[S4-2.2T AAN] Pompka dodatkowa, elektryczna, afterrun

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
kuba2955
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2012-12-24, 13:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka

[S4-2.2T AAN] Pompka dodatkowa, elektryczna, afterrun

Post autor: kuba2955 »

Co odpowiada za podawanie napięcia na dodatkową pompkę elektryczną płynu chłodzącego?
Składałem auto po wymianie rozrządu, odpaliłem, pochodził z minutę, zgasiłem i słyszę, że coś syczy, bulgocze- pomyslałem zapowietrzony gdzieś jeszcze.
Po paru minutach z dodatkowej pompki poszedł dym i smród na cały garaż. Pompka była gorąca przez 15 minut, że nie mogłem jej dotknąć, a z wtyczki zasilającej wylała się woda kiedy ją odpiąłem.
Ale główne pytanie- skąd tam pojawił się prąd? :shock:

Wydzieliłem. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2014-02-18, 17:05 przez kuba2955, łącznie zmieniany 1 raz.
s4 aan mtm +2xacr01+hana
NIE kupuj wahaczy meyle hd- badziewie z 4 letnią gwarancją, której nikt nie uznaje!
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

kuba2955 pisze:co odpowiada za podawanie napięcia na dodatkową pompkę elektryczną płynu chłodzącego?
Termik w kolektorku wodnym obok 4-pina oraz przekaźnik afterrunu koło prawej stopy pasażera na słupku, nieopodal ECU - wysoka brązowa obudowa.
Pompka się rozszczelniła/popękała skoro z wtyczki poleciał płyn który defacto zrobił zwarcie stąd dym i smród.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kk84 pisze:poleciał płyn który defacto zrobił zwarcie stąd dym i smród.
Układ jest zabezpieczony bezpiecznikiem dziwne, że się nie przepalił chyba, że wstawiony jakiś większy 30A albo kawałek z drutu.
Jeśli nie przepaliło bezpiecznika znaczy to, że był to mały prąd ale czy mógł on spowodować aż taki skutek, dym i smród?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

J.A.G, Bezpiecznik z ustawy na zabezpieczenie obwodu afterrunu ma wartość 15A (bezpiecznik zabezpiecza pompkę i przekaźnik, wentylator ma swój bezpiecznik na słupku obok lewej stopy kierowcy), nie musiało wcale tyle prądu płynąć żeby wygenerować efekty wizualno zapachowe pt. dym i smród :-P. Generalnie to ciekawa sprawa żeby po minucie kolektorek wodny miał 110*C i wyzwolił układ afterrunu.
wujek_maciej
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2012-03-06, 18:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: wujek_maciej »

kk84 pisze:Generalnie to ciekawa sprawa żeby po minucie kolektorek wodny miał 110*C i wyzwolił układ afterrunu.
to jest przecież normalne, bo w momencie gdy włączasz silnik nie pracuje pompa wody i nie ma chłodzenia, a silnik jest cieplejszy niż płyn chłodzący i dlatego czasem dobija to 110*C i włącza się pompka z wentylatorem :)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

wujek_maciej, powoli. Rozrządu i innych prac raczej nie robi się na gorącym silniku (prócz wymiany oleju :P ).
wujek_maciej pisze: w momencie gdy włączasz silnik nie pracuje pompa wody
Dodatkowa czy zasadnicza ?. Zasadnicza to raczej zawsze :]. Dodatkowa po wyzwoleniu afterrunem (skrót myślowy).
wujek_maciej pisze:dlatego czasem dobija to 110*C i włącza się pompka z wentylatorem
No ale nie w minutę po włączeniu silnika. Bez przesady, znowu.

Wg. tego co piszesz to pompka i wiatrak powinny startować chwilę po włączeniu silnika jak rozgrzany w głowicy płyn dopiero co ruszy w kierunku chłodnicy.

Co by nie offtopować, tutaj opis afterrunu od podszewki : http://forums.quattroworld.com/s4s6/msgs/21503.phtml
wujek_maciej
Adept
Adept
Posty: 44
Rejestracja: 2012-03-06, 18:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: wujek_maciej »

No ale nie w minutę po włączeniu silnika. Bez przesady, znowu.
tu właśnie bez przesady jest ;) nie ma obiegu wody wymuszonego pompą wody (tą z rozrządu) a silnik generuje jeszcze ciepło, dlatego w upalne dni potrafi się afterrun włączyć (pompka+wiatrak)
Wg. tego co piszesz to pompka i wiatrak powinny startować chwilę po włączeniu silnika jak rozgrzany w głowicy płyn dopiero co ruszy w kierunku chłodnicy.
płyn tak szybko nie nagrzewa się do temp 110*C by wzbudzić czujnik after'a. Cały czas jest mielony przez mechaniczną pompę wody :)

a temat z quattorwold jak mówisz wyczerpany do cna :)
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Pass. Kończymy Kubie offtopować w temacie.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”