[A6-2.6 ABC] Zalecany olej przez producenta

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Fok3r
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 83
Rejestracja: 2013-03-03, 12:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Fok3r »

Czy ok będzie LM 5W40 Top Tec 4100 czy lepiej SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 1307 ??

ok zakupiony 5W40 Top Tec 4100 :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2014-11-28, 18:18 przez Fok3r, łącznie zmieniany 1 raz.
mari_wlkp
Adept
Adept
Posty: 1
Rejestracja: 2015-01-11, 18:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Środa Wlkp.

Post autor: mari_wlkp »

Polecam katalog wymiany oleju Liqui Moly :)

http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju

Ja do swojej sety przed wymianą wlałem płukankę LM (ok 10 minut stresu) zalałem Top Tec 4200 5W-30 i na to poszedł Cera Tec też od LM i wbrew opinii wszystkich znajomych i klientów (prowadzę sklep motoryzacyjny) nie żałuję. 10tyś km i dolełem może 3setki .Olej nie kapie nigdzie a każde auto coś wciągnie jak mu się wstawi.
Wcześniej auto chodziło na mineralnym oleju.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Pany podbijam. Jeździłem do przebiegu 280 000 km na połsyntetykach Max Life 10w40 ale denerwowała mnie deko temperatura oleju. Kiedyś jak zrobiłem głowice przy 250 000 km miałem 5w30 Mobila i jeśli chodzi o temperaturę to był olej ideał - 90*C choćbym nie wiem co robił.

Jak wspomniałem przy 280 000 km zalałem syntetyk Total 5W40 - zużycie jak było 0,5 L/1000 km tak było, przez jesień-zima temperatura ok. Ostatnio zrobiłem misy i się okazuje, że te 0,5 L/1000 km oleju to raczej w większości wina wycieków na misach itp. Jak miałem sucho po 1000 km to nic nie dolałem, stan praktycznie bez zmian, później mi pociekło z czujnika położenia wału i znowu dolewam więcej - ale wszytko upocone jak wcześniej. To jest do zrobienia - nie problem. Ale w każdym razie po zalaniu syntetyka nic się złego nie stało...

Ale zrobiło się cieplej i wkurza mnie temperatura oleju. Przy normalnej jeździ, przy temperaturze ok 22*C olej ma ok 100*C, temperatura cieczy też idzie do 100*C i wentyle zbijają do 90*C. Wczoraj jechałem do Krakowa, m.in jechałem A4 Tarnów-Kraków. Do Krakowa jechałem jak Boga kocham 120 km/h non stop - olej ok 100-110*C. Pod koniec jak dowaliłem momentem do 180 km/h to olej poszedł do 120-125*C.

Do czego zmierzam - jak wyglądają u was temperatury oleju? Bo znajomy ma C5 2.7 biturbo i teraz ma jakiegoś Valvoline 5w30 i mówi że olej do 90*C to mu nie dochodzi w ogóle, a wcześniej miał coś innego to mu się grzał jak u mnie. Z Totala przy następnej wymianie rezygnuje, ale chciałbym nadal lać syntetyk - tylko nie coś za "200 zł" :)
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Ja mam u siebie Valvoline VR1 Racing 5W-50 przy ostrym pałowaniu nie dobiłem jeszcze powyżej 120stopni :)
Zalałem go po raz drugi jakiś miesiąc temu :) 4L wychodzi gdzieś po 130pln kupuje zawsze 2x4L zostaje na ewentualną dolewkę :)
Silnik czyściutki zero jakiegokolwiek nagaru w środku :ok:
Ostatnio zmieniony 2015-06-12, 22:02 przez karol89, łącznie zmieniany 1 raz.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Buszu
Adept
Adept
Posty: 35
Rejestracja: 2015-07-05, 17:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: małopolskie

Post autor: Buszu »

Witam, osobiście używałem różnych marek. W A6 od momentu kupna były Mobil 10W40 i Valvoline 10W40 i na tym stanęło. Moim zdaniem bardzo dobre oleje.
co do przechodzenia z pół na full i t.p., to w innym Aucie Vag 1,8T zacząłem od Mobil 10W40, zmieniłem na Motul full, Total 9000 full a teraz mam Max Life 5W40 i ten ostatni już pozostanie:D
Awatar użytkownika
matster95
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2015-08-24, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: matster95 »

co myślicie o oleju motula do lpg?
http://allegro.pl/olej-motul-specific-c ... 04005.html
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Nie do końca w temacie ale silnik Audi wiekowy więc coś o przejściu z byle czego na olej:
kupiłem 3(4?) lata temu 90kę 2.0
Olej jaki dostałem na dolewki do niej mnie wystraszył. Jakiś z Lidla, zapach wina(serio).
Mineralny 15w40.
Zmieniłem na to co miałem od razu w domu. Motul 15w40.
Na 10k około 0.7 zużył.
Wymiana -płukanka LM około 25 minut, zlałem syf. Wlałem Total 9000 5w40.
Na 10k obecnie zużycie ok. 0.4 - 0.5. Silnik pracuje wyraźnie równiej ale nie tylko olej zmieniałem więc ciężko tu coś wyrokować.

