[S6-2.2T AAN] Stroker
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
wolfik0, nie taka chwila. Do przyszłego ogólnopolskiego nie dam rady. Chce auto lakierniczo blacharsko podciągnąć bliżej tego jak bym chciał aby wyglądało.
Lakiernik, blacharz, chcę fele pomalować na czarny połysk, kupić kute korby do projektu i całą masę innych pierdół, wystroić 2.5L motor ... lekką ręką z 20 kPLN potrzebne a na sponsora nie ma szans hehe.
Lakiernik, blacharz, chcę fele pomalować na czarny połysk, kupić kute korby do projektu i całą masę innych pierdół, wystroić 2.5L motor ... lekką ręką z 20 kPLN potrzebne a na sponsora nie ma szans hehe.
- Kamyk
- Mechanik
- Posty: 119
- Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
- Imię: Kamil
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Ostrów Maz
- Płeć:
ale warto spróbować Papież Franciszek wysłał pieniądze staruszcekk84 pisze: lekką ręką z 20 kPLN potrzebne a na sponsora nie ma szans hehe.
- RacingFactory
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
Masz może jakieś konkretniejsze wagi układów korbowych z tłokami itp. benzyna/diesel R5? Ciekawi mnie czy kręcenie bądź co bądź seryjnego dołu z kopciucha o ~2,5krpm powyżej seryjnego limitera nie spowoduje wystąpienia zjawiska metalowego deszczu?
Chętnie przygarnę też jakieś linki do gotowych poskładanych i jeżdżących wydumek na bazie AAT/AEL.
Chętnie przygarnę też jakieś linki do gotowych poskładanych i jeżdżących wydumek na bazie AAT/AEL.
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
RacingFactory,
http://www.motorgeek.com/viewtopic.php? ... 0&start=25
http://www.s2forum.com/forum/showthread ... 020&page=3
http://www.rene-rumler.de/ i tu wybierz "projekt 850"
Jak się dobrze poszuka to jest tego trochę w sieci.
Wagowo korby z klekota są cięższe około 100 - 150g od PB, tłoków nie porównuje ponieważ nie będę stosował tłoków z ON, wał korbowy jest około 4kg cieższy od PB (PB waży 22kg), zestaw tłoków i korb z PB to 6.5kg.
Zgadzam się, że masa wirująca w klekocie jest większa niż w PB.
Dobrze wyważony wał nie ma prawa się rozlecieć. I tak nie będę kręcił tego silnika wyżej jak fabryka.
http://www.s2forum.com/forum/showthread.php?t=6797RacingFactory pisze:Chętnie przygarnę też jakieś linki do gotowych poskładanych i jeżdżących wydumek na bazie AAT/AEL.
http://www.motorgeek.com/viewtopic.php? ... 0&start=25
http://www.s2forum.com/forum/showthread ... 020&page=3
http://www.rene-rumler.de/ i tu wybierz "projekt 850"
Jak się dobrze poszuka to jest tego trochę w sieci.
Wagowo korby z klekota są cięższe około 100 - 150g od PB, tłoków nie porównuje ponieważ nie będę stosował tłoków z ON, wał korbowy jest około 4kg cieższy od PB (PB waży 22kg), zestaw tłoków i korb z PB to 6.5kg.
Zgadzam się, że masa wirująca w klekocie jest większa niż w PB.
Nie spowoduje. Koncepcja zwiększenia pojemności zmienia się cały czas. Na tą chwilę stanęło na tłokach 82.0, korbach 144mm, wale 95.5 i bloku AAN. Tłoki 82.0 są jeszcze bezpiecznie bo nie "włażą" w uszczelkę głowicy.RacingFactory pisze:iekawi mnie czy kręcenie bądź co bądź seryjnego dołu z kopciucha o ~2,5krpm powyżej seryjnego limitera nie spowoduje wystąpienia zjawiska metalowego deszczu?
Dobrze wyważony wał nie ma prawa się rozlecieć. I tak nie będę kręcił tego silnika wyżej jak fabryka.
- RacingFactory
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2012-01-06, 14:13
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Białystok
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
kk84, możesz mi zmierzyć odległość od górnej płaszczyny tłoka AAT/AEL do osi otworu sworznia tłokowego?
Bo mi z kolei rodzie się w głowie inny iście siarczysty pomysł na mocne R5 TD na komorze wirowej
mając średnicę sworznia tłokowego 26mm stosuję korbowody z silnika 1.9TDI PD o już latających korb sie nie boję, a co do tłoków to pasowały by tłoki z forda 1.8TD
głowica z 2.4D do obróbki kanałów ssący i wydechowych, oraz wkładki komór wirowych do 1.9TD do obrobienia i powiększenia ujścia komory wirowej, w środku polerka.
i wiem że przynajmniej tu w dole nic by się nie działo, minus to słaba głowica ale przy moim użytkowaniu nic by się nie działo, bo zawsze temp pilnuję, a jako odmianę pompa wtryskowa by nie była mechaniczna.
mam nadzieję że za ten off top się nie obrazicie i że kolega użyczy wymiaru
aż się nie mogę doczekać.
w golfie z 1.9TD na mechanicznej pompie udało mi się wyprodukować 247KM i 420Nm ale tylko tyle sprzęgło przenosiło z poślizgiem
także sądzę że z pojemnosći 2.5 spokojnie z takimi korbami by się udało osiągnąć okolice 300KM i 600Nm bo co jak co ale silniki na komorze wirowej są bardzo podatne na dodawanie koników.
