[Inne] ALL V6 - dobór oleju
-
- Czeladnik
- Posty: 57
- Rejestracja: 2016-01-10, 15:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: W-wa
[Inne] ALL V6 - dobór oleju
Witam,
Zbliża mi się wymiana oleju i chciałbym się Was poradzić, jaki byłby najbardziej odpowiedni olej do naszych V6. Jak powszechnie wiadomo olej w naszych V6, szczególnie w lecie, podczas jazdy autostradowej osiąga temperaturę ok 120-130 stopni. Nie inaczej jest u mnie.
Obecnie mam wlany motul 8100 x-clean 5W40. W temperaturze otoczenia + 20 i wyższej, przy jeździe autostradowej ( 140 - 150 km/h ) olej w silniku osiąga temperaturę 120 -130 stopni ( wskaźnik w aucie sprawny ). Jak jadę ok 100 km/h olej trzyma ok. 100 - 110 stopni.
Pytanie czy olej 5W50 motul sport będzie ok, pomimo braku dopuszczenia normy 502.00? Jeżeli nie motul, to co innego byście poradzili wlać żeby silnik był jak najbardziej chroniony przy wyższych temperaturach? Od razu zaznaczę, iż 10W60 odpada ze względu na rozruch silnika zimą na tym oleju.
Z góry dzięki za zainteresowanie.
Zbliża mi się wymiana oleju i chciałbym się Was poradzić, jaki byłby najbardziej odpowiedni olej do naszych V6. Jak powszechnie wiadomo olej w naszych V6, szczególnie w lecie, podczas jazdy autostradowej osiąga temperaturę ok 120-130 stopni. Nie inaczej jest u mnie.
Obecnie mam wlany motul 8100 x-clean 5W40. W temperaturze otoczenia + 20 i wyższej, przy jeździe autostradowej ( 140 - 150 km/h ) olej w silniku osiąga temperaturę 120 -130 stopni ( wskaźnik w aucie sprawny ). Jak jadę ok 100 km/h olej trzyma ok. 100 - 110 stopni.
Pytanie czy olej 5W50 motul sport będzie ok, pomimo braku dopuszczenia normy 502.00? Jeżeli nie motul, to co innego byście poradzili wlać żeby silnik był jak najbardziej chroniony przy wyższych temperaturach? Od razu zaznaczę, iż 10W60 odpada ze względu na rozruch silnika zimą na tym oleju.
Z góry dzięki za zainteresowanie.
- skowron
- Mechanik
- Posty: 123
- Rejestracja: 2011-11-27, 15:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mauritius
Wydaje mi sie ze 120-130 to za wysoko, niezaleznie od typu i jakosci oleju, nie wiem jak wy macie ale w moim mam caly czas ok 90-100C a jak butuje albo pod gore jade to 110-120C ale nigdy do 130C nie doszedl, a mam za oknem caly czas 30C+ moze sie myle ale jak uklad chlodzenia ma trzymac 90C to olej podobnie, olej mam zalany jakis syf z turcji 10W40 bo mialem wycieki z uszczelki chlodniczki oleju, i dopiero przy nastepnej zmianie naleje cos lepszego, ale zadnej roznicy w temp. nie ma, w czesniej byl zalany Motul,
-
- Mechanik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Nie no, nie żartujmy. Nie ma co porównywać układu chłodzenia i jego temperatury do oleju w silniku.
Normalna temperatura robocza oleju to 90-130 stopni. W autach sportowych np. w takich BMW M5 czy M3 przy ostrej jezdzie dochodzi nawet do 150 stopni i jakoś oleje to znoszą (fakt że 10W60).
Na pewno nie ma co się obawiać, że coś się stanie z olejem przy 130 stopniach
Normalna temperatura robocza oleju to 90-130 stopni. W autach sportowych np. w takich BMW M5 czy M3 przy ostrej jezdzie dochodzi nawet do 150 stopni i jakoś oleje to znoszą (fakt że 10W60).
