[100-2.8 AAH] Kontrolka oleju z niewiadomych przyczyn daje o

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

[100-2.8 AAH] Kontrolka oleju z niewiadomych przyczyn daje o

Post autor: swieca91 »

Siema.

Gdy olej rozgrzeje się do temp. 90 stopni czyli do tej drugiej kreski na zegarze w przedziale 1400-2000 obrotów silnika na minutę komputer wyświetla błąd związany z olejem.. poza tym zagkresem nic nie daje o sobie znać.. czy ktoś wie może jaka będzie tego przyczyna?
bede bardzo wdzieczny za pomoc bo strasznie irytuje mnie ciągłe pikanie..
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Może sprawdź na początek poziom oleju oraz czy masz dobry filtr oleju, bo jeśli nie kupowałeś/montowałeś go sam, to w zakresie filtrów dosyć często "mechanicy" chodzą na skróty.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

to tak.
mówimy o temperaturze oleju na dodatkowcyh zegarach?
jesli temperatura oleju sie podnosi i to w obecnych temp. to albo palujesz auto albo cos zlego moze sie dziac z układem smarowania.
Być może jakość oleju jest tak kiepska że przy rozgrzaniu traci swoje własności i poprostu słabnie ciśnienie.
w Kazdym razie interweniowałbym jak najszybciej nie z powodu pikania w desce ale z powodu niebezpieczenstwa dla silnika.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

olej świeżo wymieniony - Castrol Magnatec 10w-40 filtr BOSCH, wcześniej KNECHT było to samo.

była już nawet ściągana pompa oleju, wymienione zaworki w głowicach, przejrzane panewki no i już nie mam pomysłu o co chodzi..

dajcie jak możecie jakiś trop na co mam teraz popatrzeć bo naprawdę nie mam pomysłu..
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Może sprawdź okablowanie co idzie do czujnika, jest taka możliwość że kabel gdzieś będzie lekko przerwany, naderwany i jaki silnik będzie się przechlał/nachylał to będzie tracił kontakt. Nic innego mi do głowy nie przychodzi jeśli mechanicznie jest OK.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

zgodzę się z kolegą afro89, miałem ten sam przypadek w T4 i okazało się że był naderwany przewód czujnika i pikało wraz z kontrolką oleju
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

dobrze ale w takim razie ktory czujnik odpowiada za zglaszanie takiego bledu w takich zakresach obrotow?
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

w 2.8 nie pamiętam u mnie w TDI jest od wkręcony w blok na samym środku
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

nikt nic więcej nie powie na ten temat?
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

znajdz w etce , lub w vag online ten czujnik
potem ew sprawdz jego rezystancje
AEL INSIDE
radzio3300
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2012-03-15, 18:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok

Post autor: radzio3300 »

mam to samo i na zimnym silniku nie pokazuje sie zadna lampka do piero jak sie rozgrzeje to wzrasta temperatura i swieci sie kontrolka
swieca91
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-06-25, 12:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gliwice

Post autor: swieca91 »

po problemie..

przyczyną była pompa oleju..

na szczeście niemieccy inżynierowie zastosowali duży współczynnik bezpieczeństwa dla sygnałów od układu olejowego dzięki czemu silnik nie umarł.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Jaką pompe założyłeś - nowa czy używka? Interesują mnie koszty operacji.

U mnie dziś nowa "niespodzianka" w aucie - jak wróciłem do domu, na wolnych patrzę a tam ciśnienie oleju w okolicach 1.2! na zegarze, jak dodam gazu to ciśnienie idzie do ok 4.8-5 barów. Ciśnienie przy temperaturze oleju ok 110 stopni - auto nie "pałowane", wracałem z pracy dosyć dynamicznie, ale do 130 km/h maks, czyli jak na ten silnik jazda "dziadkowa". W silniku nic nie stuka - nie wiem czy kurde silnik robi kaput czy poprostu wyższa temperatura oleju niż zwykle, na zewnątrz było ok 33 stopnie i dlatego takie wskazania. Do dziś rana ciśnienie na rozgrzanm oleju (ale z reguły temperatura była w okolicach 90 stopni) na wolnych spadało maksymalnie do ok. 1.9, po poludniu wskazywalo już tylko ok 1.2.

Auto żłopnęło ok 0,8 litra oleju na 2500 km, ale mam pocenie na misce górnej więc uważam, że tragedii z tym olejem nie mam.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”