[A6-2.6 ABC] Zalecany olej przez producenta
-
- Czeladnik
- Posty: 83
- Rejestracja: 2013-03-03, 12:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Czy ok będzie LM 5W40 Top Tec 4100 czy lepiej SYNTHOIL HIGH TECH 5W40 1307 ??
ok zakupiony 5W40 Top Tec 4100
ok zakupiony 5W40 Top Tec 4100
Ostatnio zmieniony 2014-11-28, 18:18 przez Fok3r, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 1
- Rejestracja: 2015-01-11, 18:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Środa Wlkp.
Polecam katalog wymiany oleju Liqui Moly
http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju
Ja do swojej sety przed wymianą wlałem płukankę LM (ok 10 minut stresu) zalałem Top Tec 4200 5W-30 i na to poszedł Cera Tec też od LM i wbrew opinii wszystkich znajomych i klientów (prowadzę sklep motoryzacyjny) nie żałuję. 10tyś km i dolełem może 3setki .Olej nie kapie nigdzie a każde auto coś wciągnie jak mu się wstawi.
Wcześniej auto chodziło na mineralnym oleju.
http://liquimoly.pl/produkty/katalog-wymiany-oleju
Ja do swojej sety przed wymianą wlałem płukankę LM (ok 10 minut stresu) zalałem Top Tec 4200 5W-30 i na to poszedł Cera Tec też od LM i wbrew opinii wszystkich znajomych i klientów (prowadzę sklep motoryzacyjny) nie żałuję. 10tyś km i dolełem może 3setki .Olej nie kapie nigdzie a każde auto coś wciągnie jak mu się wstawi.
Wcześniej auto chodziło na mineralnym oleju.
-
- Audi Mastah
- Posty: 871
- Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Oleśnica (28-220)
Pany podbijam. Jeździłem do przebiegu 280 000 km na połsyntetykach Max Life 10w40 ale denerwowała mnie deko temperatura oleju. Kiedyś jak zrobiłem głowice przy 250 000 km miałem 5w30 Mobila i jeśli chodzi o temperaturę to był olej ideał - 90*C choćbym nie wiem co robił.
Jak wspomniałem przy 280 000 km zalałem syntetyk Total 5W40 - zużycie jak było 0,5 L/1000 km tak było, przez jesień-zima temperatura ok. Ostatnio zrobiłem misy i się okazuje, że te 0,5 L/1000 km oleju to raczej w większości wina wycieków na misach itp. Jak miałem sucho po 1000 km to nic nie dolałem, stan praktycznie bez zmian, później mi pociekło z czujnika położenia wału i znowu dolewam więcej - ale wszytko upocone jak wcześniej. To jest do zrobienia - nie problem. Ale w każdym razie po zalaniu syntetyka nic się złego nie stało...
Ale zrobiło się cieplej i wkurza mnie temperatura oleju. Przy normalnej jeździ, przy temperaturze ok 22*C olej ma ok 100*C, temperatura cieczy też idzie do 100*C i wentyle zbijają do 90*C. Wczoraj jechałem do Krakowa, m.in jechałem A4 Tarnów-Kraków. Do Krakowa jechałem jak Boga kocham 120 km/h non stop - olej ok 100-110*C. Pod koniec jak dowaliłem momentem do 180 km/h to olej poszedł do 120-125*C.
Do czego zmierzam - jak wyglądają u was temperatury oleju? Bo znajomy ma C5 2.7 biturbo i teraz ma jakiegoś Valvoline 5w30 i mówi że olej do 90*C to mu nie dochodzi w ogóle, a wcześniej miał coś innego to mu się grzał jak u mnie. Z Totala przy następnej wymianie rezygnuje, ale chciałbym nadal lać syntetyk - tylko nie coś za "200 zł"
Jak wspomniałem przy 280 000 km zalałem syntetyk Total 5W40 - zużycie jak było 0,5 L/1000 km tak było, przez jesień-zima temperatura ok. Ostatnio zrobiłem misy i się okazuje, że te 0,5 L/1000 km oleju to raczej w większości wina wycieków na misach itp. Jak miałem sucho po 1000 km to nic nie dolałem, stan praktycznie bez zmian, później mi pociekło z czujnika położenia wału i znowu dolewam więcej - ale wszytko upocone jak wcześniej. To jest do zrobienia - nie problem. Ale w każdym razie po zalaniu syntetyka nic się złego nie stało...
Ale zrobiło się cieplej i wkurza mnie temperatura oleju. Przy normalnej jeździ, przy temperaturze ok 22*C olej ma ok 100*C, temperatura cieczy też idzie do 100*C i wentyle zbijają do 90*C. Wczoraj jechałem do Krakowa, m.in jechałem A4 Tarnów-Kraków. Do Krakowa jechałem jak Boga kocham 120 km/h non stop - olej ok 100-110*C. Pod koniec jak dowaliłem momentem do 180 km/h to olej poszedł do 120-125*C.
