[A6-2.8 AAH] Problem z odpalaniem [benzyna+LPG, quattro]

Wszystko co tyczy się silników sześciocylindrowych w układzie widlastym.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 212
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Po zdjęciu obu czujników:
VAG-COM Version: Release 311.2-N


Chassis Type: 4A - Audi 100/A6 C4
Scan: 01,02,03,08,15,17,25,35

Address 01 -------------------------------------------------------
Controller: 8A0 906 266 H
Component: 2,8l V6/2V MPI D01
Coding: 04202
Shop #: WSC 02315
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-00 - -



Address 08 -------------------------------------------------------
Controller: 4A0 820 043 M
Component: Klima-Vollautomat D05
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
00799 - Coolant Temperature Sensor (G110)
30-00 - Open or Short to B+


Po założeniu czujnika 3 pinowego brak zmian. Po założeniu czujnika 2 pinowego znika błąd:
16502 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62): Signal too High
P0118 - 35-00 - -

Dla pewności sprawdziłem kilka razy. Niestety hamish mylisz się i czujnik G110 to jest czujnik 3/4 pinowy i odpowiada za sygnał na klimatronik, licznik i awaryjne rozłączenie klimatyzacji. Czujnik 2 pinowy ma oznaczenie G62.

Nie zmienia to faktu, że samochód dalej do dupy odpala, błąd czujnika G110 pokazuje się od około 2 lat - podmiana nie pomogła. Ale samochód źle odpala może z pół roku, a więc to nie będzie wina tego czujnika. Błędów brak. Chyba jedynie zostało oddać na złom, albo jeździć tak jak teraz...

EDIT: Teraz jak odpaliłem - kręcił bardzo długo, a po odpaleniu waliło paliwem.
Ostatnio zmieniony 2020-08-13, 19:22 przez Surchon, łącznie zmieniany 3 razy.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 212
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Jestem na urlopie i mam chwilę czasu, aby się pobawić. Podpowiedziano mi, że to może problem z iskrą pomimo wymienionych przewodów, świec etc. Stwierdziłem "no dobra, sprawdzimy". Zacząłem odpalać i widzę, że będzie długo kręcił. Zdjąłem fajki ze świec, wyjąłem bezpiecznik pompy paliwa, założyłem świece na fajki, przyłożyłem do kolektora i kręcę. Tata sprawdzał i iskra jest na wszystkich świecach. Złożyłem wszystko do kupy i auto odpaliło od strzała. Jest ktoś mi w stanie wytłumaczyć o co chodzi? Iskra jest - świece, przewody wymienione. Paliwo jest - wymieniona pompa, filtr, sprawdzone ciśnienie. Instalacja LPG wylutowana. Czyściłem czujnik położenia wału, czujnik położenia wałka wymieniony, podmieniałem czujnik temperatury, ciśnienie sprężania w normie. Sprawdzałem czy idzie sygnał do wtrysków (żaróweczka we wtyczkę). Już serio nie mam pomysłów, mechanik rozkłada ręce. Nikt nie wie o co chodzi...
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 212
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Witam i wracam ponownie. Nic się nie zmieniło, auto dalej jak odpalało tak odpala. Przychodzę z pytaniem czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł, bo sam już nie wiem co zrobić. Mechanik rozkłada ręce, a jak znalazłem dobrego elektronika to mi powiedział, że ma dużo roboty i nie chce się za tak stare auto brać... Zostało jeździć z tak odpalającym samochodem lub rozebrać na części i pozbyć się? Kupiłem ten samochód z takim silnikiem, ponieważ każdy mówił że są to bardzo proste i idioto odporne silniki. Stwierdziłem że to dobrze, bo będę się mógł sporo rzeczy nauczyć. Jednak problem z tym prostym silnikiem jest taki, że nikt nie wie co mu odbija i czemu tak odpala. Poratuje ktoś?
tomek5129
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2013-10-23, 18:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: tomek5129 »

Kolego, wiem w czym masz problem, miałem identycznie. Skoro masz lpg to w parowniku masz uszkodzoną membranę, dokładniej na parowniku jest taki cypelek, nałożona jest na niego rurka która leci do kolektora w okolicy przepustnicy, po dłuższym postoju gaz ulatnia się ową rurką do kolektora i samochód ciężko pali,komp świruje. Szybkim sposobem na sprawdzenie to po jeździe ściągnij z Parownika rurkę, psiknij jakąś pianką, np płynem do szyb i jeśli będą iść bąbelki to znaczy że gaz się ulatnia, a nie powinien, ewentualnie po jeździe zdejmij rurkę z parownika, niech przez noc postoi a zobaczysz że z rana odpalisz auto od strzała.
Surchon
Mechanik
Mechanik
Posty: 212
Rejestracja: 2017-05-15, 21:31
Imię: Michał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Płeć:
Kontakt:

Post autor: Surchon »

Koledzy! Pragnę poinformować, że problem został zlokalizowany i zażegnany. Niestety nie było to takie łatwe do zlokalizowania, ale przy okazji sporo się człowiek nauczył :P Problemem był REGULATOR CIŚNIENIA PALIWA znajdujący się na listwie wtryskowej. Membranka na nim była już w opłakanym stanie przez co regulator delikatnie przepuszczał paliwo. Delikatna mgiełka (ledwo widoczna na palcu) dostawała się do układu podciśnienia. Po zgaszeniu silnika przypuszczam, że paliwo sobie spływało/dostawało się do cylindrów. Z tego względu auto zalewało i problem był z odpaleniem. Dzięki wszystkim za pomoc i może akurat komuś pomoże mój przypadek.


Pozdrówki!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V6”