bobasspr, G4 odpowiada za punkt zapłonu więc bez niego lub z uszkodzonym na pewno nie odpalisz. Po co chcesz go odpinać??
Druga sprawa czujnik położenia wału:
Czujnik położenia wału korbowego może być wykorzystywany z zasady w dwóch celach - 1.informowania układu zapłonowego lub komputera sterującego o położeniu kątowym wału, co jest istotne dla właściwego umiejscowienia w czasie zapłonu albo wtrysku, 2.poprzez pomiar częstotliwości cykli obrotu ten sam czujnik może być źródłem informacji o prędkości obrotowej wału korbowego - to jedna z informacji (oprócz ciśnienia ładowania, ewentualnie ciśnień przed i za sprężarką, danych o składzie spalin z sondy lambda, momencie obrotowym oddawanym przez silnik i co tam jeszcze konstruktor wymyśli) służąca komputerowi do wypracowania dawki paliwa, fazy jej podania lub zapłonu, przymknięcia lub otwarcia zaworu podtrzymania sprężarki, chwili zmiany biegu w automacie itp. - to z elektroniką. W czysto mechanicznych układach zapłonowych lub wtryskowych nie ma czujnika położenia wału, ale aparat zapłonowy lub pompa wtryskowa jest jednoznacznie sprzężona mechanicznie z wałem korbowym - przekładnią zębatą (może być pas, ale koniecznie zębaty) uniemożliwiającą zmianę wzajemnego kątowego położenia - to właśnie położenie, regulowane ale stałe w czasie pracy, jest dla aparatu zapłonowego lub pompy wtryskowej "informacją" o położeniu kątowym wału korbowego.
Czujnik Halla:
Czujnik ten w samochodach zadebiutował w roli elementu wyzwalającego impuls zapłonowy w bezstykowym układzie zapłonowym. Zamiast przerywacza zastosowano tam umocowaną na wałku rozdzielacza przesłonę z oknami, która wirując przecina linie pola magnetycznego oddziałującego na czujnik Halla. Jeśli pomiędzy magnesami znajdzie się tzw. okno, wówczas powstaje napięcie Halla. Kiedy w tym miejscu pojawi się przesłona napięcie jest bliskie zeru. Liczba okien odpowiada liczbie cylindrów silnika. Zapłon wyzwalany jest, gdy pojawi się napięcie Halla. Szerokość przesłony odpowiada wymaganemu tzw. kątowi zwarcia w danym układzie zapłonowym. Kąt ten jest stały i nie wymaga regulacji.
Jeśli Jesteś dalej zainteresowany zapraszam do lektury:
http://warsztaty.samochodowka.internetd ... z_polo.htm
Jeśli czujniki są sprawne, silnik pracuje poprawnie to po co je ruszać? Jeśli chcesz kombinować z odpinaniem czujników które mają wpływ na zapłon to miej świadomość że 2.6 jest wrażliwe na tym punkcie. Jedno kichnięcie może Cię "trochę" kosztować. Jeśli wszystko jest ok to najlepiej nie ruszaj, dobra rada