100 c4 2.8 quattro. Problem mój polega na tym, że:
1. Na zimnym silniku nie chce odpalić, tzn. Muszę kręcić rozrusznikiem z 15 sekund trzymając lub naciskając pulsacyjnie gaz w podłogę. Objaw jest taki jakby paliwa nie dostawał.
Gdy już odpali chodzi nie równo i muszę dodać lekko gazu lub lekko go trzymając przez jakiś czas by nie zgasł.
Natomiast gdy silnik jest ciepły, odpala bez problemu po powiedzmy 2-3s.
Ciepły pracuje normalnie, nie dławi sie, wkręca sie dobrze na obroty.
2. Auto stało nie jeżdżone 7 lat. Po odpaleniu wydobywaja się szare spaliny, tzn dym z układu wydechowego. Leci też woda. Może być, że wilgoc jest w ukl.wydechowym po takim postoju.
Co wymienione już zostało:
1. Pompa paliwa Magnetti Marelli ( nie polecam, bardzo głośna, gdy stoimy obok pojazdu) zakupiona by zobaczyć czy odpali.
2. Filtr paliwa.
Efekt taki, że po wymianie pompy auto odpala, filtr paliwa nic nie zmienił.
Proszę o poradę co sprawdzić, aby wyeliminować problem trudnego rozruchu. Czytałem, że może być to czujnik cieczy chłodzącej, który działa jak jest silnik zimny, po osiągnięciu przez silnik jakiejś temp. Funkcje czujnika przejmuje lambda.
Nie wymądrzam się i proszę o porady i sugestie. Pozdrawiam Sebaxxx
Nierówna praca zimnego silnika, na ciepłym ok. AAH
-
- Adept
- Posty: 7
- Rejestracja: 2022-04-06, 23:10
- Imię: Seba
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: De
Nie podłączyłem komputera ponieważ nie posiadam takiego testera diagnostycznego starego typu wiedzialem, że taka odp. Czy pytanie padnie, liczę że ktoś może coś powiedzieć bez kryształowej kuli i bez testera.
Objawy zepsutego czujnika płynu chłodniczego mnie interesują, nie wiem jakie one mogą być w Audi 100 c4 aah, być może to on może podacie mi numery jego, to przy okazji kupię.
Nikt nie odpowiedział, przyczynę znalazłem przypadkowo, więc już opisze:
- przy przeglądzie wszystkich węży od podciśnienia znalazłem jeden trójnik, w którym 1 był zgięty i obrócony. Odpalał, ale nadal się trząsł i nie równo chodził. Problem odpalania znikł. Dziś przyszły świece i zostały wymienione, odpala od strzała i już się tak nie trzęsie, odrobinkę, w skali od 1-10 telepie na 2, wcześniej na 10
Objawy zepsutego czujnika płynu chłodniczego mnie interesują, nie wiem jakie one mogą być w Audi 100 c4 aah, być może to on może podacie mi numery jego, to przy okazji kupię.
Nikt nie odpowiedział, przyczynę znalazłem przypadkowo, więc już opisze:
- przy przeglądzie wszystkich węży od podciśnienia znalazłem jeden trójnik, w którym 1 był zgięty i obrócony. Odpalał, ale nadal się trząsł i nie równo chodził. Problem odpalania znikł. Dziś przyszły świece i zostały wymienione, odpala od strzała i już się tak nie trzęsie, odrobinkę, w skali od 1-10 telepie na 2, wcześniej na 10