[S6-2.2T AAN] Stroker

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

[S6-2.2T AAN] Stroker

Post autor: kk84 »

Tak więc budowę strokera uznaję za ropoczętą :)

Obrazek Obrazek Obrazek

Tak wygląda dawca bloku i układu tłokowo korbowego : 2.5 TDI AAT 115KM
W planach :

1. Rozwiert na średnice tłoka 83mm (pojemność około 2.7), tłoki z VR6, st. spr. 8:1
2. Mocniejsze kute korbowody 154mm
3. Poskładać i stroić

Osprzęt pozostaje z benzyny, ECU tak samo - Motronic.
Celujemy ostro, 500+ :mrgreen:
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

kk84, zbroisz się na III ogólnopolski zlot :D
edd
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2013-04-07, 11:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: gdańsk

Post autor: edd »

Ile skracasz blok ? No i super że ktoś w końcu to pokarze od początku do końca powodzenia
Ostatnio zmieniony 2013-10-26, 21:07 przez edd, łącznie zmieniany 1 raz.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

edd pisze:Ile skracasz blok ?
Nic. Zostawiam 95.6mm skok. Przy 83mm średnicy mamy 2584 czyli w zaokrągleniu 2.6l. Odcinka na poziomie seryjnego AAN'a czyli okolice 7400.

Z ciekawych rzeczy to sam wał korbowy waży 26kg :shock: .
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Co się wytrzeszcza? :-P Mój mały waży mało mniej, co prawda 11-12kg ale jak na swój wiek wyślę, że zdąży się przejechać strokerem 2.2T :ok:

[ Dodano: 2013-10-26, 22:08 ]
PS 2.5-2.7T :-P
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

J.A.G, prościej R5 T :ok:
ogólnie ciekawe to jest ale jakoś chyba nie na moje nerwy by bylo dobrze że daleko mamy do siebie bo bym zapewne mógł sie zameldować u ciebie :D
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

a jak tak trochę pytanie dla laików.. bo fajnie że cos nowego się dzieje :) Zmuszacie mnie abym włączał google i czytać co dokładnie oznacza wasze dziwne oznaczenia... stoker - czyli zwiększanie pojemności silnika... I tu mam pytanie dlaczego idzie kadłub od AAT ? Można tak ? Czy jego parametry są inne niż blok AAN ?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Casian pisze:dlaczego idzie kadłub od AAT ? Można tak ? Czy jego parametry są inne niż blok AAN ?
AAN ma skok 86.4mm, AAT (ten sam blok co AEL) ma skok tłoka 95.6mm. Jest równie mocny (przecież oba to odlewy żeliwne) co AAN'owy ale o 1cm wyższy :).
Trik też polega na tym, że charakterystyka momentu takiej konstrukcji jest inna.

Będzie też powiększana średnica cylindra pod tłoki z ABV (2.9 VR6, 82mm średnicy).

Uszczelka głowicy P&P, głowica AAN'owa P&P po powiekszeniu otworów na śruby od AEL/AAT, miska olejowa z ogranicznikiem fali olejowe P&P ..............

Generalnie trafił mi się dobry silnikowy dawca, jak się okazało remontowany wcześniej :mrgreen:
Awatar użytkownika
Eminencja
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2012-08-01, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stalowa Wola

Post autor: Eminencja »

Człowiek spokojnie wchodzi sobie na forum popatrzeć co sie ciekawego dzieje, a tu jakaś Pornografia z samego rana :-P Dlaczego nikt nie reaguje? :-P

A tak serio to czekam na dokładne zdjęcia i opis co, gdzie, jak poco i dlaczego. Jedyne czego moge życzyć w tym projekcie to niech moc będzie z Tobą :mrgreen:
Jest 2.2, jest zabawa :D
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Eminencja, to tylko wstęp do zabawy ;). Wolnymi chwilami będę działał przy projekcie. Zastanawiam się, czy nie odpuścić sobie rozwiertu i tłoków z ABV - odpadnie kilka wydatków. Wykorzystałbym wtedy tłoki z diesla po wyfrezowaniu niecki w miejscu komory spalania. Dieslowskie tłoki mają cholernie dużo "mięsa" ponad sworzniem którego de facto obsada też jest cholernie masywna.
Jednak kij ma też drugi koniec - masa takiego tłoka w połączeniu z szybkobieżnością benzyny wygeneruje spore siły i coś może nie wytrzymać :/.

