[100-2.3 AAR] Nie chodzą wszystkie cylindry

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

A no widzisz... o takim teście jeszcze nie słyszałem. Sam może u siebie taki przeprowadzę, żeby się upewnić. Jaki koszt takiego testu? Co prawda nie ubywa mi płynu ale sprawdzić zawsze można :) Przez chwilę miałem wrażenie, że poci mi się z głowicy ale okazało się, że winna była pompa vaccum - sikała trochę olejem. W każdym razie uszczelkę wczoraj wymieniłem. Mam nadzieje, że ciec nie będzie (ale dla pewności dałem sylikonu).
Co do drugiej sprawy to z rana tak, lecą krople wody po przygazowaniu ;) Jak się autko zagrzeje i wypluje całą zawartość robi się sucho. Zresztą podobnie mam w drugim aucie, więc to raczej normalne...

PS. Ja na twoim miejscu zrobiłbym już raz a porządnie. Przynajmniej będziesz wiedział co pod maską siedzi :ok:
Ostatnio zmieniony 2014-10-07, 23:18 przez deep, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
cycu132
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: cycu132 »

wiesz jak, jest nie ma miedzi d*** siedzi :mrgreen: wiadomo że też bym chciał zrobić jak najlepiej, no jeszcze okaże się co wyjdzie jak to porozbieram, uszczelke głowicy i pokrywy oraz pierścienie już zamówione :ok:
a za ten test 40zika zapłaciłem
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Chcesz być na 10000% pewien czy są przedmuchy z cylindra do układu chłodzenia do zrób adapter ze świecy zapłonowej. Zostawiasz sobie samą część metalową, wiercisz otwór i podpinasz to jakoś pod kompresor. Dajesz tłok w najwyższe położenie i pompujesz kompresorem. Jak pójdą bańki to masz diagnozę.

Te testy z płynem to różnie bywa. Ja to robiłem jakiś rok temu i niby miałem wynik pozytywny a auto zrobiło już ze 15 000 km i jakoś nic się nie dzieje. Płyn mi delikatnie spitala ale tylko jak jest zimno - albo opaski, albo poci się delikatnie chłodnica na rancie z prawej strony.

EDIT
Jak masz to robić sam to bym poszedł po kosztach i na początek zrobił samą głowicę. Po co chcesz robić pierścienie i to w domowych warunkach? Musisz wybebeszyć cały silnik, trzeba chyba sprawdzić średnicę cylindra i skąd wiesz jakie pierścienie dać - norma czy nadwymiar?

Chcesz zrobić sam to daj głowicę do planowania + ewentualnie frezowanie zaworów i gniazd i uszczelnienia. Samo planowanie ok 50 zł, full opcja przy 5 garach pewnie ze 300 zł.

No i jaki wynik kompresji? Bo gdyby głowica puszczała olej to i tak może być dobra kompresja - tak było u mnie, że głowica rzygała olejem z narożnika na zewnątrz a kompresja ok. Ale jak płyn ci wywala to kompresja wydaje mi się że musi wyjść nieprawidłowa bo ciśnienie będzie uciekać do chłodzenia.
Ostatnio zmieniony 2014-10-09, 09:11 przez przemoprzem, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
cycu132
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: cycu132 »

pomiar kompresji u mnie uważam za całkowitą prowizorkę, za którą dałem 60zł coś tam pomierzyli jakimś ciśnieniomierzem pokręcili rozrusznikiem i na koniec główny majster ogłosił mi werdykt "Jeszcze do życia" :shock: odnośnie pierścieni to po przemyśleniu anulowałem zamówienie - miał być wymiar standard 82,5-1,75-3

co do remontu głowicy to już wspominałem gdybym nie był spłukany to na pewno bym robił puki co na tą chwile zależy mi na tym żeby chociaż silnik zapalał jak należy zwłaszcza że zbliża się zima,

kolego przemoprzem odnośnie remontu głowicy to gdyby ceny były choć w przybliżeniu takie jak podałeś nie byłoby problemu, ale wydaje mi się, że trzeba to pomnożyć x2
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Ale ceny mówię jak ja płaciłem. Za dwie głowice płaciłem 2x250 zł - planowanie, docieranie gniazd zaworowych, frezowanie zaworów, wymiana uszczelniaczy. Żałuję, że prowadnic facet nie zrobił, ale podobno uznał że ok. Facet robi tego od groma i na porządnym sprzęcie.

