[S4-2.2T AAN] Co wymieniać po dłuższym postoju
-
- Adept
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-04, 21:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: suwałki
[S4-2.2T AAN] Co wymieniać po dłuższym postoju
Witam, sprawa następująca. Esa od przeszło 4lat stała w suchym i dość ciepłym garażu nie ruszana. Krótko przed wstawieniem jej do garażu ( przejechała może 2k km) był wymieniany rozrząd. I teraz pytanie na co zwrócić uwagę ? Napewno chcę wymienić pasek rozrządu i wymienić filtr oleju wraz z samym olejem. Macie może jeszcze jakieś sugestie ?
Ostatnio zmieniony 2014-06-29, 23:07 przez ddominik0077, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
przy rozrzadzie to uszczelnienia wałka i wału i jak stał na kołach to napewno opony bedą miały efekt stopki wiec do zmiany
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
-
- Adept
- Posty: 21
- Rejestracja: 2013-11-04, 21:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: suwałki
- Eminencja
- Czeladnik
- Posty: 71
- Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Stalowa Wola
lepiej wymienic, według specyfikacji pasków rozrzadu wymiana powinna być co jakieś 60-70 tyś lub 4 lata, nawet jak auto nie jezdziło to myśle, że warto, a z racji że sam pasek nie jest drogi to można go by wymienić. Sprawdz czy zalany był płyn chłodniczy czy woda, jak woda to warto tez przeczyścić cały układ i zalać porządny płyn, jak będzierz wymieniac pasek rozrządu wykręć pompe wody i zobacz w jakim jest stanie, jak nieużywana tyle lat to mogła trosze skorodować. Termostat tez profilaktycznie bym sprawdził(wrzućić do gorącej wody) jak nie używany też mógł się zastać. Uszczelka pod pokrywą może zacząć zaniedługo lać bo pewnie twarda jak skała jest. Jeżeli auto nie było jeszcze odpalane to wykręć świece(też bym wymienił) i nalej troche nafty do środka i zostaw na jeden dwa dni to usunie Ci cały nalot z cylindrów. No i najważniejsze nie ciśnij przez pierwsze 1000-2000 km niech się dobrze silnik dogrzeje, bo inaczej albo uszczelke wydmucha, popęka kolektor wydechowy albo głowica pęknie. Tak mi sie wydaje ze by było najlepiej.
Jest 2.2, jest zabawa