[S4-2.2T AAN] Co wymieniać po dłuższym postoju

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
ddominik0077
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2013-11-04, 21:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: suwałki

[S4-2.2T AAN] Co wymieniać po dłuższym postoju

Post autor: ddominik0077 »

Witam, sprawa następująca. Esa od przeszło 4lat stała w suchym i dość ciepłym garażu nie ruszana. Krótko przed wstawieniem jej do garażu ( przejechała może 2k km) był wymieniany rozrząd. I teraz pytanie na co zwrócić uwagę ? Napewno chcę wymienić pasek rozrządu i wymienić filtr oleju wraz z samym olejem. Macie może jeszcze jakieś sugestie ?
Ostatnio zmieniony 2014-06-29, 23:07 przez ddominik0077, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

To najważniejsze , samochód nie lubi stać jakikolwiek i nie ważne ze w suchym , zmień olej jak piszesz a reszta wyjdzie jak zaczniesz jeżdzić . Zwróć uwagę na opony też, czy nie popękały -sparciały.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

przy rozrzadzie to uszczelnienia wałka i wału i jak stał na kołach to napewno opony bedą miały efekt stopki wiec do zmiany
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
ddominik0077
Adept
Adept
Posty: 21
Rejestracja: 2013-11-04, 21:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: suwałki

Post autor: ddominik0077 »

Czyli mówicie że jak bym zalał auto nowym olejem oraz wymienił filtry to spokojnie mogę wyjeżdżać z garażu bez obawy o pasek rozrządu ?
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

Wymiana paska na pewno nie zaszkodzi , ale jak nie chcesz tego robić to zdejmij osłonę paska i sprawdż wzrokowo , jak wygląda ok wyjezdzaj, a po jakimś czasie sprawdz jeszcze raz.
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

lepiej wymienic, według specyfikacji pasków rozrzadu wymiana powinna być co jakieś 60-70 tyś lub 4 lata, nawet jak auto nie jezdziło to myśle, że warto, a z racji że sam pasek nie jest drogi to można go by wymienić. Sprawdz czy zalany był płyn chłodniczy czy woda, jak woda to warto tez przeczyścić cały układ i zalać porządny płyn, jak będzierz wymieniac pasek rozrządu wykręć pompe wody i zobacz w jakim jest stanie, jak nieużywana tyle lat to mogła trosze skorodować. Termostat tez profilaktycznie bym sprawdził(wrzućić do gorącej wody) jak nie używany też mógł się zastać. Uszczelka pod pokrywą może zacząć zaniedługo lać bo pewnie twarda jak skała jest. Jeżeli auto nie było jeszcze odpalane to wykręć świece(też bym wymienił) i nalej troche nafty do środka i zostaw na jeden dwa dni to usunie Ci cały nalot z cylindrów. No i najważniejsze nie ciśnij przez pierwsze 1000-2000 km niech się dobrze silnik dogrzeje, bo inaczej albo uszczelke wydmucha, popęka kolektor wydechowy albo głowica pęknie. Tak mi sie wydaje ze by było najlepiej.
Jest 2.2, jest zabawa :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”