Więc u mnie było 6 garków u ciebie chyba jest R5. Za planowanie biorą ok 50 zł. Dobra - ceny sprzed dwóch lat, ale to się nie zmienia, a i ostatnio rozmawiałem z tokarzem z okolic Mielca i mają aktualnie podobne ceny.

Nie rozumiem - nie masz kasy, a bierzesz się za pierścienie tłokowe? To ja czegoś nie kapuję, bo jak kiedyś była dyskusja na forum o remoncie pierścieni i głowicy to poniżej 4 000 - w warsztacie z pełnymi pomiarami wału itp - chyba nikt nie zeszedł. Zaoszczędzisz sporo na swojej robocie, ale przecież obróbkę maszynową musisz zlecić. Uszczelka pod głowicą a wymiana pierścieni to jak zrobić kisiel a usmażyć zraza drobiowego - i cenowo i roboczogodzinowo analogicznie to wychodzi.

Przy remoncie pierścieni nawet olej stary do wyrzucenia, a nowy po chyba 1000 do wymiany. Przy głowicy to nawet stary możesz zalać od nowa :mrgreen: Płynu nie polecam starego bo zawsze przy demontażu głowicy olej pójdzie do kanałów wodnych i po rozgrzaniu będziesz miał tłuste oczka w zbiorniczku :lol:

Chcesz zaoszczędzić - rób sam samą głowicę. Nie musisz demontować silnika, dajesz jedynie do planowania za 50 zł i skręcasz. Nawet śruby możesz dać stare - ja tak mam i odpukać 40 000 km nic się nie dzieje.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
cycu132
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: cycu132 »

co za porównania ...aż się człowiek głodny robi :ok:
no tak jak kasy nie ma - to nie ma :!: :roll: jeśli faktycznie to planowanie zamknęło by się w granicy 100zl to miałoby to jeszcze sens
No fakt pierścienie to było moje widzimisię musze przyznać 8-) na allegro jest promocja :!: :-D
przypuszczam że zmniejszyłoby to zużycie oleju...

Natomiast sednem sprawy jest (jak widać na początku tego tematu) doprowadzić silnik do sprawnego odpalania-bez szczekania na nie wszystkie cylindry, wyeliminowanie nadmiernego dymienia.

Wiem że to śmierdzi tandetą ale trudno mi to wytłumaczyć tak żeby wszyscy zrozumieli - mój samochód to totalny złom do czego się nie podchodzi to trzeba robić i kupować części, na dobrą sprawę to mija się z celem żeby taki samochód utrzymywać ale na lepszy znowu nie mam kasy a do tego jednak mam sentyment (te c4 mimo że są stare i tak jak moja zaniedbane to w jakiś sposób zwracają na siebie uwagę ludzi - co mnie często zaskakuje mają jakąś w sobie magie :lol: ) i tak zamyka się błędne koło jeżdżę dalej setą!!! :ok: no ale pewne rzeczy się toleruje do czasu i w końcu się nie wytrzymuje żeby tak samochód dymił albo tak odpalał jeszcze benzyniak... :-x
no i tak zapada decyzja o wymianie uszczelki, co do planowania to pewnie zrobię zależało mi na tym żeby jak najkrócej pozostawać bez samochodu a to wiadomo trzeba zawieść głowice pewnie tam jakaś kolejka itd.

