[100-2.8 AAH] Wymiana silnika w C4 2.8 AAH na 2.8 AAH z a8 D

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
syluska6
Adept
Adept
Posty: 27
Rejestracja: 2013-09-17, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Augustów

[100-2.8 AAH] Wymiana silnika w C4 2.8 AAH na 2.8 AAH z a8 D

Post autor: syluska6 »

Witam
Mam pytanie odnośnie wymiany silnika
Czy aby napewno będzie pasował 2.8 Aah z a8 D2 do 100 C4 2n8 aah. Dodam że już wiem że do zmiany są kolektory dolotowe i łapy silnika. Silnik z D2 był w automacie moja to manual. Czy ktoś może wymieniał i może dać kilka ważnych wskazówek? Pozdrawiam
Sylwia
kamilo
Adept
Adept
Posty: 32
Rejestracja: 2013-08-30, 12:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: kraśnik

Post autor: kamilo »

Silnik,jako silnik to to samo,AAH to AAH osprzęt to już inna sprawa.Tak jak napisał-aś(nie-eś ,sorry) do wymiany:łapy,kolektory i..metalowa rurka obiegu wody(z tyłu silnika),tam gdzie są czujniki(chyba że będziesz puszczała nowe węże wody z nagrzewnicy).Niewidziałem silnika z a8 d2 ,ale zwóć uwage na bagnet oleju,chyba inny...( da się go wymienić na c4)
Ostatnio zmieniony 2017-03-14, 01:12 przez kamilo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

i coś przy wale trzeba grzebać od strony sprzęgła
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Na pewno trzeba coś zmieniać od strony sprzęgła na wale. Nie wiem co dokładnie ale forumowicz który kupił ode mnie AAH automat musiał coś przekładać ze swojego starego bo on miał manual. Ale nie wiem dokładnie co niestety.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

Po którymś roku różniły się rozrządem, pompą wody i układem paska wielorowkowego, a co za tym idzie innymi wężami wodnymi przy pompie. Więc może się okazać , że coś trzeba będzie dokupić ale wielkim problemem to nie jest.
Co do wału, jak jest automat to w wał korbowy jest nabita taka tulejka . Nie idzie jej inaczej wyjąć niż poprzez naspawanie nakrętki i wkręcenie śruby ( coś na zasadzie ściągacza).
Ostatnio zmieniony 2017-03-20, 20:35 przez Larix, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”