Do czego zmierzam - jak wyglądają u was temperatury oleju? Bo znajomy ma C5 2.7 biturbo i teraz ma jakiegoś Valvoline 5w30 i mówi że olej do 90*C to mu nie dochodzi w ogóle, a wcześniej miał coś innego to mu się grzał jak u mnie. Z Totala przy następnej wymianie rezygnuje, ale chciałbym nadal lać syntetyk - tylko nie coś za "200 zł"
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mazowieckie
Ja mam u siebie Valvoline VR1 Racing 5W-50 przy ostrym pałowaniu nie dobiłem jeszcze powyżej 120stopni
Zalałem go po raz drugi jakiś miesiąc temu 4L wychodzi gdzieś po 130pln kupuje zawsze 2x4L zostaje na ewentualną dolewkę
Silnik czyściutki zero jakiegokolwiek nagaru w środku
Zalałem go po raz drugi jakiś miesiąc temu 4L wychodzi gdzieś po 130pln kupuje zawsze 2x4L zostaje na ewentualną dolewkę
Silnik czyściutki zero jakiegokolwiek nagaru w środku
Ostatnio zmieniony 2015-06-12, 22:02 przez karol89, łącznie zmieniany 1 raz.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
-
- Adept
- Posty: 35
- Rejestracja: 2015-07-05, 17:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: małopolskie
Witam, osobiście używałem różnych marek. W A6 od momentu kupna były Mobil 10W40 i Valvoline 10W40 i na tym stanęło. Moim zdaniem bardzo dobre oleje.
co do przechodzenia z pół na full i t.p., to w innym Aucie Vag 1,8T zacząłem od Mobil 10W40, zmieniłem na Motul full, Total 9000 full a teraz mam Max Life 5W40 i ten ostatni już pozostanie:D
co do przechodzenia z pół na full i t.p., to w innym Aucie Vag 1,8T zacząłem od Mobil 10W40, zmieniłem na Motul full, Total 9000 full a teraz mam Max Life 5W40 i ten ostatni już pozostanie:D
-
- Mechanik
- Posty: 105
- Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: północna pólkula
Nie do końca w temacie ale silnik Audi wiekowy więc coś o przejściu z byle czego na olej:
kupiłem 3(4?) lata temu 90kę 2.0
Olej jaki dostałem na dolewki do niej mnie wystraszył. Jakiś z Lidla, zapach wina(serio).
Mineralny 15w40.
Zmieniłem na to co miałem od razu w domu. Motul 15w40.
Na 10k około 0.7 zużył.
Wymiana -płukanka LM około 25 minut, zlałem syf. Wlałem Total 9000 5w40.
Na 10k obecnie zużycie ok. 0.4 - 0.5. Silnik pracuje wyraźnie równiej ale nie tylko olej zmieniałem więc ciężko tu coś wyrokować.
W każdym aucie tak robię. Jeżeli trafię A6C4 2.6 zrobię to samo.
Mam teraz kupioną na chwilę w201kę Mercedesa. Na mineralu 15w40. Masakra.
-14*C i rano meeełu meeełu meeełu...nic. Audi natomiast pyk, strzał i pali. Z kabli do MB prąd i dopiero pajechali.
Nie opłaca mi się w nim zmieniać. To zapchaj dziura, a olej około 10% jego wartości hihi
@UP -jeżeli olej ori, jeżeli dedykowany do LPG(a to nieco jednak na olej wpływu ma) to Motula można polecić.
kupiłem 3(4?) lata temu 90kę 2.0
Olej jaki dostałem na dolewki do niej mnie wystraszył. Jakiś z Lidla, zapach wina(serio).
Mineralny 15w40.
Zmieniłem na to co miałem od razu w domu. Motul 15w40.
Na 10k około 0.7 zużył.
Wymiana -płukanka LM około 25 minut, zlałem syf. Wlałem Total 9000 5w40.
Na 10k obecnie zużycie ok. 0.4 - 0.5. Silnik pracuje wyraźnie równiej ale nie tylko olej zmieniałem więc ciężko tu coś wyrokować.
W każdym aucie tak robię. Jeżeli trafię A6C4 2.6 zrobię to samo.
Mam teraz kupioną na chwilę w201kę Mercedesa. Na mineralu 15w40. Masakra.
-14*C i rano meeełu meeełu meeełu...nic. Audi natomiast pyk, strzał i pali. Z kabli do MB prąd i dopiero pajechali.
Nie opłaca mi się w nim zmieniać. To zapchaj dziura, a olej około 10% jego wartości hihi
@UP -jeżeli olej ori, jeżeli dedykowany do LPG(a to nieco jednak na olej wpływu ma) to Motula można polecić.
Ostatnio zmieniony 2016-01-24, 10:57 przez miron72, łącznie zmieniany 1 raz.
- Binas Tuchola
- Moderator
- Posty: 353
- Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
- Imię: Wojciech
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1992
- Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Tuchola
- Podziękował: 1 raz
http://www.kolegaberlin.pl/product-pol- ... 40-4L.html ja teraz cos takiego wlałem zobaczymy jak bezdzie sie spisywał
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
-
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2016-01-05, 23:07
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Olsztyn
MOTUL 8100 X-cess 5W-40 Fullsyntetyk
czym rozni sie od
MOTUl 8100 X-clean 5W-40 Tez full
dodam ze X-cess jest 12 zloty tanszy za banke 5 litrowa
czym rozni sie od
MOTUl 8100 X-clean 5W-40 Tez full
dodam ze X-cess jest 12 zloty tanszy za banke 5 litrowa
Ostatnio zmieniony 2016-02-08, 21:31 przez ili, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mechanik
- Posty: 113
- Rejestracja: 2016-06-13, 11:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Ja latam na 0W40 ale Mobila New Life i bardzo sobie chwalę Nie jest to hydrocrack tylko olaj na bazie estrów i GTL i ma parametry w wielu punktach lepsze niż Millers, a nie kosztuje tyle kasy. Silnik chodzi super i przynajmniej u mnie olej od wymiany do wymiany.Bartes pisze:Panowie, ja również chcę wlać do mojego v6 jakiś sensowny olej. Obecnie śmiga na bliżej niezidentyfikowanym 10w40.
Zastanawiałem się nad 0W40 (Millers albo Motul), ale nikt o takim tu nawet nie wspomniał. Skupić sie na 5W40 raczej?
Do BMW leję taki sam i również super. W silniku wszystko świeci się jak nowe, zero nagarów Polecam