[A6-2.8 AAH] Zapowietrzanie się układu chłodzenia- trudny pr

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
czarek1906
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 23:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

[A6-2.8 AAH] Zapowietrzanie się układu chłodzenia- trudny pr

Post autor: czarek1906 »

Witam. Ręce opadają, kończą mi się pomysły.
Teraz dłuższy opis bo problem jest już mega uciążliwy.
Kupiłem prawie dwa lata temu a6c4. Po pol roku pojaw się problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Wymiana zbiorniczka na płyn chłodniczy pomogła. Prawie rok bezawaryjnie. Teraz w tym roku (lipiec) audi zrobila trase na Chorwację. W samej Chorwacji pekl jeden z węży chłodzenia. Wymieniłem, odpowietrzylem bez żadnego problemu wróciłem do domu.
Miesiąc temu znowu zaczęła się zapowietrzac. Chłodnica wody wymieniona, nagrzewnica wymieniona, rozrząd z pompa wody i termostatem robiony prawie dwa lata temu.
I teraz clue. Odpalam rano auto, wszytsko jest ok. Do pracy, po miescie wszystko jest ok, temperatura w normie, plynu nie ubywa, oleju nie przybywa, gaz sie załącza. Nastepnego dnia wszytsko jak wyzej tylko brak cieplego powietrza w kabinie. Przy dodaniu gazu pojawia sie cieple powietrze. Przy kreceniu odpowietrznika chwile leci powietrze i zaraz plyn. Po kilku takich zabiegach wszytslo wraca do normy.
Co może powodowac zapowietrzanie układu?
EDIT
Dzisiaj wymieniłem jeszcze raz nagrzewnice. Godzinka odpowitrzania i wszytsko ok, wiatraki sie zalaczaja, na wolnych obrotach gorace powietrza, wszytsko ok. Rano zapowietrzona, problem pozostal c4 2.8 AAH z gazem.
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Ja bym zrobił test na obecność spalin w układzie chłodzenia. Miałem kiedyś podobne objawy w innym aucie i niestety okazało się, że to uszczelka pod głowicą. Dodam, że płyn nie dostawał się do oleju i vice versa. Spaliny zapowietrzały układ.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

zawor na nagrzewnicy sprawdz.wymien.sa nowe do kupienia.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
czarek1906
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2018-12-17, 23:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: czarek1906 »

Ależ gehenna z tym moim potworkiem.
Jeszcze raz przepatrzylem wszystkie węże, zaworek przy nagrzewnicy, sama nagrzewnicę chłodnicę.. nawet rozrząd zrzucilem czy to może pompa wody czy termostat. Za każdym razem pudło.
Ów winowajca okazał się... reduktor gazu.
Kurtyna.

Żeby było śmieszniej dwa razy go odłączalem z układu chłodzenia i dopiero za drugim razem się wyjaśniło. Teraz rano zero problemów, po paru minutach gorące powietrze z nawiewów, brak zapowietrzanie się.
Dzięki za porady Panowie.
No i kończąc jest jeden plus tego wszystkiego. Tyle razy płyn zrzucałem, że układ czysty jest jak z fabryki :)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”