Na pewno nie ma co się obawiać, że coś się stanie z olejem przy 130 stopniach
- Tomaszex
- Adept
- Posty: 18
- Rejestracja: 2016-02-10, 22:33
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Krosno
Racja, też jestem zdania że 130 to nie jest tragedia, no chyba że podczas zwykłej delikatniejszej jazdy tyle wyskakuje na budziku. Ja na Motulu Synergie 6100 lecz nie 5 a 10W40 podczas jazdy autostrada (w sierpniu gdzie jechałem bez koszulki taki upał) przez pareset kilometrów z prędkościami 150/160km/h olej cały czas trzymał 130, ale nie szedł już ani troche wyżej. Wiadomo przy 140 po czasie temperatura spadła.
Jeśli chcesz mieć pewny olej to najlepiej poszukać testów lub na stronach producentów przy jakich temperaturach olej będzie miał najlepsze właściwości i dobierzesz olej pod siebie
Jeśli chcesz mieć pewny olej to najlepiej poszukać testów lub na stronach producentów przy jakich temperaturach olej będzie miał najlepsze właściwości i dobierzesz olej pod siebie
- skowron
- Mechanik
- Posty: 123
- Rejestracja: 2011-11-27, 15:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mauritius
Jasne ze nie porownuje, po cos jest ta skala do 180C natomiast olej przelewa sie przez chlodniczke oleju ktora ma 90C wiec dla tego przy tak nie wysilonym silniku jak nasze Vki nie powinna byc wyzsza od 130, i jakosc oleju ma na to mniejszy wplyw niz sprawnosc chlodniczku i calego ukladu chlodniczego, wystarczy ze chlodniczka po 20 latach jest troche zakamieniona i na tak krotkim odcinku nie bedzie wstanie efektywnie chlodzic oleju, pozdroSłowik pisze:Nie no, nie żartujmy. Nie ma co porównywać układu chłodzenia i jego temperatury do oleju w silniku.
Normalna temperatura robocza oleju to 90-130 stopni. W autach sportowych np. w takich BMW M5 czy M3 przy ostrej jezdzie dochodzi nawet do 150 stopni i jakoś oleje to znoszą (fakt że 10W60).
Na pewno nie ma co się obawiać, że coś się stanie z olejem przy 130 stopniach
-
- Mechanik
- Posty: 218
- Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Valvoline Maxlife 5w40 lub vr1 5w50, ja przejściowo mam maxlife 10w40 i nie udało się go wyżej niż 130 zagotować nawet podczas ostrych katów. Ew jak ktoś lubi jeździć szybko to na lato 10w60 vr1 a na zime 5w50 i spokój, 10w60 mam w s4 i nawet na mrozach nie było problemów z rozruchem.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2015-05-20, 13:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kielce
a jaj u siebie od 2 lat takiego motula https://www.noweczesci.pl/olej-syntetyc ... 51-638951/ i nie wiem czy to tylko moje odczucie czy nie, ale silnik ciszej chodzi
- pili
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2011-03-25, 20:52
- Imię: Marcin
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Brodnica
- Płeć:
Zgadzam się w całej rozciągłości. Parę lat jeździłem na Szajstrolu 10W40 i nigdy 130 nie przekroczył - na autobahnie i upalaniu nieśmiało się tylko zbliżał do tej wartości.skowron pisze:Jasne ze nie porownuje, po cos jest ta skala do 180C natomiast olej przelewa sie przez chlodniczke oleju ktora ma 90C wiec dla tego przy tak nie wysilonym silniku jak nasze Vki nie powinna byc wyzsza od 130, i jakosc oleju ma na to mniejszy wplyw niz sprawnosc chlodniczku i calego ukladu chlodniczego, wystarczy ze chlodniczka po 20 latach jest troche zakamieniona i na tak krotkim odcinku nie bedzie wstanie efektywnie chlodzic oleju, pozdro
C5 4.2 Avant quattro - jest
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było
C4 4.2 Avant quattro - jest
C4 2.8 Avant - jest
C3 2.1 Sedan - było