[100-2.3 AAR] Ukręcony wałek rozrządu

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Dariusss, zdjęcie głowicy Cie i tak czeka. Nie rób nic, nie kręć silnikiem bo możesz pogorszyć sprawę. Demontuj głowice, koniec kropka.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Koniec OT. Myślę że kolega został poinformowany wystarczająco.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Dariusss
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2013-12-23, 17:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielce

Post autor: Dariusss »

Dzięki za rady, jutro zabieram sie za zdjęcie głowicy. Jestem niemal że pewny ze problem tkwi w zaworach.
Dariusss
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2013-12-23, 17:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielce

Post autor: Dariusss »

Witam. Głowica została sciągnieta. Jestem zaskoczony, przepalona uszczelka pod głowicą oraz przepalona głowica pomiedzy 4 a 5 cylindrem. Szczelina 1 cm szerokosci i prawie 1 cm głębokości. Czy wie ktos czy opłaca sie spawać tą głowice? oddałem ją znajomemu i mówi ze będzie ciężko coś z niej jeszcze zrobic
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Dariusss, taniej, łatwiej i szybciej poszukać używki.
Dariusss
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2013-12-23, 17:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielce

Post autor: Dariusss »

spawanie oraz szlifowanie bedzie mnie kosztowac 100 zl i nie wiem teraz co robic z tym, dodam że głowica jakies 2 miesiące temu miała docierane wszystkie gniazda zaworowe
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Jak masz magika który to wszystko ogarnie, to naprawiaj
Mowa o sprawdzeniu płaszcza, jeżeli coś potrzeba pospawać, to pospawać(nie pokleksować), splanować(jeśli będzie z czego), wałek wyosiować i montować na blok.
Oczywiście blok do sprawdzenia liniałem(też może być krzywy).
Szklanki dawaj nowe, zawory po gongu napewno je wbiły.

Ps. Mojej głowicy po zerwanym pasku rozrządu, nie dało się reanimować. Ktoś ją wcześniej "naprawiał" po zerwanych górach od szklanek(napawanie dziur i obróbka kamieniem na wiertarce) i była mocno spękana. Kupiłem sam korpus, nowe prowadnice, popychacze, uszczelniacze, zawory, mój wałek rozrządu+osiowanie.
Troche kosztowało,, ale było warto:) Silnik chodzi jak zegarek
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Dariusss
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2013-12-23, 17:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielce

Post autor: Dariusss »

Witam ponownie. Głowica pospawana, splanowana, wymienione wszystkie szklanki, dotarte gniazda zaworowe, wymienione zawory, ale niestety stanąłem na uszczelce głowicy. Mianowicie zakupiłem uszczelkę i niestety nie posiada ona odpowiedniej ilości otworów na kanały wodne. Co z tym zrobić ? Czy mogę zakładać taką uszczelkę? Oto zdjęcie głowicy oraz uszczelki. Obrazek Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-19, 11:14 przez Dariusss, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dariusss pisze:Co z tym zrobić ?
Najlepiej w ogóle wymienić uszczelkę :-P
Zakładać albo dla spokoju ducha nawiercić sobie te brakujące otwory. Kiedyś to samo przerabiałem w 1.9D R4. Czy te otwory były nawiercone czy nie, praktycznie to nie wpływało na temp ani nagrzewanie silnika.
To jest materiałowa uszczelka nie metalowa? Jak materiał to tym bardziej sobie nawierć gdzie ich nie ma.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Dariusss
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2013-12-23, 17:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielce

Post autor: Dariusss »

Dzięki za radę. Właśnie myślałem nawiercić otwory w niej bo to materiałowa uszczelka. Przejrzałem wszystkie sklepy i w żadnym nie ma takiej uszczelki w której byłyby wszystkie otwory na kanały wodne
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Nie zawsze wszystkie otwory w uszczelce pokrywają sie z otworami w głowicy.
Porównaj ze starą uszczelką :ok:
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Dariusss
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2013-12-23, 17:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielce

Post autor: Dariusss »

W starej uszczelce były wszystkie otwory, natomiast w nowej ich nie ma i nigdzie nie mogę dostać takiej uszczelki żeby były wszystkie otwory na kanały wodne.
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

No to przymierz na głowice nową uszczelke i zobacz czy kryją sie kanały wodne te duże i małe między cylindrami, zwróć też uwage na kanał zasilający głowice w olej.
Jak sie pokrywają to montuj głowice zgodnie z instrukcją załączoną do uszczelki.
Sprawdź blok pod względem odkształceń, dobrze wyczyść przed ponownym składaniem, przegwintuj dziury pod szpilki,wydmuchaj z nich syf po poprawieniu gwintów,resztki oleju i płynu chłodniczego.
I nie ma bata- musi być okej :mrgreen:
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Dariusss
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2013-12-23, 17:59
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielce

Post autor: Dariusss »

Głowica zamontowana. Ciśnienie na cylindrach 11.5-12 . Natomiast pojawił się mały problem. Samochód bardzo nie równo pracuje na benzynie, a na lpg idealnie. Co może być przyczyna tego?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”