a elektronikę bym zaadoptował z silników 2.5 TDI R5 co wy na to
jeszcze raz sorki na OT i jeśli mogę prosić, to prosiłbym o podanie w/w wymiaru
Bo mi z kolei rodzie się w głowie inny iście siarczysty pomysł na mocne R5 TD na komorze wirowej
mając średnicę sworznia tłokowego 26mm stosuję korbowody z silnika 1.9TDI PD o już latających korb sie nie boję, a co do tłoków to pasowały by tłoki z forda 1.8TD
głowica z 2.4D do obróbki kanałów ssący i wydechowych, oraz wkładki komór wirowych do 1.9TD do obrobienia i powiększenia ujścia komory wirowej, w środku polerka.
i wiem że przynajmniej tu w dole nic by się nie działo, minus to słaba głowica ale przy moim użytkowaniu nic by się nie działo, bo zawsze temp pilnuję, a jako odmianę pompa wtryskowa by nie była mechaniczna.
mam nadzieję że za ten off top się nie obrazicie i że kolega użyczy wymiaru
aż się nie mogę doczekać.
w golfie z 1.9TD na mechanicznej pompie udało mi się wyprodukować 247KM i 420Nm ale tylko tyle sprzęgło przenosiło z poślizgiem
także sądzę że z pojemnosći 2.5 spokojnie z takimi korbami by się udało osiągnąć okolice 300KM i 600Nm bo co jak co ale silniki na komorze wirowej są bardzo podatne na dodawanie koników.
a elektronikę bym zaadoptował z silników 2.5 TDI R5 co wy na to
jeszcze raz sorki na OT i jeśli mogę prosić, to prosiłbym o podanie w/w wymiaru
Ostatnio zmieniony 2013-12-01, 17:38 przez arwam, łącznie zmieniany 1 raz.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsk Podlaski
kk84,
Tez zastanawialem sie nad strokerem i tu podsune Ci troche inne rozwiazanie:
-Wal korbowy od AEL najmocniejszy ze wszystkich dajesz na krasnobrodzka odelza i wywaza
- korby pod zamowienie nie 144mm a 156mm i pod sworzen 20mm
- tloki do skrobniecia cr 8,5 (wsumie zalezy jakie turbo chcesz Hybryde najlepiej holset Hx35/k26 w 2.2 turbo Cr bylo 7,5 na ori tlokach wstawo juz 2800rpm max boost 3200)
- bloku nie zbieraj zostaw tak jak jest miesci sie pod maska
Tez zastanawialem sie nad strokerem i tu podsune Ci troche inne rozwiazanie:
-Wal korbowy od AEL najmocniejszy ze wszystkich dajesz na krasnobrodzka odelza i wywaza
- korby pod zamowienie nie 144mm a 156mm i pod sworzen 20mm
- tloki do skrobniecia cr 8,5 (wsumie zalezy jakie turbo chcesz Hybryde najlepiej holset Hx35/k26 w 2.2 turbo Cr bylo 7,5 na ori tlokach wstawo juz 2800rpm max boost 3200)
- bloku nie zbieraj zostaw tak jak jest miesci sie pod maska
Ostatnio zmieniony 2013-12-06, 18:53 przez antyp11, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
arwam, sorry, że dopiero teraz ale dotarłem do warsztatu .. nie to, że zapomniałem czy olałem sprawę :
Jak coś to pisz, pójdę, pomierzę .
[ Dodano: 2013-12-07, 16:38 ]
Jak coś to pisz, pójdę, pomierzę .
[ Dodano: 2013-12-07, 16:38 ]
Wał z AEL i AAT to jest dokładnie TO SAMO. Krasnobrodzka spierdzieliła się ostatnimi czasy, obróbkę silnika robię u p. Jacka Kozierańskiego na Grochowskiej w Warszawie. Sprawdzony zakład przeze mnie osobiście. Blok zostawiam jak pisałem, AAN ponieważ w AEL / AAT nie ma gniazd na stukowce a bez nich sorry ale ni hu hu . Tłoki za oceanem dedykowane pod wał AAT/AEL, 144mm korbę, blok AAN. Słupek mam obcykany o czym już pisałem wcześniej . CR 8.5 : 1. Turbo zostawiam K26/27 bo je lubię, nie zależy mi na szybkim spool up'ie . Bić się o nisko umiejscowione doładowanie nie zamierzam z tego powodu, że niski moment dużej wartości może zaszkodzić, zresztą PB to nie ON .antyp11 pisze:Tez zastanawialem sie nad strokerem i tu podsune Ci troche inne rozwiazanie:
-Wal korbowy od AEL najmocniejszy ze wszystkich dajesz na krasnobrodzka odelza i wywaza
- korby pod zamowienie nie 144mm a 156mm i pod sworzen 20mm
- tloki do skrobniecia cr 8,5 (wsumie zalezy jakie turbo chcesz Hybryde najlepiej holset Hx35/k26 w 2.2 turbo Cr bylo 7,5 na ori tlokach wstawo juz 2800rpm max boost 3200)
- bloku nie zbieraj zostaw tak jak jest miesci sie pod maska
Ostatnio zmieniony 2013-12-07, 16:39 przez kk84, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
kk84, chodzi mi o wymiar od denka tłoka czyli od góry do osi otworu sworznia, nie wiem czy tylko nie mogę się dopatrzeć czy nie ma na tych fotkach
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,