[S4-2.2T AAN] Błąd temperatury silnika - kontrolka temp

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych.
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

[S4-2.2T AAN] Błąd temperatury silnika - kontrolka temp

Post autor: Marian-m110 »

Witam moje AAN ma kłopot, po zimie zrobiło się ciepło, po dojściu temperatury do 90*C zapala się w kompie czerwona ikona temperatury no i oczywiście klima nie da się włączyć, poza tym jest ok. Musze nadmienić, że nie mogę podłączyć auta pod komputer przez jakiś czas. Mam nadzieje że ktoś coś podpowie. Dziękuje za podpowiedzi (podejrzewam włącznik w chłodnicy lub elektryczną pompę wody).
Ostatnio zmieniony 2013-04-28, 22:24 przez Marian-m110, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Podłączenie do ECU wiele by dało, wyeliminowac można y było faktyczną temp silnika. Jeśli faktycznie temp jest w porządku, to szwankuje czujnik temp, ten brązowy na 4 pin w kolektorze wodnym.

[ Dodano: 2013-04-28, 22:27 ]
Podłączenie do ECU wiele by dało, wyeliminować można by było wysoką temp silnika. Jeśli faktycznie temp jest w porządku, to szwankuje czujnik temp, ten brązowy na 4 pin w kolektorze wodnym.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

Post autor: Marian-m110 »

No tak czujnik o którym piszesz wymieniłem na nowy w listopadzie audi, a czy tej który jest w chłodnicy nie powinien włączać elektrycznego wentylatora? Pozdrawiam
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Powinien jeśli temp w chłodnicy przekroczy podaną na nim temp. Są nawet dwubiegowe, załączenie I biegu przy 95*C i II biegu przy 105*C albo coś koło tego.
Morał z tego taki, że jeśli się nie włączają to masz dobrą temp na wskaźniku a coś jest w układzie kontrolki przegrzania a jest ona właśnie w 4pinowym czujniku. Jaki kupiłeś, ori z ASO czy podróbę za 40zł jakiś Topran?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

Post autor: Marian-m110 »

Oryginał w aso kosztował 320 zł , założyłem go koło listopada więc mógł się nie zagrzać zbyt bardzo w zimie a teraz się zaczęły problemy. Najbardziej mnie irytuje fakt że nie zauważyłem że wiskoza nie hałasuje a powinna. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Z ASO na pewno by nie szwankował, więc go możesz wyeliminować. Sprawdź ten czujnik w chłodnicy i wisko oczywiście, bo powinno zasuwać jak się auto nagrzeje przy tych temp na zewnątrz.
Może wsko klęka i na raz czujnik w chodnicy, stąd kontrolka przegrzania, tylko czy na pewno wtedy masz równo 90*C na zegarze? Wydaję mi się że ponad i silnik faktycznie się przegrzewa z deka.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

Co do łaczenia poprzez vag spotkałem się już 2 razy z przełamanym kablem diagnostycznym i to zaraz za wtyczka można by przejrzeć te kabelki nie zaszkodzi
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

Post autor: Marian-m110 »

Witam na razie znalazłem uszkodzony włącznik termiczny wentylatora, oraz uszkodzoną wiskozę nie mogłem odkręcić cholery ale się udało Pozdrawiam
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

a sprawdzałeś temp. na klimatroniku? kanał 81 z tego co pamiętam
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

Post autor: Marian-m110 »

Trochę nie wiem o co chodzi możesz wyjaśnić ?
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

klimatronic oprócz swojej podstawowej funkcji pełni też rolę mini checka niektórych parametrów samochodu, korzystając ze swoich czujników. Przy pomocy kombinacji przycisków możesz sprawdzić takie rzeczy jak: temp. płynu chłodzącego, obroty silnika, aktualną prędkość.
Temp. płynu sprawdzasz na kanale 51

robi się to tak: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1241

Proszę podawać linki gdy treści jest wyjątkowo dużo. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2013-05-03, 12:04 przez Pawel27, łącznie zmieniany 2 razy.
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

Post autor: Marian-m110 »

Witam was, piszę co nowego jedna uwaga dla was odnośnie wymiany wiskozy, odkręcamy w lewo zgodnie z obrotami wentylatora, po rozgrzaniu silnika wiskoza schładza auto i wentylator elektryczny nie włączył się to mnie martwi nie wiem czy włącznik nowy ale podróba jest ok czy nie, na krótko po włożeniu zwory włącza się, pozdrawiam was jeszcze jedno pasek wieloklinowy był popękany ale przeżył 19 lat
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Jak wisko sprawne to elektryczny włączy się naprawdę sporadycznie latem, u mnie zauważyłem może 3 włączenia przez 2lata ale wisko mam nowe właśnie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Marian-m110
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-04-28, 21:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Włoszczowa

Post autor: Marian-m110 »

Witam, dzisiaj trochę przycisnąłem gaz ale lekko i kontrolka z temperaturą znowu się zapaliła i jest nadal problem. Zauważyłem że chłodnica od dołu jest letnia i jedyny powód to termostat. Dzisiaj zamówiłem zobaczymy co z tego będzie, stary nagrzewałem w garnku i się również otworzył ale dopiero jak się zaczęła gotować woda .Pozdrawiam MN
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”