Co odpowiada za podawanie napięcia na dodatkową pompkę elektryczną płynu chłodzącego?
Składałem auto po wymianie rozrządu, odpaliłem, pochodził z minutę, zgasiłem i słyszę, że coś syczy, bulgocze- pomyslałem zapowietrzony gdzieś jeszcze.
Po paru minutach z dodatkowej pompki poszedł dym i smród na cały garaż. Pompka była gorąca przez 15 minut, że nie mogłem jej dotknąć, a z wtyczki zasilającej wylała się woda kiedy ją odpiąłem.
Ale główne pytanie- skąd tam pojawił się prąd?
Wydzieliłem. J.A.G
[S4-2.2T AAN] Pompka dodatkowa, elektryczna, afterrun
-
- Adept
- Posty: 42
- Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Hajnówka
[S4-2.2T AAN] Pompka dodatkowa, elektryczna, afterrun
Ostatnio zmieniony 2014-02-18, 17:05 przez kuba2955, łącznie zmieniany 1 raz.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Termik w kolektorku wodnym obok 4-pina oraz przekaźnik afterrunu koło prawej stopy pasażera na słupku, nieopodal ECU - wysoka brązowa obudowa.kuba2955 pisze:co odpowiada za podawanie napięcia na dodatkową pompkę elektryczną płynu chłodzącego?
Pompka się rozszczelniła/popękała skoro z wtyczki poleciał płyn który defacto zrobił zwarcie stąd dym i smród.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Układ jest zabezpieczony bezpiecznikiem dziwne, że się nie przepalił chyba, że wstawiony jakiś większy 30A albo kawałek z drutu.kk84 pisze:poleciał płyn który defacto zrobił zwarcie stąd dym i smród.
Jeśli nie przepaliło bezpiecznika znaczy to, że był to mały prąd ale czy mógł on spowodować aż taki skutek, dym i smród?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
J.A.G, Bezpiecznik z ustawy na zabezpieczenie obwodu afterrunu ma wartość 15A (bezpiecznik zabezpiecza pompkę i przekaźnik, wentylator ma swój bezpiecznik na słupku obok lewej stopy kierowcy), nie musiało wcale tyle prądu płynąć żeby wygenerować efekty wizualno zapachowe pt. dym i smród . Generalnie to ciekawa sprawa żeby po minucie kolektorek wodny miał 110*C i wyzwolił układ afterrunu.
-
- Adept
- Posty: 44
- Rejestracja: 2012-03-06, 18:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
to jest przecież normalne, bo w momencie gdy włączasz silnik nie pracuje pompa wody i nie ma chłodzenia, a silnik jest cieplejszy niż płyn chłodzący i dlatego czasem dobija to 110*C i włącza się pompka z wentylatoremkk84 pisze:Generalnie to ciekawa sprawa żeby po minucie kolektorek wodny miał 110*C i wyzwolił układ afterrunu.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
wujek_maciej, powoli. Rozrządu i innych prac raczej nie robi się na gorącym silniku (prócz wymiany oleju ).
Wg. tego co piszesz to pompka i wiatrak powinny startować chwilę po włączeniu silnika jak rozgrzany w głowicy płyn dopiero co ruszy w kierunku chłodnicy.
Co by nie offtopować, tutaj opis afterrunu od podszewki : http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21503.phtml
Dodatkowa czy zasadnicza ?. Zasadnicza to raczej zawsze . Dodatkowa po wyzwoleniu afterrunem (skrót myślowy).wujek_maciej pisze: w momencie gdy włączasz silnik nie pracuje pompa wody
No ale nie w minutę po włączeniu silnika. Bez przesady, znowu.wujek_maciej pisze:dlatego czasem dobija to 110*C i włącza się pompka z wentylatorem
Wg. tego co piszesz to pompka i wiatrak powinny startować chwilę po włączeniu silnika jak rozgrzany w głowicy płyn dopiero co ruszy w kierunku chłodnicy.
Co by nie offtopować, tutaj opis afterrunu od podszewki : http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21503.phtml
-
- Adept
- Posty: 44
- Rejestracja: 2012-03-06, 18:56
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: z nienacka
tu właśnie bez przesady jest nie ma obiegu wody wymuszonego pompą wody (tą z rozrządu) a silnik generuje jeszcze ciepło, dlatego w upalne dni potrafi się afterrun włączyć (pompka+wiatrak)No ale nie w minutę po włączeniu silnika. Bez przesady, znowu.
płyn tak szybko nie nagrzewa się do temp 110*C by wzbudzić czujnik after'a. Cały czas jest mielony przez mechaniczną pompę wodyWg. tego co piszesz to pompka i wiatrak powinny startować chwilę po włączeniu silnika jak rozgrzany w głowicy płyn dopiero co ruszy w kierunku chłodnicy.
a temat z quattorwold jak mówisz wyczerpany do cna