Sory że taki poemat skleiłem w jednym zdaniu ale jak mam wene to zapominam o przecinkach :-D




widzę że w tym temacie nikt nic nie dodaje, a u mnie sprawy poszły do przodu więc podzielę się wiedzą może ktoś skorzysta ;-)

zgodnie z początkowymi planami wymieniłem uszczelkę głowicy i pierścienie
Co się okazuje ? (miałem do tego założyć oddzielny temat dla tych którzy planują wymiane uszczelki głowicy, mam nawet jakieś zdjęcia ale niech już będzie tu :-> )

Po wyjęciu głowicy zobaczyłem że stara uszczelka nie ma otworów tam gdzie są kanały wodne bloku i głowicy - po chwili sprawdziłem i nowa uszczelka też ich nie ma :shock: Było tylko otwory tam gdzie są okrągłe kanały średnicy 5mm można mówić "dodatkowe" natomiast główne gdzie wsadzić można prawie "dwa palce" :lol: zupełnie zamknięte :kwasny: pierwszy raz w życiu zobaczyłem takie zjawisko ;) kto zakładał wcześniej tą uszczelke na Boga ??? :zly: uszczelke w miejscu tych kanałów które zatykała była odznaczona i spuchnięta

w nowej uszczelce oczywiście wygryzłem otwory !

Dalej :)

cylindry (aż się zdziwiłem jak nowe :shock: ) no może przesadzam ale naprawdę na ten przebieg aż dziwne :idea:
za to pierścienie w tragicznym stanie - tłoki kałatały się aż ciężko to porównać z czymkolwiek :-/ ewidentnie przegrzane te pierścienie były - brak sprężystości przerwa na "zamku" pierścienia połowe mniejsza niż na nowym, wyginany pierścień we wszystkie strony nie pękał, średnica +/- (mierzone suwmiarką) 81mm gdzie nowy 82,5

po wymianie znikło dymienie a także odczuwam odzyskanie jakiejś części mocy :]
gdyby ktoś miał w planie taką robote a miał jakieś pytania to proszę (co wiem to powiem, bo ja zanim się wziołem za robote to nic nie znalazłem w necie na ten temat)
Ostatnio zmieniony 2014-10-15, 17:16 przez cycu132, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
deep
Mechanik
Mechanik
Posty: 176
Rejestracja: 2014-06-20, 10:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: DOA

Post autor: deep »

Ogólnie problem był już gdzieś kiedyś poruszany... czytałem o tym. Z tego co pamiętam to ponoć doszli do tego, że są 2 wersje uszczelek ale ręki nie dam sobie uciąć, bo czytałem to gdzieś z pół roku temu. W każdym razie nie jesteś ewenementem :-P Wyślij mi fotki na pw jak możesz - jestem ciekaw ja kto tam wygląda. Robiłeś coś poza wymianą uszczelki, planowaniem? Śruby nowe dałeś? Pierścienie jak rozumiem zrobiłeś? Jak długo się z tym bawiłeś i ile cię to wyniosło pieniędzy? ;)
Ostatnio zmieniony 2014-10-16, 20:58 przez deep, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 2.3E AAR Quattro 91' Sedan Blos
Honda Civic VI 1.4Is EJ9 96'
cycu132
Adept
Adept
Posty: 25
Rejestracja: 2013-12-25, 18:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zamość

Post autor: cycu132 »

wymieniłem tylko uszczelke pod głowicą - 95PLN uszczelke pokrywy zaworów - 45PLN pierścienie 5 x 50PLN (za komplet) na allegro po 15PLN są teraz takie same w promocji no ale trudno

No uszczelki mogą być różne ale ewenementem to był ten co założył taką uszczelkę zamykającą kanały wodne :lol:

zajęło mi to: sobota od 08:00 do 21:00 (rozebranie i wyciągnięcie pierwszego tłoka) z przerwą na posiłki
niedziela przestój (po Bożemu pierwszy dzień święcić) - po cichu w garażu troszkę czyściłem części ;-)
poniedziałek ogarnięcie pierścieni w sklepie - robota zaczęła się gdzieś ok 17:00
do 21:00 z przerwami na posiłki pirścienie założone i wtorek od 08:00 do 13:00
KONIEC :-D
z tym że przy niczym się nie śpieszyłem i robiliśmy we dwóch z moim tatuśkiem ;-)

zdjęcia zaraz pośle
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”