[A6-2.6 ABC] Zalecany olej przez producenta

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

A ja za 2 tys. zmienię na 5W-30 :mrgreen:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Ja po zlokalizowaniu i uszczelnieniu kilku drobnych wycieków zmieniłem olej z 10w na 5w-30 i jak 10w jadł ponad litr na 10 tysi tak tera po 8 tysiach ubyło ciut ciut dolałem 400ml i stan full. A jeszcze mam jedno miejsce gdzie sie "poci" silnik.
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

No właśnie a pomyśleć sobie że ten olej 5W-30 jest po rozgrzaniu silnika prawie jak woda taki rzadki :-P
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
kopec
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2011-06-08, 19:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Konin

Post autor: kopec »

przeczytałem cały temat, minęło pół miesiąca więc raczej nikt mnie nie zje za odkopanie tematu :P
a więc u mnie lany jest mobil super 2000 x1 10w-40, wyczytałem ze jest to półsyntetyk, dodam szczerze że ciemny jestem bo nie mam pojecia o co chodzi z tymi syntetykami itd, czytałem że jeździcie na olejach 5W, czyli one są rzadsze? czesto słyszałem ze firmy oleju nie wolno zmieniac ale wg Was to tez bujda :) podobno po zmianie oleju na rzadszy zaczynają się wycieki :/ z racji ze muszę wymienić olej chciałem się zapytać czy polecacie zostać przy starym oleju czy zmienić go na inny, czy zostać przy tej samej gęstości czy zmienić na to 5W ?
dodam ze musze przy okazjiwymienić uszczelkę przy misce bo cieknie :/ mam nadzieje ze to jedyne źródło wycieku :/
dodam ze moja ma już 343000 przebiegu jeśli jest to istotne :)
Ostatnio zmieniony 2012-07-05, 15:03 przez kopec, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Rzadki olej jest lepszy do silników doładowanych... Gdyż jego konsystencja lepiej będzie smarować turbinę. Ja mam 500 000 km na busoli i również przechodzę w tym tygodniu na 5W-40, ważne aby olej miał identyfikację producenta 505 VW Audi.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
kopec
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2011-06-08, 19:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Konin

Post autor: kopec »

a co z firmą ? po przejściu na inną zmieni coś się w zachowaniu silnika?
czy mobil można uznać za dobrą firmę ?
i to jest syntetyk który polecacie czy półsyntetyk który odradzacie? :/

żęby nie zakładać nowego temtu: czy wymiana uszczelki przy misce olejowej jest trudna i można wykonać ją samemu czy lepiej zlecić mechanikowi ? ile to może kosztować?
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

przejście od jednego producenta na drugi nie ma wpływu na silnik. Najważniejsze są parametry oleju.
Z tego co mi wiadomo i jak ja sie uczyłem to oleje półsyntetyczne zaczynają się od 10w - *** , oleje pełny syntetyk to wszystko co jest poniżej 10W czyli 5W lub 0W.. Z tyły opakowania w parametrach oleju są wartości które zalecają producenci aut. Do Audi i VW lejemy wszystko co ma oznaczenie 505.. Teraz w nowszych modelach jest inne ale ten temat pomijam. Sa tam jeszcze oznaczenia które dotyczą olejów zarazem do benzyniaków i oleju napędowego... W dieslu im wyższa literka po literce "C" Czyli CF,CI tym lepiej ja akurat ma "CI" i to jest najwyższa spotkana wartość jaką lałem do siebie...

Nic się nie stanie jak przejdziesz z półsyntetyka na pełny. Gorzej jak pójdzies w druga stronę czyli z półsyntetycznego na mineralny (ozn. 15W- *** ) to może zaszkodzić silnikowi w przyszłości. Zresztą oleje mineralne moim zdaniem powinni wycofać bo to jedna wilka maź. :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-07-05, 17:26 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
kopec
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2011-06-08, 19:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Konin

Post autor: kopec »

Casian, dzieki Tobie troszke więcej zrozumiałem :D ale wciąz myśle czy zmieniać firme czy nie, i czy zejść z tego półsyntetyku na syntetyk :/
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Nic sie nie bój lej syntetyk. W lecie jako takiej różnicy nie zauważysz ale zimą to już rozruch auta po nocy z temp -23 C będzie lżejszy i da się to odczuć.
Ostatnio zmieniony 2012-07-06, 07:05 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
kopec
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2011-06-08, 19:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Konin

Post autor: kopec »

więc leje syntetyk :) tylko teraz jaka firma? :)
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Rozne polecaja firmyn Motul z tego co czytalem jest dobry ale ja osobiscie bym polecil Valvoline
Sam mam zalany Valvoline u brata tez i jest ok.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

Panowie w mądrej literaturze wyczytałem że oleje Valvoline są polecane do samochodów Francuskich.
Jeśli ktoś coś słyszał poza mną proszę się dopisać!
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Przecież "francuskie" jak i inne samochody nie mają części w silniku z gównolitu i nie muszą być smarowane "specjalnym" olejem. To tylko zalecenia producenta jaki olej ma być stosowany bo jak zastosujesz inny to np: stracisz gwarancję. A ten co producent zaleca w cale nie musi być najlepszy. ;-)
Do francuskich to są zalecane ale oleje TOTAL bądź ELF jak już...
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

karol89, zgadzam się z tobą w 1000000000% ale możesz to powtarzać do usłanej śmierci a i tak zawsze ktoś będzie miał wątpliwości.
Piana_sta, nie w mądrej literaturze, na pewno tego tam nie znalazłaś, to było w reklamach jakiegoś oleju że taki jest do niemieckich, taki do japońskich a inny do francuskich. Ciekawe że te wszystkie wymienione na tym samym ON i Pb jeżdżą i jakoś nikt nie zaleca paliwa z Inees czy Lukoil do aut z danego kraju. Przecież jak silniki inne to i pompy paliwa inne, wtryskiwacze inne, więc i paliwo powinno być inne, specjalne...
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Piana_sta
Mechanik
Mechanik
Posty: 167
Rejestracja: 2011-08-14, 19:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Limanowa

Post autor: Piana_sta »

J.A.G, nie frustruj się w gazecie "Motor" to przypadkiem znalazłem.
karol89, jesteśmy na forum i wymieniamy sugestie i doświadczenia a nie każdy jeździ już długo i dużo wie a takie forum jest między innymi po to żeby się czegoś dowiedzieć.


Dalszy ciąg "ciekawych spostrzeżeń" znajomy mi pewnego razu powiedział że leje do BMW olej Valvoline (nie pamiętam o jakim oznaczeniu) bo działa jak "doktorek"

Ciekawa informacja :-P :-P :-P
Vorsprung durch Technik (Przewaga dzięki technice)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”