[100-2.3 AAR] Problem po swapie z 2.0 na 2.3

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Balcerwwk
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2013-05-11, 21:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włocławek

[100-2.3 AAR] Problem po swapie z 2.0 na 2.3

Post autor: Balcerwwk »

Witam!
Na forum jestem nowy przywitalem sie w odpowienim temacie jednak jeszcze raz powiem wszystkim Czesc :D

Mam problem z autem brata ktorym sie zajmuje.
Po krotce audi 100 z silnikiem 2.0 (nie znam oznaczenia niestety) w samej benzynie na mechanicznym wtrysku jezdzilo do samego konca.

Dawca bylo audi A6 model C4 z silnikiem 2.3 oraz skrzynia automatyczna.
Krotka historia A6

Auto 4 lata temu zapalilo sie (z przodu ) uszkodzeniu ulegly wtryski rozdzielacz "rekaw" od filtra i oczywiscie wiazka. Silnik mial LPG przed tym pozarem chodzil tylko na LPG prawdopodobnie uszkodzony rozdzielacz od strzalu gazu.

Po 4 latach stania nie ruszanego auta podlaczylismy drugi akumulator zmienilismy wiazke silnikowa i to co wszystko zostalo spalone audi odziwo odpalilo bez wiekszych problemow na LPG wykulalo sie z podworka i wjechalo do garazu.

Silnik zostal wyjety i wszystkie rzeczy do swapu.

Podstawiona zostala wspomniana 100-tka i tam rowniez demontaz silnika i montaz 2.3 ze skrzynia manualna od 2.0 .

Auto odpalilo na PB (instalacji gazowej tak nie ma i nie bedize) komputer zostal od 2.0 . Poskladane wszystko odpalamy i jezdzimy po miescie aby zobaczyc w jak to teraz jedzie :) Pojawily sie pierwsze problemy. Auto gdy zlapalo temp pracy zaczynalo glupiec nie trzymalo wolnych obrotow i nie dalo rady go odpalic dopoki nie ostyglo. Potem na tzw "strzala" odpala i jest ok.

Zaczela sie "walka" z czujnikami temperatury, krokowacami itd. Jednak problem nie ustapil. Po kilku dniach przerwy w pracy audi przestalo odpalac dopiero na zaciag odpalalo i jako tako chodzilo ( nie na wszystkie cylindry) obroty byly rozne cos mu dolegalo. W ruch polecial inny rozdzielacz inny komputer i nadal to samo . Po odpaleniu zauwazylismy ze z wydechu "kapie smola" (poprzedni silnik bral bardzo duuze ilosci oleju) Caly wydech byl zapchany . Odlaczylismy od kolektora reszte wydechu i poprawy ... BRAK!

Dzis postanowilismy podlaczyc VAG'a aby zobaczyc co tam slychac.
Niestety na zadnym z 3 komputerow ktore posiadamy nie udalo sie nawiazac komunikacji z silnikiem. Dla ciekawosci proba podlaczenia sie do Klimatyzacji (climatronic) zakonczyla sie sukcesem.

Na dzien dzisiejszy audi nie odpala w ogole nie otwiera sie wtrysk rozruchowy (cisnienie w przewodach zasilajacych jest bardzo wysokie) po podlaczeniu wtrysku na "krotko" audi odpala i pracuje na wolnych .


Ma ktos jakis pomysl co moze mu dolegac ?

Bede bardzo wdzieczny za wszelka pomoc.
Awatar użytkownika
rtoip_2004
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2012-01-02, 18:31
Imię: Piotr
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.8E 174KM (AAH,AFC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Hrubieszów
Płeć:

Post autor: rtoip_2004 »

Hej! Jeżeli masz KE-Motronic to:

Na początek sprawdź zasilanie kompa (sterownika).
pin 14 zasilanie po zapłonie prze bezpiecznik F4 (10A)
pin 18,35 masa
pin 19 stałe zasilanie
Potem zasilanie linii na której masz takie cudeńka jak (zawór węgla aktywnego odpowietrzający zbiornik, wtryskiwacz rozruchowy i silnik krokowy, podgrzewanie sondy) bezpiecznik F2 (15A).
Jeżeli pali bezpiecznik F2, coś na linii robi zwarcie (odłączać, sprawdzać oporność)


Ciśnienie paliwa jest czyli pompka daje, a jak daje to sterownik jakoś żyje bo daje na przekaźnik masę.
Poszukaj jak wyżej napisałem, Chyba, że to już wykonałeś.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 2013-05-13, 23:17 przez rtoip_2004, łącznie zmieniany 4 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”