[100-2.6 ABC] Sprawdzenie szczelności dolotu.
- Domel
- Czeladnik
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Nałęczów
[100-2.6 ABC] Sprawdzenie szczelności dolotu.
Witam.
Podpowiedzcie jak sprawdzić szczelność dolotu.
Ze 2 dni temu zauważyłem że na lpg obrotu po wrzuceniu na luz nie zostają na 800 tylko spadają 500-400 czasami nawet niżej. Spradzałem pod maską co i jak i po dodaniu gazu słychać mocne zasysanie powietrza. Wcześniej tego nie było. Wydaje mi się że gdzieś okolice przepustnicy, może puszka nad nią.
Tylko nie mam pomysłu jak to sprawdzić bo wydaje mi się że to będzie przyczyna falowania obrotów na gazie.
Podpowiedzcie jak sprawdzić szczelność dolotu.
Ze 2 dni temu zauważyłem że na lpg obrotu po wrzuceniu na luz nie zostają na 800 tylko spadają 500-400 czasami nawet niżej. Spradzałem pod maską co i jak i po dodaniu gazu słychać mocne zasysanie powietrza. Wcześniej tego nie było. Wydaje mi się że gdzieś okolice przepustnicy, może puszka nad nią.
Tylko nie mam pomysłu jak to sprawdzić bo wydaje mi się że to będzie przyczyna falowania obrotów na gazie.
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Najczesciej V6 z tego co wyczytałem przepuszcza na łaczeniiu przepustnicy z ta puszka, jak ja sciagniesz to masz taka uszczelke ktora po pewnym czasie robi sie twarda i zaczyna przepuszczac, koszt podobno nie wielki A sprawdzic mozesz psikajac np samostartem, jak sie obroty podniasa to znaczy ze ssie
- adriang92
- Guru
- Posty: 1310
- Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zbędowice
Badz cos innego co sie pali Tylko uwazaj zeby za duzo nie psiknac i ostrozne bo moze ładnie walnac
Ale jezeli słyszysz ze z okolic przepustnicy to pewnie ta uszczelka na puszce najczesniej ona siada, badz w 2,6 mogl dolot strzelic
Ale jezeli słyszysz ze z okolic przepustnicy to pewnie ta uszczelka na puszce najczesniej ona siada, badz w 2,6 mogl dolot strzelic
Ostatnio zmieniony 2012-02-20, 18:27 przez adriang92, łącznie zmieniany 1 raz.
- kasiarka
- C4 Autorytet
- Posty: 476
- Rejestracja: 2011-06-20, 21:31
- Imię: Radek
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olecko
- Płeć:
Czasami plastik może ten z znaczkiem audi od dołu się rozłączyć. Ja tak miałem koło przepustnicy
Jest:
100 c4 2.6 Quattro
100 c3 2.5Tdi szczupak
Lancia Thesis 2.0TB Emblema
Było:
Byłe A6 C4 2.6 ośka
- Domel
- Czeladnik
- Posty: 70
- Rejestracja: 2011-06-08, 17:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Nałęczów
Właśnie sprawdzałem plakiem.
Poszła duża puszka ale nic, zero zmian pracy silnika, nawet obroty nie drgnęły.
Kolektor, przepustnica, plastik na niej, uszczelka a tu zero reakcji.
Więc może to być ok tylko w takim razie skąd głośne syczenie..
Generalnie auto na benzynie chodzi prawidłowo bez zmian, zero utraty mocy, rozpędza się dobrze, obroty trzyma, nie falują.
Trzeba będzie chyba brać się za gazownie.
Poszła duża puszka ale nic, zero zmian pracy silnika, nawet obroty nie drgnęły.
Kolektor, przepustnica, plastik na niej, uszczelka a tu zero reakcji.
Więc może to być ok tylko w takim razie skąd głośne syczenie..
Generalnie auto na benzynie chodzi prawidłowo bez zmian, zero utraty mocy, rozpędza się dobrze, obroty trzyma, nie falują.
Trzeba będzie chyba brać się za gazownie.
-
- Adept
- Posty: 5
- Rejestracja: 2012-02-29, 03:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warmińsko-Mazurskie
[quote="Domel"]Witam.
Podpowiedzcie jak sprawdzić szczelność dolotu.
O ile jeszcze nie sprawdziłeś szczelności to najprostszy sposób sprawdzenia szczelności jest taki:
Należy odkręcić rurę pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą i na uruchomionym silniku należy dłonią zatkać dopływ powietrza do przepustnicy. Po chwili silnik powinien zgasnąć lub przynajmniej znacząco zmniejszyć obroty, na ręku powinno odczuwać się mocne zassanie. Jeżeli jest inaczej układ jest nie szczelny, a w który miejscu to sprawdzamy jak wyżej było opisane najlepszy do tego jest plak, rozpylać w okolicy uszczelek , przepustnicy, oczywiście przy zatkanym dłonią wlocie powietrza.
Podpowiedzcie jak sprawdzić szczelność dolotu.
O ile jeszcze nie sprawdziłeś szczelności to najprostszy sposób sprawdzenia szczelności jest taki:
Należy odkręcić rurę pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą i na uruchomionym silniku należy dłonią zatkać dopływ powietrza do przepustnicy. Po chwili silnik powinien zgasnąć lub przynajmniej znacząco zmniejszyć obroty, na ręku powinno odczuwać się mocne zassanie. Jeżeli jest inaczej układ jest nie szczelny, a w który miejscu to sprawdzamy jak wyżej było opisane najlepszy do tego jest plak, rozpylać w okolicy uszczelek , przepustnicy, oczywiście przy zatkanym dłonią wlocie powietrza.