Strona 1 z 1

[A6-2.8 ACK] Raz na 50 razy ciężko pali

: 2018-07-07, 17:57
autor: hamish
Cześć, mam taki problem jak w temacie - raz na dwa/trzy tygodnie mam problem z odpaleniem. Np. dzisiaj: zajechałem na stację benzynową, wszystko ślicznie pięknie cud miód orzeszki, zgasiłem, zatankowałem... I już nie odpaliłem. Przy pierwszej próbie złapał od razu, obrotomierz wskoczył na 1k obrotów i tak samo szybko zgasł. Potem musiałem kręcić jakieś 10 - 15 sekund żeby w ogóle zaczął łapać, dopiero po kolejnych kilku sekundach silnik zaskoczył i pracował jakby nigdy nic :evil:
Tak jak wyżej pisałem, dzieje się to dość rzadko, jednak za każdym razem identycznie, normalnie gaszę silnik jak zwykle a potem muszę kręcić jakieś 20 sekund żeby go odpalić. W tym czasie na gazie w trybie awaryjnym odpala normalnie, więc gdzieś problem leży po stronie benzyny...

: 2018-07-07, 20:30
autor: TheStig95
Może pompka się zawiesza? Kiedy filtr paliwa wymieniałeś?

: 2018-07-07, 21:28
autor: hamish
Filtr paliwa wymieniany 21 marca - niecałe 9 tysięcy kilometrów temu.
Pompka dawałaby takie objawy? Ogólnie wszystko jest w porządku, na benzynie ma moc i w miarę dobrze pali, tylko co jakiś czas takie cyrki...

: 2018-07-07, 21:46
autor: Binas Tuchola
Sprawdz czujnik polozenia walu z tylu glowocy strona kierowcy.

: 2018-07-08, 02:26
autor: TheStig95
Faktycznie może być przyczyną, ale chyba na gazie też by nie palił...

: 2018-07-16, 13:54
autor: hamish
Czujniki wałków zamieniłem ze sobą, od przodu był założony nowy, teraz jest z tyłu.
No i chyba nie pomogło... stety - niestety problem wystąpił znowu, ale dzięki temu mogłem nagrać jak to wygląda:



Teraz nawet było jeszcze gorzej, spod sklepu nie mogłem wyjechać bo co opalił, ja do ruszenia a on gaśnie :zly: Bez względu czy gaz czy benzyna...

Vag wywala takie błędy:
8 Znalezione:
18010 - Power Supply Terminal 30: Voltage too Low
P1602 - 35-10 --- Intermittent
16538 - Oxygen (Lambda) Sensor B2 S1: No Activity
P0154 - 35-10 --- Intermittent
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-10 --- Intermittent
01088 - Mixture Control Adaptation 2
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
01088 - Mixture Control Adaptation 2
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
00561 - Mixture Adaptation
12-00 - Adaptation Limit (Mul) Exceeded
17746 - Camshaft Position Sensor (G40) Open or Short to Plus
P1338 - 35-10 --- Intermittent
Sonda od kierowcy i czujnik temperatury na pewno są do wymiany, przez nie pewnie też wywala błędy mieszanki, ale raczej nie jest to powodem takiego ciężkiego palenia.
Po skasowaniu i ponownym odpaleniu silnika wszystkie te błędy powróciły, po ponownym skasowaniu już się nie pokazują.

: 2018-07-16, 19:34
autor: TheStig95
Nie słychać dopompowania paliwa przez pompkę, a nawet po założeniu nowej to słychać...

: 2018-07-16, 21:09
autor: void
W Golfie III problem z ciężkim odpaleniem 1 na 10 lub więcej razy był spowodowany obejściem na immo. Może po stronie elektryki leży problem.

: 2018-07-16, 21:39
autor: hamish
Z tego co się pytałem kilku użytkowników ACK, w tej wersji silnikowej po włączeniu zapłonu pompka nie dopompowuje paliwa, zaczyna pracować dopiero w trakcie kręcenia rozrusznikiem. Niby głupie ale jestem w stanie w to uwierzyć, bo nawet durna kontrolka check engine niby jest podłączona do ECU a jednak nie świeci.
Poza tym nie w tym problem, bo po całej nocy auto pali jak dziecko, 5 sekund po zgaszeniu już nie.
Immo wyrzucało jakiś tam błąd od cewki, chciałem przeczyścić wtyczkę ale styki w środku były jak nowe. Gdyby to było Immo to świeciłaby się kontrolka.

: 2018-10-06, 14:37
autor: hamish
Problem występuje nadal.

Dodatkowo zauważyłem, że zdarza się to najczęściej na ciepłym silniku i po kilku minutowym postoju (tankowanie, sklep itp.).

Może być to wina czujnika położenia wału G28? Błędów w ecu żadnych.

: 2018-10-06, 19:09
autor: Paaweell
Może to być przyczyna czujnika położenia wału. Mierzyłeś rezystancję czujnika? Piszesz, że masz do wymiany czujnik temperatury - wymień go, on też może wprowadzać zamieszanie.
Choć gdy awaryjnie na gazie odpala, to moim zdaniem przyczyny należy szukać w przekaźniku lub pompie paliwa.

: 2018-10-06, 21:26
autor: hamish
Czujnik jak i sonda wymienione, bez zmian.
Z tym gazem to w sumie sam już nie wiem. Ostatnio jak nie chciała odpalić to pompa paliwa chodziła na 100% procent bo było ją słychać w trakcie kręcenia. Chyba się szarpnę na nowy cpwk żeby było pewne, jak nie pomoże to będę szukał dalej.