[S4-2.2T AAN] Cewki zapłonowe
-
- Adept
- Posty: 20
- Rejestracja: 2013-10-30, 20:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
[S4-2.2T AAN] Cewki zapłonowe
Witam mam problem z moim autem otóż niedawno zaczął przerywać podczas jazdy, tracił moc nieraz więc oddałem auto do mechanika. I powiedział mi ze wszystko sprawdził wysuszył świece ale jeśli dalej bd miał problem to trzeba wymienić cewki zapłonowe. Widze po innych tematach, że wszyscy zachęcają do zmiany cewek z 2,2t na 2,0 tfsi. Problem jest w tym, że siedzę w niemczech i musze zamówić te cewki przez internet a nie mogę sobie pozwolić na pomyłke. Czy ktoś mogłby mi pomoc w znalezieniu odpowiedniej? czy jak kupie inne cewki nie ori to mechanik wymieni to bez problemu? Byłbym bardzo wdzieczny za pomoc.
Trusiekeu
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
trusiekeu, zmieniając układ zapłonowy na cewki TFSI to zmieniamy wszystkie 5 sztuk + wiązka do tego. Innej opcji nie ma, tak samo z wymianą jednej starej cewki na TFSI.
J.A.G, ZSE033, ZSE061 mają pinout taki sam, różnią się kolorem "czapeczki" i wysokością na niekorzyść ZSE033. Poza tym za czerwony kolor jest +15KM do mocy
J.A.G, ZSE033, ZSE061 mają pinout taki sam, różnią się kolorem "czapeczki" i wysokością na niekorzyść ZSE033. Poza tym za czerwony kolor jest +15KM do mocy
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Raczej na korzyść, pod względem estetyki może i tak ale żywotności nie.kk84 pisze:wysokością na niekorzyść ZSE033
Dość delikatne cewki a raczej drivery FSI, im są zimniejsze, im dalej mają od głowicy i dekla tym lepiej, dlatego chociażby nie nakryłeś ich deklem 20V Turbo choć by na zse 061 naszedł
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 20
- Rejestracja: 2013-10-30, 20:25
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rzeszów
Teraz to sam nie wiem które cewki wybrac. Na internecie patrzyłem w/g schematu auta to cewki BERU kosztuja od 450 zl a tutaj co panowie podaja to ok 100 zl. Skąd taka wielka różnica? Dzisiaj rozkręciłem dekiel i aktualnia posiadam cewki `znaczek audi` S4 034 905 105 BERU GERMANY 0 040 100 009. Czy moje objawy mogą pasować do uszkodzonych cewek? Dodam jeszcze, że turbina wczesniej wskakiwala na 0,3-0,4bara a teraz mam 0,7-0,9bara no i silnik nierówno chodzi.
Trusiekeu
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Jacek, kurde ... o 4.5mm wysokości chcesz mi wykład robić ?. Daruj se .J.A.G pisze:im dalej mają od głowicy i dekla tym lepiej
trusiekeu, a weź no druhu VAG'a podepnij, zgraj błędy i wrzuć.
Te po 450zyli to ori cewki, te po 100 zyli to cewki do zrobienia konwersji na coś nowszego. Jak widzisz za cenę jednej ori cewki masz praktycznie całą konwersję układu zapłonowego ....trusiekeu pisze:Na internecie patrzyłem w/g schematu auta to cewki BERU kosztuja od 450 zl a tutaj co panowie podaja to ok 100 zl.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Chyba nie zrozumiałeś do końca. Cewki za 450zł to oryginały do tego modelu i są drogie, bo bardzo wytrzymałe, auta już stare, mało tego było i tylko w tych silnikach stosowane.trusiekeu pisze:Na internecie patrzyłem w/g schematu auta to cewki BERU kosztuja od 450 zl a tutaj co panowie podaja to ok 100 zl. Skąd taka wielka różnica?
Te cewki z TFSI za 100zł pochodzą od nowszych aut po 2003r, są tańsze między innymi dlatego, że są tak pospolite jak sosna w naszym kraju, od VW, Audi, Skodę po Seata i pewnie inne marki. One nie pasują normalnie, musisz pociąć, skręcić i polutować nową wiązkę/instalację do cewek. Co prawda ori cewkę za 450zł też będziesz musiał wlutować ale już bez przeróbek.
Lista usterek do sprawdzenia jest długa... ale cewki pasują do tych objawów, co nie znaczy, że to na pewno one.trusiekeu pisze:Czy moje objawy mogą pasować do uszkodzonych cewek? Dodam jeszcze, że turbina wczesniej wskakiwala na 0,3-0,4bara a teraz mam 0,7-0,9bara no i silnik nierówno chodzi.
Daruje ci i se sobiekk84 pisze:acek, kurde ... o 4.5mm wysokości chcesz mi wykład robić ?. Daruj se .
Żeby koledze nie mącić, jak zdecydujesz się na zmianę cewek na nowszy typ, weźmiesz w sklepie ZSE 061 lub 033, bez większej różnicy i znaczenia, Jak lubisz czerwony pod maską i lepszą estetykę weź 061 jak czarne ale deko wyższe 033, obie pasują i kosztują podobnie. Po zmianie zapomnij o założeniu pięknego dekla 20V Turbo
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13