[S6-2.2T AAN] Szarpie, nie pali na wszystkie gary po wymiani
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Po co szukać dalej, masz na 100% przynajmniej MAF na wykończeniu lub jego połączenia a szukasz dalej. MAF ma największy wpływ na dawkę podawanego paliwa, jeśli zawyża, zaniża lub nie wskazuje żadnego pomiaru, to dawka paliwa będzie skasztaniona, tym bardziej przy WOT. Do tego dochodzi LPG, jak się domyślam, na pewno nie wyregulowane jak się należy.
Mówisz że MAF masz walnięty od kiedy kupiłeś, jeździsz tak naprawdę z uszkodzonym osprzętem silnika, który tak naprawdę jest bardzo wymagający, nie wybacza dziur w dolocie, MAF, MAP, N75, DV czy WG. Wszytko musi grać i działać, inaczej nici z przyjemnej jazdy.
Mówisz że MAF masz walnięty od kiedy kupiłeś, jeździsz tak naprawdę z uszkodzonym osprzętem silnika, który tak naprawdę jest bardzo wymagający, nie wybacza dziur w dolocie, MAF, MAP, N75, DV czy WG. Wszytko musi grać i działać, inaczej nici z przyjemnej jazdy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
skoro do tej pory uwalona przepływka nie robiła mi problemów to dlaczego teraz miała by mi zrobić bałagan hmm?J.A.G pisze:Po co szukać dalej, masz na 100% przynajmniej MAF na wykończeniu lub jego połączenia a szukasz dalej. MAF ma największy wpływ na dawkę podawanego paliwa, jeśli zawyża, zaniża lub nie wskazuje żadnego pomiaru, to dawka paliwa będzie skasztaniona, tym bardziej przy WOT. Do tego dochodzi LPG, jak się domyślam, na pewno nie wyregulowane jak się należy.
Mówisz że MAF masz walnięty od kiedy kupiłeś, jeździsz tak naprawdę z uszkodzonym osprzętem silnika, który tak naprawdę jest bardzo wymagający, nie wybacza dziur w dolocie, MAF, MAP, N75, DV czy WG. Wszytko musi grać i działać, inaczej nici z przyjemnej jazdy.
Nawet jeżeli to prawda to skąd mam mieć 100 procentową pewność, że nie wywalę kasy w błoto (to nie są tanie rzeczy i wcale nie tak łatwo dostępne )
Panowie chciał bym mieć pewność, że to jest to, są jeszcze jakieś sposoby na sprawdzenie tej mendy?
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Bez przepływki ECU nie jest w stanie kontrolować dokładnie składu mieszanki a korzystając jedynie z sygnału lambdy może korygować skład mieszanki, nie wie ile powietrza trafia do cylindrów etc.gruby pisze:skoro do tej pory uwalona przepływka nie robiła mi problemów to dlaczego teraz miała by mi zrobić bałagan hmm?
Nawet jeżeli to prawda to skąd mam mieć 100 procentową pewność, że nie wywalę kasy w błoto
Poszukaj w okolicy kogoś kto ma zdrowe 2.2T i podmień na chwilę przepływkę.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Kolega bolec czyta tematy a nie ostatnie strony Powrót do starych świec był.
Może kiedyś dawał jakikolwiek sygnał a teraz żadnego. Może to zbieg okoliczności, może POSy dają ciała przy pałowaniu, może faktycznie świece podrobione, może, przyczyn jest wiele.
KK84, miałem świece NGK na starych ori cewkach i nowych FSI/TFSI, bez znaczącej różnicy.
Zapytam z ciekawości, jeździłeś w 100% zdrowym AAN, że jesteś tak przekonany o braku wpływu MAF na pracę silnika? Jeśli tak, to po co go producent przewidział, żeby ci błędy tylko wyskakiwały i denerwowały, czy jednak po coś to ustrojstwo jest?gruby pisze:skoro do tej pory uwalona przepływka nie robiła mi problemów to dlaczego teraz miała by mi zrobić bałagan hmm?
Może kiedyś dawał jakikolwiek sygnał a teraz żadnego. Może to zbieg okoliczności, może POSy dają ciała przy pałowaniu, może faktycznie świece podrobione, może, przyczyn jest wiele.
Tego nigdy nie wiesz, tym bardziej po diagnozie przez internetowe forum. Nie raz i nie dwa wtopiło się kasę a problem leżał gdzie indziej. Najprościej i najtaniej, to wydać kilka zł na paliwo i podjechać do chcącego pomóc kolegi z forum na podmianę kilku podzespołów ze zdrowego w miarę osprzętu rzecz jasna.gruby pisze:skąd mam mieć 100 procentową pewność, że nie wywalę kasy w błoto
KK84, miałem świece NGK na starych ori cewkach i nowych FSI/TFSI, bez znaczącej różnicy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
No nie jeździłemJ.A.G pisze:Zapytam z ciekawości, jeździłeś w 100% zdrowym AAN, że jesteś tak przekonany o braku wpływu MAF na pracę silnika? Jeśli tak, to po co go producent przewidział, żeby ci błędy tylko wyskakiwały i denerwowały, czy jednak po coś to ustrojstwo jest?
Może kiedyś dawał jakikolwiek sygnał a teraz żadnego. Może to zbieg okoliczności, może POSy dają ciała przy pałowaniu, może faktycznie świece podrobione, może, przyczyn jest wiele.Tego nigdy nie wiesz, tym bardziej po diagnozie przez internetowe forum. Nie raz i nie dwa wtopiło się kasę a problem leżał gdzie indziej. Najprościej i najtaniej, to wydać kilka zł na paliwo i podjechać do chcącego pomóc kolegi z forum na podmianę kilku podzespołów ze zdrowego w miarę osprzętu rzecz jasna.gruby pisze:skąd mam mieć 100 procentową pewność, że nie wywalę kasy w błoto
KK84, miałem świece NGK na starych ori cewkach i nowych FSI/TFSI, bez znaczącej różnicy.
