[S6-2.2T AAN] Szarpie, nie pali na wszystkie gary po wymiani
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
[S6-2.2T AAN] Szarpie, nie pali na wszystkie gary po wymiani
Witam
Dzisiaj wymieniłem świece na nowe NGK i pojawił się problem, auto raz chodzi dobrze a raz nierówno chodzi na wolnych obrotach, przy wciskaniu gazu do deski pracuję ociężale jak by się dusił, ma też takie momenty, że na wysokich obrotach ( 5 do 7 tys.) nagle zaczyna "jechać"
Pytanie czy któraś z nowych świec może być uszkodzona?
Czy mogła nagle klęknąć jedna z cewek?
Dodam, że mam wrażenie jak by silnik pracował na 4 cylindrach.
Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi bo ja już głupieję.
Z góry dzieki
Dzisiaj wymieniłem świece na nowe NGK i pojawił się problem, auto raz chodzi dobrze a raz nierówno chodzi na wolnych obrotach, przy wciskaniu gazu do deski pracuję ociężale jak by się dusił, ma też takie momenty, że na wysokich obrotach ( 5 do 7 tys.) nagle zaczyna "jechać"
Pytanie czy któraś z nowych świec może być uszkodzona?
Czy mogła nagle klęknąć jedna z cewek?
Dodam, że mam wrażenie jak by silnik pracował na 4 cylindrach.
Proszę o jakiekolwiek podpowiedzi bo ja już głupieję.
Z góry dzieki
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
gruby, to ja nie wiem hehe. Można by fajki cewek przejrzeć czy są ok.
Taka moja mała dygresja - właśnie dlatego jak przeważająca większość przeskoczyłem na cewki od TFSI - widząc koszt ori cewek aż dreszczy dostawałem.
Skoro po wymianie świec to się przytrafiło to albo świec, fajki, cewki lub przewody w miejscu "wyjścia" spod dekla. Ewentualnie co praktyka pokazała - G40 kuleje.
Dla spokoju ducha mojego i Twojego zerknij VAG'iem czy w ECU nie ma jakichś niespodzianek.
Taka moja mała dygresja - właśnie dlatego jak przeważająca większość przeskoczyłem na cewki od TFSI - widząc koszt ori cewek aż dreszczy dostawałem.
Skoro po wymianie świec to się przytrafiło to albo świec, fajki, cewki lub przewody w miejscu "wyjścia" spod dekla. Ewentualnie co praktyka pokazała - G40 kuleje.
Dla spokoju ducha mojego i Twojego zerknij VAG'iem czy w ECU nie ma jakichś niespodzianek.
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
Kurcze jeszcze przed chwila byłem sprawdzić te przewody i wyglądają dobrze, są elastyczne i całe... jeden kabel wygląda na urwany, chodzi mi o ten chyba masowy bo przykręcony jest masy silnika
Jutro postaram się ogarnąć i dam znać co i jak
Silnik kuleje na wolnych, jak mu przyłożę to działa jak powinien, podczas jazdy sprawa się komplikuje bo jeżeli delikatnie dodaje gazu to nie chodzi jak traktor i ciągnie do przodu, dopiero po pałowanku aż mi budą trzęsie...
Jutro postaram się ogarnąć i dam znać co i jak
Silnik kuleje na wolnych, jak mu przyłożę to działa jak powinien, podczas jazdy sprawa się komplikuje bo jeżeli delikatnie dodaje gazu to nie chodzi jak traktor i ciągnie do przodu, dopiero po pałowanku aż mi budą trzęsie...
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Mieć na pewno ma, dekiel aż tak dobrej masy może nie mieć i po to jest dana masa dalej. Urwało się to jak zmieniałeś świece? Miałem świece NGK, teraz Bosch i jakoś specjalnie różnicy żadnej nie widzę. Może cewka ci pada od, jakby nie było, bardziej wymagających świec z większą szczelną, większej energii trzeba na wyładowanie.gruby pisze:przewód masowy nie bedzie miał z tym nic wspólnego? co by było gdyby go nie było?
Wracałeś do starych świec?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
Sprawdzałem przed chwilą wszystko jeszcze raz (fajki, przewody, nie wiem jak sprawdzić cewki ) z błędów wyskoczyły 3:
- 517: Styk pełnego otwarcia przepustnicy (F81)
- 537:Układ sterowania sondy Lambda > / bogata mieszanka
- 553: Przepływomierz masowy powietrza MAF lub VAF (G70)
Pierwsze 2 wykasowałem, został przepływomierz, w ogóle to te błędy miałem odkąd kupiłem audi.
W sumie tak sobie teraz myślę, że może ta lambda robi mi bałagan, problemy z odpalaniem na zimnym mam od kiedy pamiętam...
Dodam jeszcze,że mam założone LPG (objawy takie same na benzynie i na gazie)
J.A.G, nie wracałem do starych świec ponieważ nie mam takiej możliwości...
stare świece wykręcałem chyba z godzinę bo tak były zapieczone, każda z nich zerwała mi kawałek gwintu z głowicy, a przy tym te kawałki zostały na lekko przeciągniętym gwincie starych świec, ja się po postu boję wkręcić te stare świece....
