Witam. Ręce opadają, kończą mi się pomysły.
Teraz dłuższy opis bo problem jest już mega uciążliwy.
Kupiłem prawie dwa lata temu a6c4. Po pol roku pojaw się problem z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Wymiana zbiorniczka na płyn chłodniczy pomogła. Prawie rok bezawaryjnie. Teraz w tym roku (lipiec) audi zrobila trase na Chorwację. W samej Chorwacji pekl jeden z węży chłodzenia. Wymieniłem, odpowietrzylem bez żadnego problemu wróciłem do domu.
Miesiąc temu znowu zaczęła się zapowietrzac. Chłodnica wody wymieniona, nagrzewnica wymieniona, rozrząd z pompa wody i termostatem robiony prawie dwa lata temu.
I teraz clue. Odpalam rano auto, wszytsko jest ok. Do pracy, po miescie wszystko jest ok, temperatura w normie, plynu nie ubywa, oleju nie przybywa, gaz sie załącza. Nastepnego dnia wszytsko jak wyzej tylko brak cieplego powietrza w kabinie. Przy dodaniu gazu pojawia sie cieple powietrze. Przy kreceniu odpowietrznika chwile leci powietrze i zaraz plyn. Po kilku takich zabiegach wszytslo wraca do normy.
Co może powodowac zapowietrzanie układu?
EDIT
Dzisiaj wymieniłem jeszcze raz nagrzewnice. Godzinka odpowitrzania i wszytsko ok, wiatraki sie zalaczaja, na wolnych obrotach gorace powietrza, wszytsko ok. Rano zapowietrzona, problem pozostal c4 2.8 AAH z gazem.
[A6-2.8 AAH] Zapowietrzanie się układu chłodzenia- trudny pr
-
- Adept
- Posty: 12
- Rejestracja: 2018-12-17, 23:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Olsztyn
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
zawor na nagrzewnicy sprawdz.wymien.sa nowe do kupienia.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
-
- Adept
- Posty: 12
- Rejestracja: 2018-12-17, 23:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Olsztyn
Ależ gehenna z tym moim potworkiem.
Jeszcze raz przepatrzylem wszystkie węże, zaworek przy nagrzewnicy, sama nagrzewnicę chłodnicę.. nawet rozrząd zrzucilem czy to może pompa wody czy termostat. Za każdym razem pudło.
Ów winowajca okazał się... reduktor gazu.
Kurtyna.
Żeby było śmieszniej dwa razy go odłączalem z układu chłodzenia i dopiero za drugim razem się wyjaśniło. Teraz rano zero problemów, po paru minutach gorące powietrze z nawiewów, brak zapowietrzanie się.
Dzięki za porady Panowie.
No i kończąc jest jeden plus tego wszystkiego. Tyle razy płyn zrzucałem, że układ czysty jest jak z fabryki
Jeszcze raz przepatrzylem wszystkie węże, zaworek przy nagrzewnicy, sama nagrzewnicę chłodnicę.. nawet rozrząd zrzucilem czy to może pompa wody czy termostat. Za każdym razem pudło.
Ów winowajca okazał się... reduktor gazu.
Kurtyna.
Żeby było śmieszniej dwa razy go odłączalem z układu chłodzenia i dopiero za drugim razem się wyjaśniło. Teraz rano zero problemów, po paru minutach gorące powietrze z nawiewów, brak zapowietrzanie się.
Dzięki za porady Panowie.
No i kończąc jest jeden plus tego wszystkiego. Tyle razy płyn zrzucałem, że układ czysty jest jak z fabryki