[S4-2.2T AAN] Cewki zapłonowe

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
trusiekeu
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2013-10-30, 20:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

[S4-2.2T AAN] Cewki zapłonowe

Post autor: trusiekeu »

Witam mam problem z moim autem otóż niedawno zaczął przerywać podczas jazdy, tracił moc nieraz więc oddałem auto do mechanika. I powiedział mi ze wszystko sprawdził wysuszył świece ale jeśli dalej bd miał problem to trzeba wymienić cewki zapłonowe. Widze po innych tematach, że wszyscy zachęcają do zmiany cewek z 2,2t na 2,0 tfsi. Problem jest w tym, że siedzę w niemczech i musze zamówić te cewki przez internet a nie mogę sobie pozwolić na pomyłke. Czy ktoś mogłby mi pomoc w znalezieniu odpowiedniej? czy jak kupie inne cewki nie ori to mechanik wymieni to bez problemu? Byłbym bardzo wdzieczny za pomoc.
Trusiekeu
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

czy bez problemu :?: Raczej nie bo do tego potrzebujesz jeszcze zrobić wiązkę i oczywiście potrzebujesz 5 wtyczek i parę gratów trzeba oryginalnych wyjąć spod maski
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

To nie działa P&P jeśli o to chodzi. Jeżeli ten mechanik ma zacięcie elektroniczne, to ze schematem w garści powinien sobie poradzić, jednak jak kolega wspomniał wtyczki/kostki są potrzebne i piny.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

trusiekeu pisze:Czy ktoś mogłby mi pomoc w znalezieniu odpowiedniej?
Beru ZSE 061 ;).
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

albo ZSE 033 :-P
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
trusiekeu
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2013-10-30, 20:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: trusiekeu »

Z gory wielkie dzieki za odp. Zostalo mi jeszcze znalesc jakies na internecie w miare tanie i drugie pytanie. Mogę wymienićtylko zepsuta czy raczej wymienic komplet 5?? pozdrawiam
Trusiekeu
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

trusiekeu, zmieniając układ zapłonowy na cewki TFSI to zmieniamy wszystkie 5 sztuk + wiązka do tego. Innej opcji nie ma, tak samo z wymianą jednej starej cewki na TFSI.

J.A.G, ZSE033, ZSE061 mają pinout taki sam, różnią się kolorem "czapeczki" i wysokością na niekorzyść ZSE033. Poza tym za czerwony kolor jest +15KM do mocy :lol:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kk84 pisze:wysokością na niekorzyść ZSE033
Raczej na korzyść, pod względem estetyki może i tak ale żywotności nie.
Dość delikatne cewki a raczej drivery FSI, im są zimniejsze, im dalej mają od głowicy i dekla tym lepiej, dlatego chociażby nie nakryłeś ich deklem 20V Turbo choć by na zse 061 naszedł :-P
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
trusiekeu
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2013-10-30, 20:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: trusiekeu »

Teraz to sam nie wiem które cewki wybrac. Na internecie patrzyłem w/g schematu auta to cewki BERU kosztuja od 450 zl a tutaj co panowie podaja to ok 100 zl. Skąd taka wielka różnica? Dzisiaj rozkręciłem dekiel i aktualnia posiadam cewki `znaczek audi` S4 034 905 105 BERU GERMANY 0 040 100 009. Czy moje objawy mogą pasować do uszkodzonych cewek? Dodam jeszcze, że turbina wczesniej wskakiwala na 0,3-0,4bara a teraz mam 0,7-0,9bara no i silnik nierówno chodzi.
Trusiekeu
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G pisze:im dalej mają od głowicy i dekla tym lepiej
Jacek, kurde ... o 4.5mm wysokości chcesz mi wykład robić :-P ?. Daruj se :].

trusiekeu, a weź no druhu VAG'a podepnij, zgraj błędy i wrzuć.
trusiekeu pisze:Na internecie patrzyłem w/g schematu auta to cewki BERU kosztuja od 450 zl a tutaj co panowie podaja to ok 100 zl.
Te po 450zyli to ori cewki, te po 100 zyli to cewki do zrobienia konwersji na coś nowszego. Jak widzisz za cenę jednej ori cewki masz praktycznie całą konwersję układu zapłonowego ....
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

trusiekeu pisze:Na internecie patrzyłem w/g schematu auta to cewki BERU kosztuja od 450 zl a tutaj co panowie podaja to ok 100 zl. Skąd taka wielka różnica?
Chyba nie zrozumiałeś do końca. Cewki za 450zł to oryginały do tego modelu i są drogie, bo bardzo wytrzymałe, auta już stare, mało tego było i tylko w tych silnikach stosowane.
Te cewki z TFSI za 100zł pochodzą od nowszych aut po 2003r, są tańsze między innymi dlatego, że są tak pospolite jak sosna w naszym kraju, od VW, Audi, Skodę po Seata i pewnie inne marki. One nie pasują normalnie, musisz pociąć, skręcić i polutować nową wiązkę/instalację do cewek. Co prawda ori cewkę za 450zł też będziesz musiał wlutować ale już bez przeróbek.
trusiekeu pisze:Czy moje objawy mogą pasować do uszkodzonych cewek? Dodam jeszcze, że turbina wczesniej wskakiwala na 0,3-0,4bara a teraz mam 0,7-0,9bara no i silnik nierówno chodzi.
Lista usterek do sprawdzenia jest długa... ale cewki pasują do tych objawów, co nie znaczy, że to na pewno one.
kk84 pisze:acek, kurde ... o 4.5mm wysokości chcesz mi wykład robić :-P ?. Daruj se :] .
Daruje ci i se sobie :mrgreen:

Żeby koledze nie mącić, jak zdecydujesz się na zmianę cewek na nowszy typ, weźmiesz w sklepie ZSE 061 lub 033, bez większej różnicy i znaczenia, Jak lubisz czerwony pod maską i lepszą estetykę weź 061 jak czarne ale deko wyższe 033, obie pasują i kosztują podobnie. Po zmianie zapomnij o założeniu pięknego dekla 20V Turbo :-(
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
trusiekeu
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2013-10-30, 20:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: trusiekeu »

To juz wszystko wiem :) z góry wielkie dzięki za pomoc :) A Które koledzy polecaja żeby zakupic? Koledzy wymieniali juz cewki?
Trusiekeu
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

trusiekeu,

JAG ma u siebie ZSE033, u mnie siedzą ZSE061
trusiekeu
Adept
Adept
Posty: 20
Rejestracja: 2013-10-30, 20:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: trusiekeu »

A czy stara kostka do cewek bedzie pasowała do nowych? czy musze szukac cewek razem z kostkami i kablami?? Bo widze ze te co panowie maja to sa bez wtyczek:/
Trusiekeu
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

nowe wtyczki i kable, całą stara wiązke wycinasz, wyrzucasz moduły i robisz nową od podstaw. Nowych wtyczek szukaj na allegro lub po sklepach motoryzacyjnych.
Jest 2.2, jest zabawa :D
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”