- 517: Styk pełnego otwarcia przepustnicy (F81)
- 537:Układ sterowania sondy Lambda > / bogata mieszanka
- 553: Przepływomierz masowy powietrza MAF lub VAF (G70)
Pierwsze 2 wykasowałem, został przepływomierz, w ogóle to te błędy miałem odkąd kupiłem audi.
W sumie tak sobie teraz myślę, że może ta lambda robi mi bałagan, problemy z odpalaniem na zimnym mam od kiedy pamiętam...
Dodam jeszcze,że mam założone LPG (objawy takie same na benzynie i na gazie)
J.A.G, nie wracałem do starych świec ponieważ nie mam takiej możliwości...
stare świece wykręcałem chyba z godzinę bo tak były zapieczone, każda z nich zerwała mi kawałek gwintu z głowicy, a przy tym te kawałki zostały na lekko przeciągniętym gwincie starych świec, ja się po postu boję wkręcić te stare świece....
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Nie było by iskry . Ten przewód masowy to masa po stronie wysokiego napięcia każdej cewki i radzę zadbać o jego dobry kontakt z masą.gruby pisze:ten przewód masowy nie bedzie miał z tym nic wspólnego? co by było gdyby go nie było?
Dobra koncepcjaJ.A.G pisze:Wracałeś do starych świec?
Na ori cewkach czy po konwersji ?.J.A.G pisze:Miałem świece NGK, teraz Bosch
Do DOKŁADNEGO wyczyszczenia złącze przepływki, sprawdzenie pinów i ewentualnie ich dociśnięcie wkrętakiem przy podłączaniu. Jeżeli nadal błędy o składzie mieszanki i MAF wyskoczą (po czyszczeniu złącza) to gdzieś jest nieszczelność w dolocie. Jacek już napisał co w tym wypadku zrobić należy. Przepływkę też możesz wymyć w alkoholu izopropylowym, można zdziwić się ile "towaru" przepuszcza dalej filtr powietrza .gruby pisze:- 537:Układ sterowania sondy Lambda > / bogata mieszanka
- 553: Przepływomierz masowy powietrza MAF lub VAF (G70)
Co do błędu MAF, zdejmij na 5 minut klemę z aku, podłącz się i spróbuj skasować jeżeli pozostał zapisany w pamięci ECU.
0.1mm raczej nie spowodowało takich kwiatków u kolegi.gruby pisze:przerwa na elektrodzie boscha wynosiła 0,65 a NGK 0,75
-
- Mechanik
- Posty: 107
- Rejestracja: 2012-12-23, 20:48
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Zielona Góra
Dzisiaj przed wyjazdem do pracy wypiąłem sondę lambdę i w zachowaniu auta kompletnie nic się nie zmieniło. Jedyne co mogę zrobić na szybko to wykręcić sondę, wyczyścić i sprawdzić co stanie się po jej włożeniu.
Może spróbuje też z tymi starymi świecami ale to będzie ryzykowne
(jak okaże się że to świece to chyba to chyba wybuchnę, to nie są tanie rzeczy )
Co jeszcze zauważyłem kiedy powoli dodaję gazu silnik pracuje idealnie i ciągnie do przodu, dopiero przy pełnym "bucie" zaczyna wierzgać....
Może spróbuje też z tymi starymi świecami ale to będzie ryzykowne
(jak okaże się że to świece to chyba to chyba wybuchnę, to nie są tanie rzeczy )
Co jeszcze zauważyłem kiedy powoli dodaję gazu silnik pracuje idealnie i ciągnie do przodu, dopiero przy pełnym "bucie" zaczyna wierzgać....
-
- Mechanik
- Posty: 241
- Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Lublin
Sprawdź piny przy wtyczce modułu zapłonowego. Mogły się wysunąć przy zdejmowaniu dekla. A najlepiej jeśli wiesz który gar na wolnych kuleje, to podmień wtyczki do modułu i zobacz czy jest zmiana.
Świec nie podejrzewam, bo te na wolnych by pracowały dobrze a dopiero pod obciążeniem by wypadały zapłony. U ciebie jest odwrotnie.
Świec nie podejrzewam, bo te na wolnych by pracowały dobrze a dopiero pod obciążeniem by wypadały zapłony. U ciebie jest odwrotnie.
-
- Czeladnik
- Posty: 82
- Rejestracja: 2013-07-07, 11:26
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mainburg
Przy pracy na biegu jałowym iskra ma większą temperaturę bo jest większe napięcie na świecy z cewki, pomimo ssania i większej dawki paliwa mieszanka jest odpalana. Podczas gwałtownego przyśpieszenia mieszanka jest "mokra" i to powoduje zwiększona wytrzymałość powietrza na przebicie- miałem z tego laborkę na uczelni. Jak przyśpiesza powoli to jest ok bo mieszanka jest "suchsza" i stąd nie ma problemu żeby ją odpalić. Moim zdaniem świece są za "zimne" gdyż mają za duży odstęp albo po prostu są jakieś ch..
Ostatnio zmieniony 2013-12-12, 15:57 przez platnerz, łącznie zmieniany 1 raz.