W każdym aucie tak robię. Jeżeli trafię A6C4 2.6 zrobię to samo.
Mam teraz kupioną na chwilę w201kę Mercedesa. Na mineralu 15w40. Masakra.
-14*C i rano meeełu meeełu meeełu...nic. Audi natomiast pyk, strzał i pali. Z kabli do MB prąd i dopiero pajechali.
Nie opłaca mi się w nim zmieniać. To zapchaj dziura, a olej około 10% jego wartości hihi

@UP -jeżeli olej ori, jeżeli dedykowany do LPG(a to nieco jednak na olej wpływu ma) to Motula można polecić.
Ostatnio zmieniony 2016-01-24, 10:57 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
darekvw89
Adept
Adept
Posty: 12
Rejestracja: 2015-10-09, 16:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SzlichtyngoVWa

Post autor: darekvw89 »

Panowie pytanie a6 c4 abc, 300k przebiegu jeździł na Castrol 10w40 teraz założyłem LPG i czas zmienić olej czasami na zimnym słychać jakby popychacze ale nie zawsze, myślałem o motulu ale może coś innego? Dalej zostać przy 10w40? Czym plukac silnik?
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 40-4L.html ja teraz cos takiego wlałem zobaczymy jak bezdzie sie spisywał
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Binas Tuchola, ja u siebie w 3.0 mam zalany właśnie valvoline 5W40 i spisuję się rewelacyjnie śmiało polecam!! Pozdrawiam.
ili
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2016-01-05, 23:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Olsztyn

Post autor: ili »

MOTUL 8100 X-cess 5W-40 Fullsyntetyk
czym rozni sie od
MOTUl 8100 X-clean 5W-40 Tez full

dodam ze X-cess jest 12 zloty tanszy za banke 5 litrowa
Ostatnio zmieniony 2016-02-08, 21:31 przez ili, łącznie zmieniany 2 razy.
Bartes
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-01-27, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia/Łódź

Post autor: Bartes »

Panowie, ja również chcę wlać do mojego v6 jakiś sensowny olej. Obecnie śmiga na bliżej niezidentyfikowanym 10w40.

Zastanawiałem się nad 0W40 (Millers albo Motul), ale nikt o takim tu nawet nie wspomniał. Skupić sie na 5W40 raczej?
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Bartes pisze:Panowie, ja również chcę wlać do mojego v6 jakiś sensowny olej. Obecnie śmiga na bliżej niezidentyfikowanym 10w40.

Zastanawiałem się nad 0W40 (Millers albo Motul), ale nikt o takim tu nawet nie wspomniał. Skupić sie na 5W40 raczej?
Ja latam na 0W40 ale Mobila New Life i bardzo sobie chwalę ;-) Nie jest to hydrocrack tylko olaj na bazie estrów i GTL i ma parametry w wielu punktach lepsze niż Millers, a nie kosztuje tyle kasy. Silnik chodzi super i przynajmniej u mnie olej od wymiany do wymiany.
Do BMW leję taki sam i również super. W silniku wszystko świeci się jak nowe, zero nagarów ;-) Polecam
Bartes
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2017-01-27, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia/Łódź

Post autor: Bartes »

Nad tym konkretnym Mobilem też myślałem, właśnie ze względu na pełną syntetyczność. Cena faktycznie zacna, do tego mam w okolicy sprawdzone źródło. Może polecę z M1 jednak.
Ciekawi mnie tylko, dlaczego przez 11 stron tematu nikt się nawet nie zająknął o olejach zaczynających się od 0W ;)
Słowik
Mechanik
Mechanik
Posty: 113
Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Słowik »

Bo większość boi się lać tego oleju, bo myślą, że jest za rzadki i coś się stanie z silnikiem i woli lać 5W40 albo 10W. Tymczasem 0W40 wcale nie jest rzadszy niż 5W40. ;-)
Lej Mobila, będziesz zadowolony. Ja płacę 120 zł za 4l.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”