Także tłoki do obróbki i odchudzania i szukać korb pod wał AAT/AEL.
Kutych rzecz jasna :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2013-10-28, 09:46 przez kk84, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

Konstrukcja już sprawdzona, jest moc :P
Naprawdę dobra wiadomość:)

Przykład:
URS6 2.5 Stroker
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Kamyk,

JNL znam to ;). W sieci jak na lekarstwo materiałów i danych co do budowy takich Chimer, jakby każdy chciał tą wiedzę do grobu zabrać :-P, owszem coś tam można znaleźć ... No ale.

Korby są :

http://www.ebay.de/itm/Audi-2-5-2-6-STR ... 1091747507

Tłoki też się znajdą, albo AAN (i pokrewne) albo obróbka tych z dawcy.
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

to auto ma nierozwiercany blok z 2.5 tylko cwaniaczki coś porobili z tłokiem. Krzysiek jest sens to rozwiercać? Bedzie i takbardzo mocna eska. JA bym pomyślał nad tłokami z 2.5 bo faktrycznie jesttam sporo ciała. Powiedz jak się mają wagi poszczególnych elementów, Bloki mniej wiecej to samo, Wały? i jak tłoki?
GEKON Quattro
Awatar użytkownika
Kamyk
Mechanik
Mechanik
Posty: 119
Rejestracja: 2011-04-10, 20:24
Imię: Kamil
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Ostrów Maz
Płeć:

Post autor: Kamyk »

kk84 pisze:Kamyk,

JNL znam to ;) . W sieci jak na lekarstwo materiałów i danych co do budowy takich Chimer, jakby każdy chciał tą wiedzę do grobu zabrać :-P , owszem coś tam można znaleźć ... No ale.
Gdybyś chciał żeby było łatwo to byś wpakował silnik np. VR6 i dokupił w USA gotowy KIT 400+ :P temat znany jak przydrożna panienka, a w internecie materiałów w opór.

No ale przecież nie chodzi o to by pochwalić się n-tym mocnym vr6, a jedna z kilku na świecie " Chimer". niby detal ale satysfakcja bez porównania moim zdaniem. Szczerze trzymam kciuki :ok:

P.S. Niech mi ktoś znowu napisze, że AAT/AEL przy 450NM puszcza korby bokiem itp itd, jak z tego co ja tu czytam to jednostki pancerne:P No może te korby faktycznie lepiej zakuć, ale pozatym? ciężkie, grube, mocne:)
Ostatnio zmieniony 2013-10-28, 14:15 przez Kamyk, łącznie zmieniany 2 razy.
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Mlody, Masowo AAT i bebechy są cięższe ... korbowody nieznacznie - są dłuższe o 10mm od AAN, tłok masywniejszy, sworzeń też wygląda na cięższy, wał korbowy - wykorbienie prawie 10mm większe, blok wyższy.
Na oko sam silnik może być z 5 - 8 kg cięższy i to wszystko.
Tłoki z AAT/AEL jak już napisałem, są ciężkie a masa to największy wróg.
Sprawa do przemyślenia, niby materiał tłoków ten sam co w PB. Zapuszczę wici i rozeznam się co do obróbki tłoków.

Kamyk, VR6 jest git ale oklepany ;). Korby może i słabe ale naprawdę, blok jest MASYWNY. W zasadzie największy wydatek to kute korby :-? . Dać do wyważenia, tłoki obrobić, płaszczyznę bloku "liznąć" i takie tam. Blok pomaluje na ciemno zielono :-P hehe, a co !.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”