[100-2.6 ABC] Sprawdzenie szczelności dolotu.

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

[100-2.6 ABC] Sprawdzenie szczelności dolotu.

Post autor: Domel »

Witam.
Podpowiedzcie jak sprawdzić szczelność dolotu.
Ze 2 dni temu zauważyłem że na lpg obrotu po wrzuceniu na luz nie zostają na 800 tylko spadają 500-400 czasami nawet niżej. Spradzałem pod maską co i jak i po dodaniu gazu słychać mocne zasysanie powietrza. Wcześniej tego nie było. Wydaje mi się że gdzieś okolice przepustnicy, może puszka nad nią.

Tylko nie mam pomysłu jak to sprawdzić bo wydaje mi się że to będzie przyczyna falowania obrotów na gazie.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Najczesciej V6 z tego co wyczytałem przepuszcza na łaczeniiu przepustnicy z ta puszka, jak ja sciagniesz to masz taka uszczelke ktora po pewnym czasie robi sie twarda i zaczyna przepuszczac, koszt podobno nie wielki :ok: A sprawdzic mozesz psikajac np samostartem, jak sie obroty podniasa to znaczy ze ssie
Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: Domel »

to jade na cpn po samostart ;)
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Badz cos innego co sie pali :ok: Tylko uwazaj zeby za duzo nie psiknac i ostrozne bo moze ładnie walnac :evil:
Ale jezeli słyszysz ze z okolic przepustnicy to pewnie ta uszczelka na puszce najczesniej ona siada, badz w 2,6 mogl dolot strzelic :kwasny:
Ostatnio zmieniony 2012-02-20, 18:27 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kasiarka
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 476
Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
Imię: Radek
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olecko
Płeć:

Post autor: kasiarka »

Czasami plastik może ten z znaczkiem audi od dołu się rozłączyć. Ja tak miałem koło przepustnicy

Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema

Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka

Orzech74
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2012-02-18, 20:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Opole

Post autor: Orzech74 »

Plak do tapicerek się sprawdza, tylko papierosa nie pal.
Orzech 74

Audi A6 C4 quattro 2.8 30V zielony avant - 1995
Audi 90 B3 quattro 2.2 KV biały sedan - 1988
Yamaha FJR 1300 biała perła - 2006
Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: Domel »

Właśnie sprawdzałem plakiem.
Poszła duża puszka ale nic, zero zmian pracy silnika, nawet obroty nie drgnęły.
Kolektor, przepustnica, plastik na niej, uszczelka a tu zero reakcji.
Więc może to być ok tylko w takim razie skąd głośne syczenie..

Generalnie auto na benzynie chodzi prawidłowo bez zmian, zero utraty mocy, rozpędza się dobrze, obroty trzyma, nie falują.

Trzeba będzie chyba brać się za gazownie.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Lewe powietrze również na Pb powodowało takie zachowania. Sam sobie odpowiedziałeś, że z gazem coś masz. Ale za to silnik jak ci pięknie błyszczy i pachnie :mrgreen:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: Domel »

Bo właściwie to nie wiedziałem z tą szczelnością. Dalej już mi łatwiej poszło diagnozowanie.
Wtryskiwacze coś kuleją ale silnik masz rację pachnie brzoskwinią ;)
mutan
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-02-29, 03:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: mutan »

[quote="Domel"]Witam.
Podpowiedzcie jak sprawdzić szczelność dolotu.

O ile jeszcze nie sprawdziłeś szczelności to najprostszy sposób sprawdzenia szczelności jest taki:
Należy odkręcić rurę pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą i na uruchomionym silniku należy dłonią zatkać dopływ powietrza do przepustnicy. Po chwili silnik powinien zgasnąć lub przynajmniej znacząco zmniejszyć obroty, na ręku powinno odczuwać się mocne zassanie. Jeżeli jest inaczej układ jest nie szczelny, a w który miejscu to sprawdzamy jak wyżej było opisane najlepszy do tego jest plak, rozpylać w okolicy uszczelek , przepustnicy, oczywiście przy zatkanym dłonią wlocie powietrza.
Awatar użytkownika
Domel
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 70
Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Nałęczów

Post autor: Domel »

mutan, przyda się napewno dla następnych którzy będą mieli ten problem.
Ja jak sprawdzałem sposobami podanymi wyżej przez chłopaków to właśnie zrobiłem tak jak mówisz. Auto gasło. To teraz już jestem utwierdzony że wszystko ze szczelnością ok.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

mutan, Nie jest to prawdą. Wystarczy mała nieszczelność, zatkasz, zdusi silnik a lewe powietrze fałszować i tak będzie. Musiałbyś mieć dziurę wielkości odbytnicy konia żeby nie zgasł po zatkaniu...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
mutan
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2012-02-29, 03:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmińsko-Mazurskie

Post autor: mutan »

J.A.G.
Sposób który podałem jest na 100%. Przy małej nieszczelności silnik zdusi się tu masz rację ale zanim to zrobi to będzie słychać syczenie lewego powietrza, przetestowane wiele razy na różnych silnikach. czym więcej garów tym trudniej zdusić.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

To chyba że po samym dźwięku coś można wywnioskować, bo zdusić można nawet z wielką dziura w dolocie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”