Jest ktoś z Lubuskiego albo województw sąsiadujących posiadający sprawne 2.2 t AAN?
[ Dodano: 2013-12-16, 11:23 ]
Nowe wiadomości:
W nocy wyjąłem przepływomierz, umyłem OKS-em 2661 (środek do szybkiego czyszczenia) a następnie wszystkie styki prysnąłem OKS-em 2621 (do czyszczenia styków elektrycznych)
Przepływka odżyła wskazuje 0,57 V na zapłonie, po odpaleniu 2,5 , a przy dodawaniu gazu wartość rośnie.
Szukam dalej, ok 14 wymienię kostkę stacyjki, podejrzewam że gubi ona napięcie (skoro jest uszkodzona to może ona robi mi psikusy)
W dwóch słowach "szukam dalej" będę drążył aż nie znajdę, a o wynikach poinformuję.
No i dzięki za dotychczasowe podpowiedzi.
[ Dodano: 2013-12-16, 17:21 ]
Lipa, dalej to samo.
Stawiam na którąś cewkę (może na wysokich zaczyna padać) ale zacznę chyba od kupienia nowego kompletu świec...
Ostatnio zmieniony 2013-12-16, 12:17 przez gruby, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Prędzej bym zmienił cewki na TFSI ale skoro na pewno stało się to po zmianie świec to zacznij od świec, weź tym razem Boscha o prawidłowym oznaczeniu.gruby pisze:zacznę chyba od kupienia nowego kompletu świec...
Tak sobie myślę czy aby coś ci do komory spalania nie wpadło jak ten gwint był tak zmielony i czy te coś teraz nie podpiera ci zaworu(ów) w gnieździe...
Kompresję zmierz dla pewności, to chwila i żaden koszt.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
J.A.G, wątpie bo wszystko zostało na gwincie świec, po za tym przekreciłem silnikiem dla pewności bez świec, żeby wszystko wydmuchało ale sprawdzę przy okazji wymiany świeczek.
[ Dodano: 2013-12-17, 18:04 ]
Nie wiedziałem już co mam robić więc postanowiłem pobawić się przerwą na nowych świecach zapłonowych....
oryginalnie miały 0,75 mm, ja stjuningowałem je do 0,50 mm
(pomyślałem, że w ten sposób odciążę trochę cewki bo mniejsza iskra to mniejszy prą itd.)
kapryśny AAN zaczął się wkręcać bez szarpania (jakieś delikatne nie za każdym razem odczuwalne) jedzie, przyspiesza no szatan ale...
wydaje mi się, że to tylko "smarowanie syfa kremem" bo na wolnych trochę kuleje, odpala jak odpalał czyli męczy się i nie wiem czy nie jest tylko kwestią czasu to, że któraś cewka się wyłoży
Narazie czekam bo nie jestem w stanie twierdzić, która cewka robi mi bałagan
Jest jakiś opis jak co z czym odnośnie tej zamiany? chodzi mi o jakaś instrukcję najlepiej krok po kroku bo elektryk ze mnie żadenPrędzej bym zmienił cewki na TFSI ale skoro na pewno stało się to po zmianie świec to zacznij od świec, weź tym razem Boscha o prawidłowym oznaczeniu.
[ Dodano: 2013-12-17, 18:04 ]
Nie wiedziałem już co mam robić więc postanowiłem pobawić się przerwą na nowych świecach zapłonowych....
oryginalnie miały 0,75 mm, ja stjuningowałem je do 0,50 mm
(pomyślałem, że w ten sposób odciążę trochę cewki bo mniejsza iskra to mniejszy prą itd.)
kapryśny AAN zaczął się wkręcać bez szarpania (jakieś delikatne nie za każdym razem odczuwalne) jedzie, przyspiesza no szatan ale...
wydaje mi się, że to tylko "smarowanie syfa kremem" bo na wolnych trochę kuleje, odpala jak odpalał czyli męczy się i nie wiem czy nie jest tylko kwestią czasu to, że któraś cewka się wyłoży
Narazie czekam bo nie jestem w stanie twierdzić, która cewka robi mi bałagan
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Na wujku google'u. Konkretniej : http://forums.audiworld.com/showthread.php?t=2159525gruby pisze: powiedzcie proszę tylko gdzie szukać opisu do tej adaptacji?
PDF : http://www.audiclubsa.org.za/yabb25/Att ... ctions.pdf
Ostatnio zmieniony 2013-12-19, 09:24 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
Dzięki wielkie kk84,
Na razie wstrzymam się z adaptacją ponieważ audi jeździ, po zmianie przerwy objawy się odwróciły, czyli tym razem jak powoli dodaje gazu to szarpie a jak momentalnie wcisnę do deski idzie jak zła.
Urodziło się teraz w mojej głowie pytanie czy wina nie leży po stronie mieszanki paliwowo-powietrznej, będę obserwował i analizował, tego nie da się załatwić w jeden wieczór
Póki co dzięki za pomoc
Na razie wstrzymam się z adaptacją ponieważ audi jeździ, po zmianie przerwy objawy się odwróciły, czyli tym razem jak powoli dodaje gazu to szarpie a jak momentalnie wcisnę do deski idzie jak zła.
Urodziło się teraz w mojej głowie pytanie czy wina nie leży po stronie mieszanki paliwowo-powietrznej, będę obserwował i analizował, tego nie da się załatwić w jeden wieczór
Póki co dzięki za pomoc