[S6-2.2T AAN] na goracym silniku gasnie po ostygnieciu odpal

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Awatar użytkownika
bembro
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2013-08-27, 15:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podkarpacie

Post autor: bembro »

tak ale czy te trzy padly by na raz ?? jeden z tych dwoch wymienilem i nic przekladalem i tez nic ..ale za kazdym razem na kompie pokazuje te czujniki.. kod bledu 0201 .. :-/
edd
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2013-04-07, 11:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: gdańsk

Post autor: edd »

A rozrzad masz napewno dobrze ustawiony ? Klin na kole cały ? A i biały czujnik temp z tylu głowicy
Ostatnio zmieniony 2013-10-26, 10:25 przez edd, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

edd, Auto koledze odpala i działa do momentu zgaszeni na ciepłym, więc po nagrzaniu rozrząd miałby mu się przestawiać? Nie bardzo.
Skoro po zamianie G4 z G28 dalej to samo to na pewno Hall na wałku.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
bembro
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2013-08-27, 15:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podkarpacie

Post autor: bembro »

rozrzad raczej dobry nie sprawdzalem.. a tego czujnika z tylu nie wymienialem :-/ od poniedzialku wezme sie dokladniej za to wszystko bo caly ten tydzien mialem troche zawalony :-/
edd
Adept
Adept
Posty: 34
Rejestracja: 2013-04-07, 11:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: gdańsk

Post autor: edd »

Tylko że aan do podpalenia nie potrzebuje wszystkich czujników któryś było można odłączyć jak już chodzi auto chyba hal z przodu ale głowy sobie nie dam uciac
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Wszystko rozumiem, jeśli czas i kasa pozwoli, to szukaj czujnika wałka rozrządu tzw Hall - jak wskazał Cyzio. Nie ma sensu kupować cały z podstawą aluminiową.

[ Dodano: 2013-10-26, 22:00 ]
edd pisze:Tylko że aan do podpalenia nie potrzebuje wszystkich czujników
I tu się mylisz. Do odpalenia Motronic potrzebuje sygnałów z tych trzech czujników. Jak już silnik pracuje i padnie G40 to ECU jest w stanie, po otrzymaniu sygn z G4 , nadal pracować z wyliczenia matematycznego położenia wałka. Jednak do ponownego uruchomiana wymagane są te 3 sygnały.
Ostatnio zmieniony 2013-12-21, 22:38 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
MarianV8
Adept
Adept
Posty: 16
Rejestracja: 2013-08-17, 08:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warmia

Post autor: MarianV8 »

kk84 pisze:Cyzio, bembro, J.A.G, wymieniamy G4, G28 i G40. Jeżeli nadal robi numery z gaśnięciem - szukamy dalej.

bembro, po wymianie tych trzech auto na 1000% nie zrobi Ci takie numeru, że zgaśnie, koszty cóż ... stać na konia to i na kowala też trzeba mieć :mrgreen:
Dokładnie. Padły czujniki położenia wału G28 szary i czarny. Pasują od większości modeli, np. 2.8 AAH. Różnią się jedynie długością przewodu.
Miałem to samo w 4.2. Nagrzany silnik nie chciał odpalać po zgaszeniu. Musiałem czekać aż ostygnie i palił od strzała.
Najpierw kupiłem używki z allego, ale okazały się jeszcze gorsze niż moje. Silnik gasł sam po nagrzaniu. Później wykręciłem u Buttrebeana z jakiegoś V6 2.6/2.8 i problem zniknął. Jeżdżę tak do dziś od ok pół roku.
Zwróć uwagę, aby metalowa część czujnika nie kręciła się dookoła.
Wymiana czujników powinna pomóc :)
Audi V8 4.2 quattro
Audi Coupe 2.8 quattro
Audi A4 B5 Avant 1.8 Turbo quattro
Awatar użytkownika
bembro
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2013-08-27, 15:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podkarpacie

Post autor: bembro »

witam ponownie.. panowie wymienilem obydwa czujniki na kole zamachowym i czujnik temp. z tylu glowicy a problem nie znikl.. teraz jestem zagranica wiec nic nie dam rady robic przy mojej esce..ale chcialem sie zorientowac jak wy to widzicie czy wymiana czujnika na walku powinna pomoc?? czy lepiej odstawic ja do jakiegos magika?? idzie zima a quattro stojace w garazu to karygodne:) Pozdrawiam
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Został jeszcze Ci czujnik położenia wałka rozrządu.
Awatar użytkownika
bembro
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2013-08-27, 15:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podkarpacie

Post autor: bembro »

tak dokladnie czujnik walka rozrzadu:/
gruszek00
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2013-12-19, 23:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: stolyca

Post autor: gruszek00 »

haLL DO WYMIANY
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Kolega gruszek nie bawi się literami, rozumiem że na AP jest nudno ale tu staramy się i piszemy ładnie :]
Autorowi już miesiąc wstecz powiedziano co mu zostało do wymiany...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Danieles
Mechanik
Mechanik
Posty: 187
Rejestracja: 2014-01-27, 15:28
Imię: Daniel
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.2T 230KM (AAN)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Malbork / Macroom

Post autor: Danieles »

Nie wiem czy problem rozwiązany( ten sam silnik) bo to było dawno i odgrzewam kotleta ale miałem ten sam problem z tym ze na sam przód padła mi cewka na jednym cylindrze jak wracałem do domu , jechałem na 4 jakieś 20 kilometrów i potem objawy takie jak tu opisywane.
Pod nogami pasażera są bezpieczniki termiczne i ten właśnie padł, po wymianie bezpiecznika problem znikł.
Awatar użytkownika
bembro
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2013-08-27, 15:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podkarpacie

Post autor: bembro »

witam braci po dłuższej przerwie . ten temat z czujnikami został ogarnirty ..czyli cujnik walka wymienilem i ok.. ale tak teraz mam inny problem moja esa jak sie zagrzeje to skacza jej obroty i zaczyna dymic :/ mysle ze przeplywka nie padla bo i tak jakies 3 lata temu wymienilem na nowa..a po podpieci pod kompa zadnych bledow nie pokazuje ale sprawdzilem temperature zasysanego powietrza i jest zawyzona bo temperatura powietrza ma 20 st a vagu pokazuje jakies 36 do 40 a nawet i wiecej bo dzis 60 st.. co to moze byc ?? :cry:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

To może być niestety ciepły silnik... :]
Chyba nie myślisz że te 20*C zanim przejdzie kilometr rur ukł. dolotowego z gorącym kolektorem aluminiowym na końcu, w którym siedzi ów czujnik, nadal będzie miało 20*C? 40, 50 a i 60 to nie problem na postoju.
Ostatnio zmieniony 2014-07-29, 21:18 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”